וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לחל"ת? המעסיקים נגד המתווה

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 13:58

איגוד רשתות המסחר, האופנה וההסעדה מפרסם קריאה לממשלת ישראל, בעקבות אי חזרתם של רבים מעובדיהם: "מדובר במודל הרסני למשק הישראלי, שעלותו מיליארדים, שכולנו נשלם עליו שנים רבות". דורשים להפעיל את המנגנון באמצעות המעסיקים וכן: "להפסיק לעודד כלכלה שחורה"

כל מי שהסתובב במהלך החג שמסעדות, בתי המלון והחנויות, שמע לרוב את אותו הפזמון. בעלי העסקים בתחום בטוחים שהיו יכולים לנצל את העובדה שהישראלים חזרו לקנות ולבלות, אך אופציות הבילוי בחו"ל עדיין אינן פתוחות ברובן, כדי למלא מעט את הקופה שהתדלדלה עם הסגרים.

הבעייה היא שבענפים כמו מלונאות, הסעדה ואופנה, שמתבססים בחלקים נרחבים שלהם על כוח אדם צעיר ולא מיומן, ניכרת מצוקה אמיתית נוכח הקושי להחזיר את העובדים. מעסיקים רבים, גם בענפים אחרים (כמו למשל חברות האשראי והסלולר) כבר הכריזו על מבצעים שמתגמלים מועסקים חדשים באמצעות בונוסים כספיים ותוכניות תמריצים ש"ייפצו" על החזרה מהחל"ת.

גם מומחים למשאבי אנוש מזהירים את החל"תניקים הצעירים כי לא לעולם חוסן וכי מי שיחזור לעבודה היום יתקבל בזרועות פתוחות, בעוד מי שימתין לגמר החל"ת עלול למצוא את עצמו בשוק של דורשי עבודה רבים, אך מסתבר שלחלק גדול מהמובטלים החדשים, אפילו ההסבר ההגיוני הזה אינו מספק סיבה להפסיק את החופשה הארוכה.

אנשים בחוף הים מבלים ביום הבחירות , 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מבלים בחוף הים. בקרוב תסתיים החגיגה? (למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה)/ראובן קסטרו

"להפסיק לעודד כלכלה שחורה"

התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה, גוף שקם בחודש ספטמבר 2020 במטרה להוביל מאבקים משותפים, ושחבריו (ביניהם רשת האופנה FOX, קבוצת בריל, קסטרו, קפה קפה, צומת ספרים, אופטיקה הלפרין ועוד) פרשו מאיגוד לשכות המסחר, פרסם היום את הקריאה החריפה לממשלת ישראל, שנדמה כי הפסיקה לתפקד בכל הקשור לתחום הכלכלי. בהודעה נאמר, בין היתר:

"אנו קוראים לממשלת ישראל לשים סוף למחדל החל"ת. מתחילת המשבר התרענו שמדובר במודל הרסני למשק הישראלי, שעלותו מיליארדי שקלים שכולנו עוד נשלם עליו שנים רבות. הגיע הזמן להפסיק לתמרץ מובטלים להישאר בבית ולעודד כלכלה שחורה שמקשה על המשק למצות את מלוא הפוטנציאל הגלום בו, ויפה שעה אחת קודם.

אנו קוראים לממשלת ישראל לעשות מיידית את מה שהיא הייתה אמורה לעשות מלכתחילה: או לבטל את החל"ת או לתמרץ את העובדים האמצעות מענקים שיועברו במלואם לעובדים דרך מעסיקיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully