וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דונלד טראמפ מחזיר 122.7 מיליון דולר לתורמים?

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 14:34

האם קמפיין טראמפ לנשיאות ארה"ב הונה את התורמים? תחקיר שפרסם ניו יורק טיימס, מלמד כי הנשיא הלשעבר נדרש לשלם סכומים אדירים לתורמים שטענו כי הוטעו. דובר מטעם טראמפ מסר: "מדובר בפחות מאחוז מסך התורמות הגדול ביותר שגויס בהיסטוריה של הקמפיינים"

האם קמפיין הבחירה מחדש של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ נקט בטקטיקות פסולות כדי להגדיל את גיוס הכספים מתורמיו? לפחות על פי תחקיר ניו יורק טיימס, נאלץ הנשיא לשעבר להחזיר לתורמים סכום אדיר של 123 מיליון דולר, שעל פי החשד נגבו מהם שלא כחוק, באמצעות אתר גיוס התרומות לימין: WinRed.

על פי תחקיר העיתון, שאינו ידוע ביחסים הטובים עם הנשיא האמריקאי הקודם, הונה מערך גיוס התרומות את התורמים בשתי נקודות עיקריות. הראשונה - חלק מהבקשות לתרומה כללו תרומה בהוראת קבע ולא תרומה חד פעמית, באופן שהקשה על התורמים להבין כי מדובר בהוצאה חודשית קבועה. השיטה השנייה, לכאורה, הייתה בקשה להכפלת הסכום שאותה סימנו חלק מהתורמים, לטענתם - בטעות.

למרות הפסדו של טראמפ בבחירות, הקמפיין באתר WinRed ממשיך עדיין בגיוס תרומות תחת הסיסמה: "הפסיקו את הגניבה", כאשר הכוונה היא לטענות חלק מאנשיו של הנשיא האמריקאי לשעבר, כי הבחירות "נגנבו". זו הסיבה לטענת חלק מהתורמים כי רומו, שכן הם התכוונו לתרום לקמפיין לנשיאות ולא להמשיך לתרום למאבק שמתנהל לאחר הבחירות.

כן מוסיף נ"י טיימס כי מאז הבחירות גייס הנשיא כ-255 מיליון דולר (כאמור, לאחר סיום הקמפיין). תחקיר אחר, של רשת CNN, חשף כי הנשיא לשעבר שלח מאות הודעות מייל והודעות טקסט שביקשו מתורמים להמשיך ולתרום.

תומכיו של הנשיא דונלד טראמפ פורצים לגבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021. רויטרס
המהומות בגבעת הקפיטול בחודש ינואר. קמפיין טראמפ ממשיך לגייס כדי "לעצור את גניבת הבחירות"/רויטרס

מחזירים 720 אלף דולר ביום

על פי ניו יורק טיימס, מספר בנקים גדולים וחברות אשראי גדולות אישרו כי לקוחות תומכי טראמפ, שתרמו את הכספיים, הם שפנו אליהם בבקשה לביטול החיוב. על פי הערכה מחזיר מדי יום מטה הבחירות של טראמפ כ-720 אלף דולרים, כדי לעמוד בזרם התביעות.

באחת הטענות המובאות בתחקיר, מתאור מקרה של חולה בסרטן שמתקיים מסכום הנמוך מ-1,000 דולר לחודש, בעוד משפחתו חויבה בסכום מצטבר של 3,000 דולר. כאמור, דובר מטעם הנשיא לשעבר טוען כי מדובר ב-0.87% בלבד מהיקף התרומות שגייס הקמפיין "הנתמך ביותר בהיסטוריה" כהגדרתו, מה שמעיד על כך שמדובר בטעויות שנעשו בתום לב ולא על כוונה להונות תורמים פוטנציאלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully