וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפוסט המרגש לקראת יום השואה והסלבס שנרתמים לסטורי הזיכרון

מיכל גלנטי

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 18:31

אסתר ברק-לנדס, בתו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס, מודה ליד ושם והמפגש המרגש של הסלבס עם ניצולי שואה שנתמכים על ידי ארגון "לתת". הלאונג'

ברק לילדים ביוזמת יד ושם
עם פתיחת השבוע שבמהלכו מציינים את יום השואה, העלתה אסתר ברק-לנדס, יזמית ומשקיעת הון סיכון, לעמוד הפייסבוק שלה המלצת צפייה. ברק-לנדס, בתו של נשיא בית המשפט העליון בדימוס אהרון ברק, כתבה: 'יד ושם' עושים עבודת קודש להעברת מורשת השואה. הכינו סרטונים לילדים על ניצולי שואה.

"אבא שלי, ניצול שואה, אשר מי כמוני יודעת כמה דמותו עוצבה בצל סיפורו הקשה והמרגש. על אנשים שהיו מוכנים לסכן את חייהם וחיי ילדיהם למען אנשים זרים שלא הכירו, בעלי דת אחרת, על טהרת האנושיות המדהימה שהייתה להם. על צלם אנוש וכמה קל לאבד אותו וכמה חשוב לשמור עליו.

קל להבין איך נושא "כבוד האדם" הוא נר לרגלי אבא, בצל הסיפור האישי שלו. ואולי רק משפחתו באמת יודעת כמה כבוד הוא נותן למושג "כבוד האדם", ועד כמה הוא מיישם בעצמו מושג זה לא רק במסגרת מערכת המשפט והכתיבה המשפטית שלו אלא ברמה היום יומית מול כל אדם ואדם באשר הוא. שווה להראות לילדי בית הספר. תודה ל'יד ושם' ולשירה פליקס על היוזמה החשובה".

אסתר ברק, רם לנדס. אביב חופי
אסתר ברק ורם לנדס/אביב חופי

ה'סטורי' של השואה

זאת השנה השנייה שבה יום הזיכרון לשואה ולגבורה יישא אופי שונה מכפי שהכרנו. פורמטים מוכרים כמו 'זיכרון בסלון' אמנם עברו בהצלחה למתכונת מקוונת, אבל עדיין מתקשים להגיע לקהל צעיר רחב. במציאות שבה הניצולים הולכים ומתמעטים, וישנן פחות ופחות עדויות בגוף ראשון, פייסבוק ישראל בראשות עדי סופר-תאני, וארגון 'לתת' החליטו על מיזם "מעלים זיכרון" - פרויקט מיוחד שמתקיים השנה לראשונה.

לפרויקט נרתמו אמנים, יוצרי תוכן ומשפיענים מובילים, בהם נעה קירל, נטע אלחמיסטר, מאיה ורטהיימר, אקי אבני, עומר דרור, ליאל אלי, שר פיטנס, ריף נאמן, קובי אפללו ועוד. הם נפגשו עם ניצולי שואה נתמכי 'לתת', שמרביתם חיים בעוני ובסבל רב, לשיחה מרגשת על סיפור הגבורה ועל חייהם כיום.

המפגשים צולמו על ידי האמנים לעמודי האינסטגרם האישיים שלהם ועתידים לעלות בערב יום השואה כקטעי Stories ברשתות החברתיות - יחד עם לינק לגיוס תרומות בעבור הניצולים. הפרויקט נועד להנגיש את סיפורי הגבורה לדור הצעיר, בצורה אותנטית וברוח התקופה - ופועל להבטיח את שימור הזיכרון הקולקטיבי.

מאיה ורטהיימר. אביב חופי,
מאיה ורטהיימר נרתמת לפרוייקט 'סטורי' לשואה/אביב חופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully