וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשק: גם טיבי יכול להיות שר

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 10:28

חיים כצמן, איל וולדמן, צבי ואבנר סטפק, תמר יסעור ובכירים נוספים במשק: "אם הרב יעקב ליצמן, שעמדותיו בסוגיות השירות בצה"ל והשוויון המגדרי מקוממות את רוב הציבור, יכול לשמש כשר בריאות, גם ד"ר אחמד טיבי יכול"

בכירי המשק, בהם בעל השליטה בגזית גלוב, מייסד מלאנוקס ובכירים נוספים דורשים יציבות: קבוצה של כ-120 בעלי הון, יזמים, מנהלים ומנהלות במשק הישראלי פנו היום (א') אל ראשי המפלגות בקריאה להימנע מבחירות חמישיות, ובדרישה להרכבת ממשלה הכוללת בתוכה גם את הסיעות הערביות.

המכתב יצא מטעם פורום המנהלות והמנהלים לאחריות חברתית שליד הפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, ויזמו אותו פרופ' רונן אברהם מהפקולטה למשפטים באוניברסטת תל אביב, ואחרים, שדאגו לגבש מאחוריו את בעלי העסקים והמנהלים.

אייל וולדמן. יחצ,
גם הוא בחותמים: איל וולדמן, מייסד מלאנוקס/יחצ
דב מורן. דניס ויטצ'בסקי
גם הוא בחותמים: יזם ההייטק דב מורן/דניס ויטצ'בסקי
אבנר סטפק. גבע כרמל,
גם הוא בחותמים: אבנר סטפק, מבעלי מיטב-דש/גבע כרמל

השמות הגדולים במשק

בין 120 השמות החתומים עליו: חיים כצמן, בעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב 'גזית גלוב'; יוסי בן שלום, שותף בקרן DBSI; שלמה טיסר, בעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב 'וילאר'; איש העסקים גיורא ענבר; צבי ואבנר סטפק, מבעלי בית ההשקעות 'מיטב דש'; היזם ואיש ההיי-טק אורני פטרושקה; איל וולדמן, מייסד 'מלאנוקס', יזם ההיי-טק דב מורן, אלה אלקלעי, סמנכ"ל פיתוח עסקי בבית ההשקעות IBI ודדי פרלמוטר, לשעבר סגן נשיא בכיר ב'אינטל' העולמית.

אלה אלקלעי הפגנה נגד הסיפוח תנועת דרכנו. יח"צ,
גם היא בחותמים: אלה אלקלעי, סמנכ"ל פיתוח עסקי IBI/יח"צ
אורני פטרושקה. באדיבות המצולמים
גם הוא בחותמים: היזם ואיש ההייטק, אורני פטרושקה/באדיבות המצולמים

"ממשלה מגוונת טובה יותר"

בפנייתם כתבו, בין היתר: "משתמו הבחירות, תם גם הצורך להבליט את ההבדלים בין המפלגות, והגיע הזמן להתמקד במשימות העומדות בפנינו, ללא הבדלי דת, גזע מין או נטייה מינית. קוראים לכל המועמדים לראשות הממשלה לנהוג באחריות, ולמנוע בחירות חמישיות...

יש לשאוף לממשלה שחצי משריה, סגני שריה וממלאות התפקידים הבכירים בה יהיו נשים, ש-20% מממלאי התפקידים יהיו ערבים, וש-10% יהיו חרדים. הניסיון העולמי מלמד כי ממשלה מגוונת, בדומה להנהלה מגוונת, צפויה גם להיות טובה ושקולה יותר, ולבטא טוב יותר את מכלול הערכים והצרכים של אזרחי ואזרחיות המדינה".

עוד כתבו, כי "כשמרכיבים קואליציה במצב של תיקו פוליטי, הכרחי לכלול בה גם אנשים עם דעות שעם חלקן אין מסכימים. אם הרב יעקב ליצמן שעומד בראש מפלגה אנטי-ציונית, שעמדותיו בסוגיות השירות בצה"ל והשוויון המגדרי מקוממות את רוב הציבור, יכול לשמש כשר בריאות, גם ד"ר אחמד טיבי יכול, אף אם דעותיו בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני מקוממות את רוב הציבור... כמי שמחזיקים את המשק הישראלי על כתפיהם, אנו רואים מדי יום את תרומתם של אזרחי ואזרחיות ישראל הערבים למשק".

"המשק משווע ליציבות"

עוד כתבו הבכירים: "כשמרכיבים קואליציה במצב של תיקו פוליטי, הכרחי לכלול בה גם אנשים עם דעות שעם חלקן אין מסכימים. אם הרב יעקב ליצמן שעומד בראש מפלגה אנטי-ציונית, שעמדותיו בסוגיות השירות בצה"ל והשוויון המגדרי מקוממות את רוב הציבור, יכול לשמש כשר בריאות, גם ד"ר אחמד טיבי יכול, אף אם דעותיו בנושא הסכסוך הישראלי-פלסטיני מקוממות את רוב הציבור... כמי שמחזיקים את המשק הישראלי על כתפיהם, אנו רואים מדי יום את תרומתם של אזרחי ואזרחיות ישראל הערבים למשק".

יוסי בן שלום, שותף בקרן DSBI, אמר ל'וואלה! כסף' "אנחנו לא נביאים, אבל מה שלא הצליח 4 פעמים, הסבירות שיצליח דווקא בפעם החמישית קלוש. מה שכן בסבירות גבוהה, שאם ישראל תלך לבחריות חמישיות תיווצר ממשלת מעבר, ושוב יידחה התקציב, יידחה הטיפול ויישום הפתרונות בבעיות האסטרטגיות ארוכות הטווח, וכל זאת ללא קשר לעלות מערכת הבחירות, כי היא באמת אינה הדבר העיקרי.

המשק משווע ליציבות, לתוכניות ארוכות טווח, ולאחדות בציבור, וכל עוד אלה לא נמצאים, הדבר גורם לנזקים כבדים לכלכלה ולמשק. כל מי שעובד מול הממשלה נמצא כיום באי ודאות, החל מפרוייקטי תשתיות ועד ליישום חידושים טכנולוגיים. בהיבטי הכלכלה עם ישראל נתברך בכך שכ-90% מהמפלגות המייצגות אותו הן בעלות בסיס מצע כלכלי די דומה, כל אחת ומחוג הרווחה שלה, אבל ללא מחלוקת על היותנו מדינת רווחה.

לכן, מבחינה כלכלית אין זה משנה איזו ממשלה תקום, ומה יהיה ההרכב שלה, כל עוד היא תהיה יציבה, ועדיף רחבה ככל האפשר כדי לייצר בה אמון מכל חלקי האוכלוסיה. הדוגמא האחרונה לצורך הזה הוא משבר הקורונה, שבמהלכו איבד הציבור לבסוף את אמונו בהחלטות הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully