וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנוע של המשק: שיא השקעות בסייבר הישראלי

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 10:28

חברות הסטרט-אפ הישראליות בתחום גייסו 1.5 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של 2021 - כמעט פי 3 ממה שגוייס בתחום בתקופה המקבילה אשתקד. קובי סמבורסקי, מייסד ומנהל שותף בקרן גלילות קפיטל: "כיום יש יותר כסף שמחפש השקעות בתחומי הסייבר"

הסייבר הישראלי תמיד היווה מוקד עניין לעיניים זרות, ובשלושת החודשים הראשונים של השנה משך אליו גם את עיני המשקיעים, שהשקיעו סכום שיא חדש של 1.5 מיליארד דולר ב-17 גיוסים שערכו חברות ההזנק הישראליות שבתחום, במהלך הרבעון הראשון של 2021.

סכום הגיוס מהווה עלייה של 137.7% לעומת ההשקעות שחוו החברות הישראליות בתחום ברבעון הראשון של 2020, אז עמדו על 631 מיליון דולר, ו-455.5% יותר מאשר ברבעון הראשון של 2019, אז הושקעו בהן 270 מיליון דולר. כך על פי נתוני חברת המחקר IVC, המנתחת את תעשיית ההייטק בישראל.

קובי סמבורסקי, מייסד-שותף קרן גלילות קפיטל. יח"צ,
קובי סמבורסקי, מייסד ומנהל שותף בקרן גלילות קפיטל/יח"צ

מיליארד דולר בהערכת חסר

מדובר בהמשך מגמה שהתחום החל לחוות בשנת 2020, אותה סיכמו חברות הסייבר הישראליות עם שיא של גיוסים בגובה 2.9 מיליארד דולר, שהיוו 31% מכלל השקעות הסייבר בעולם.

בישראל נמצאים 50% מ-22 חדי הקרן (חברות פרטיות שהגיעו לשווי של מעל מיליארד דולר) בסייבר העולמי, ואחד מהם היא חברת Orca Security, שבמהלך מרץ האחרון גייסה 210 מיליון דולר לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, כשנתיים בלבד מאז הקמה ב-2019.

גיל גרון, ממייסדי Orca Security, מסר ל'וואלה כסף', כי "שווי של מיליארד דולר ומעלה לחברות בתחום מתגלה לא פעם כהערכות חסר. שוק אבטחת הענן שאנו פועלים בו, לדוגמא, עתיד לגלגל כ-11 מיליארד דולר תוך שלוש שנים, וחברות ישראליות רבות מגיעות עם פתרונות לצרכים ההולכים וגוברים של תאגידים עסקיים ופיננסיים, ואפילו מדינות. המשקיעים הזרים מבינים זאת, וזה מגיע בדמות קרנות בינלאומיות שונות, שבשנתיים האחרונות שמו לעצמן יעד השקעה בסייבר הישראלי, וחלקן אף הגבירו פעילות ההשקעה, כדוגמת GGV Capital או ICONIQ. לישראל יש מוניטין גבוה בתחום הסייבר, יותר משאר התחומים בסקטור הטכנולוגי הישראלי, וזה תורם לניווט ההשקעות לתחום".

גיל גרון, ממיסדי אורקה. יח"צ,
גיל גרון, ממייסדי Orca Security/יח"צ

כופר של 50 מיליון דולר

המוניטין הישראלי אולי מושך עיניים, אך הקורונה הייתה זו שהאיצה את הצורך בהגנות הסייבר ואת המכירות המתלוות לו. "ההשקעות האינטנסיביות שאנחנו רואים הן תוצאה ישירה של הנזקים והסיכונים שהעולם חווה בקורונה" אומר פבל גורביץ', מנכ"ל חברת הסייבר Guardicore, שאחד המשקיעים בה הוא ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר אהוד ברק.

גורביץ' הוסיף, כי "זו הייתה תקופה בה דרישות הכופר היו גבוהות מאי פעם, ודוגמא לכך אפשר למצוא בעלות של 50 מיליון דולר, שהתבקשה לשלם יצרנית המחשבים Acer בדרישת כופר שקיבלה. שיבושי הקורונה גם זירזו את מכירות הסייבר הישראלי, שכיום נעשות לרוב בזום, וכמעט ללא צורך בצוותי המכירות הענקיים שהחברות החזיקו בעבר".

קובי סמבורסקי, מייסד ומנהל שותף בקרן גלילות קפיטל, הוסיף, כי "החברות הישראליות התבגרו. אם בעבר הן בעיקר המתינו לאקזיט, כיום הן רוצות להיות החברה הגדולה בתחום, והמשקיעים מוכנים ללכת עימם. זה נובע גם מהניסיון שנושאים עימם הישראלים בתחום, וגם מכך שכיום יש יותר כסף שמחפש השקעות בתחומי הטכנולוגיה בכלל ובסייבר בפרט".

קרן גלילות קפיטל מנהלת כ-500 מיליון דולר בקרנות הון סיכון שונות, ומשקיעה בסייבר הישראלי מאז הוקמה על ידי קובי סמבורסקי ואריק קלינשטיין בשנת 2011. סמבורסקי וקלינשטיין הם שותפים מנהלים בקרן, יחד עם נופר עמיקם וליאור ליטבק, שהצטרפו אליהם לאחר ההקמה.

פאבל גורביץ', מנכ"ל גווארדיקור. יח"צ,
פאבל גורביץ', מנכ"ל Guardicore/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully