וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השואה: החברות שהחליטו לא לשכוח

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 7:27

יוזמות הנצחה, בין אם וירטואליות או פיזיות, הן מה שיטמיעו גם אצל הדורות הבאים, את זיכרון השואה. גם במשק זוכרים: הנה כמה יוזמות של חברות ישראליות לפעילות חברתית שמשמרת את הזיכרון

יום הזיכרון לשואה ולגבורה, צוין אשתקד בניכור יחסי, בשל הסגרים בהם היינו מצויים והיה מלווה בריחוק חברתי, בעיקר מהאוכולוסיה המבוגרת, בהם ניצולי השואה. ההנצחה התקיימה באמצעות דקת דומיה ממרפסות הבתים. השנה הוסרו רוב המגבלות וההנצחה עברה לפורמט פעיל יותר. הנה כמה מהיוזמות.

עוצרים להזדהות עם שורדים

חברת SciPlay תקיים ערב זיכרון בסלון וירטואלי דרך הזום. עובדי החברה יתחברו לאילה שני שתספר את סיפור אביה, חיים פדר ז"ל (2017-1928) ניצול שואה מבוכנוולד, אשר איבד את כל משפחתו והקים חיים חדשים בישראל.

חיים פדר שרד את השואה בגיל הנעורים, 17-11, באומץ, באנושיות ועם לא מעט מזל. המפגש ילווה במצגת ותמונות מתקופות שונות של פדר. אילה תספר על ילדותו, על שנות המלחמה ועל החיים החדשים לאחר מכן.

מעין אייזנר רוזנמן. סמנכ"לית משאבי אנוש, SciPlay: "ביום משמעותי כמו זה, חשוב לנו לאפשר לעובדים שלנו לקחת פסק זמן מסדר היום רווי האירועים והמשימות ולעצור לרגע כדי לשמוע, לחשוב ולהזדהות. מדובר בפרויקט חשוב מאין כמותו ואנו חשים שיש לנו את הזכות והחובה להקשיב לעדות השורדים. ישנה חשיבות רבת ערך ליוזמות כאלו אצלנו בחברה".

חיים פדר ז"ל מתוך צילום משפחתי, ערב זיכרון בסלון של חברת SciPlay. יח"צ,
חיים פדר ז"ל מתוך צילום משפחתי, ערב זיכרון בסלון של חברת SciPlay/יח"צ

סיפור ושיח: "ניצלתי פעמיים ממוות"

דיור מוגן, אחוזת פולג יקיים זכרון בסלון: דייר האחוזה צביקה גוטליב, יספר את סיפורו האישי, כיצד ניצל פעמיים ממוות בידי הנאצים. במהלך המפגש, הדיירים יאזינו לסיפורו הייחודי של גוטליב תוך האפשרות לניהול שיח מעמיק אשר יעצים את תחושת הנצחת יום השואה באופן אותנטי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מבט קולנועי על השואה

חברת ריסקיפייד, העוסקת במתן פתרונות תשלומים ומניעת הונאות אשראי באתרי סחר אלקטרוני, תציין את יום השואה והגבורה עם הרצאה ייחודית של רינת ריבק. רינת היא חוקרת ומרצה בנושא ייצוג מלחמת העולם השנייה והשואה בקולנוע. ההרצאה שלה, "מבט קולנועי על השואה", התקיימה כבר אתמול (ג') לכלל עובדי החברה, במהלך ההרצאה, ניתחה סרטים בולטים העוסקים בשואה ותדון בדרך בה מיוצגת המלחמה, מוטיבים בולטים וחוזרים ועוד.

זיכרון בסלון. זיכרון בסלון, אתר רשמי
אירוע זיכרון בסלון, סיפור עדות ממקור ראשון/אתר רשמי, זיכרון בסלון

סיור וירטואלי בעקבות אנה פרנק

חברת ההייטק SISENSE מחברת את זיכרון השואה לטכנולוגיה העכשווית ויזמה פעילות ייחודית הכוללת סיור וירטואלי לייב באמסטרדם בעקבות חייה של אנה פרנק. הסיור, תחת השם "הדרך למחבוא" עוקב אחרי מסלול חייה של אנה, מהמקומות בהם בילתה בילדותה לפני תחילת המלחמה, עד לביתה ולמקום מחבואה. במהלך הסיור, בשיתוף פעולה עם חברת טרמינל 3 לייב, שלושה מדריכים ישראלים המתגוררים באמסטרדם יספקו מבט של 360 מעלות וזאת כדי לאפשר תמונה אמיתית של הנעשה במקום, אז והיום.

שירן שיליאן, Experience manager בחברת SISENSE: "השנה בחרנו להנציח את זיכרון השואה בצורה שמתאימה לרוח התקופה ומחברת בין עבר לעתיד תוך התמקדות בהיסטוריה, באמצעות יוזמה זו המילים 'נזכור ולא נשכח' מקבלות משמעות של ממש".

הזמנה לסיור וירטואלי של חברת SISENSE. יחסי ציבור,
הזמנה לסיור וירטואלי של חברת SISENSE, בעקבות אנה פרנק/יחסי ציבור

מאמצים סבא או סבתא ניצולי שואה

חברת SYTE, המפתחת מנוע חיפוש ויזואלי מבוסס AI, יקיימו ערב זיכרון בסלון, פיזית ווירטואלית במשרדי החברה, במסגרתו יארחו ניצולת שואה שתשתף את סיפורה האישי מהתקופה. בנוסף, החברה משתפת פעולה עם ארגון "Adopt a Safta" אשר מאפשר לאנשים "לאמץ" סבא או סבתא ניצולי שואה בודדים. החברה מעודדת את העובדים לקחת חלק בארגון, לאמץ סבא או סבתא ולהשתתף בטקס הווירטואלי שהארגון עורך.

טרה קיי, Employee Experience Specialist בחברת SYTE: "מעבר לעדויות מניצולת השואה והשיתוף פעולה עם ADOPT A SAFTA, אנחנו גם מעודדים את העובדים שלנו לחלוק את סיפוריהם האישיים, לשתף תמונות אישיות, על מנת להפוך את יום מיוחד זה ליותר אישי".

הזמנה לערב זכרון שנשלחה לעובדים בחברת SYTE. יחסי ציבור,
הזמנה לאירוע שנשלחה לעובדים, חברת SYTE/יחסי ציבור

להכיר את העבר למען העתיד

Urban Place, רשת מתחמי העבודה המשותפים, תקיים ערב זיכרון בסלון לממברים במתחם ירושלים עם המשתתף הראשון אי פעם של זיכרון בסלון, ניצול השואה, צבי בן פורת בן 80 יליד הונגריה.

רומן לוי, מנכ"ל ומייסד שותף ברשת מתחמי העבודה המשותפים Urban Place: "הנצחת יום השואה הינה בעלת חשיבות עליונה. חשוב לנו שהממברים ימשיכו להכיר את היסטוריית העם היהודי. הרי בסופו של דבר ככל שעם מכיר טוב יותר את עברו כך הוא יכול לבנות עתיד טוב יותר. כמו כן זיכרון בסלון מהווה חלק חשוב בתחושת חיזוק הקהילתיות עבורינו".

ילדים ובני נוער ששרדו את השואה, במחנה הריכוז אושוויץ לאחר ששוחרר על ידי צבא ברית המועצות, ינואר 1945. AP
ילדים ובני נוער ששרדו את השואה, במחנה הריכוז אושוויץ לאחר ששוחרר על ידי צבא ברית המועצות, ינואר 1945/AP

תכנית ראשונה בישראל להוראת השואה

המכללה האקדמית גורדון, משיקה בימים אלו את התוכנית הראשונה בישראל להוראת השואה במערכת החינוך. מדובר בנתיב ייחודי לבחירה לתואר שני M.Ed. בחוג להוראה, למידה והדרכה. מטרת התוכנית הינה לספק כלים מגוונים להנחלת הנושא בכיתות הלימוד ואף בגנים. הלמידה מתבצעת בעזרת שיטות הוראה מגוונות, חשיפה לספרות ילדים, ליצירות אמנות ולמדיות תקשורתיות בנושא.

ד"ר שי רודין, ראש הנתיב: "ההחלטה על פתיחת התוכנית החדשה נבעה מצורך של צוותי חינוך. מורות רבות מציינות בפני כי הן מתקשות ללמד את הנושא ולתווך אותו לילדים בגילאים שונים. לא פעם, הורים התלוננו בפניהן על אופן העברת הנושא. התוכנית תקנה את הכלים ואת הידע להתמודדות עם האתגר. ראשית, נבין כי תיווך נושא כאוב זה לא יוכל להסתכם בשיעור אחד.

מדובר בתהליך סדור ובתוכנית לימודים מגובשת. כמו כן, הלומדים יחשפו לסל של חומרים מסוגים שונים בהם יוכלו להיעזר, זאת לצד השתתפות בקורס פסיכולוגיה חינוכית ובקבלת מענה להיבטים רגשיים, אמנותיים וחברתיים. יערכו סיורים לימודיים במוזיאוני שואה, מפגשים עם אנשי מפתח בתחום ורכישת כלים ומיומנויות לקיום שיח חברתי".

קיר תמונות במוזיאון השואה בוושינגטון. ShutterStock
קיר תמונות במוזיאון להנצחת השואה/ShutterStock

מפנים מקום לאירוע משמעותי

חברת הסייבר Ermetic, שמספקת פתרונות הגנה מפני סיכוני גישה והרשאות בענן, עורכת אירוע לעובדי החברה, במסגרתו יארחו איש עדות לספר את סיפורו.

שרון חבויניק, Director of People בחברת Ermetic: "העבודה היומיומית חשובה מאוד, אבל לא פחות חשוב זה לדעת לעצור ולתת מקום לימים ואירועים משמעותיים לכולנו כמו יום השואה. אנו שמחים שנפלה בחלקנו ההזדמנות לארח אצלנו במשרדים ניצולת שואה ולשמוע את הסיפור שלה ממקור ראשון ובכך להמשיך את העברת ההיסטוריה שלנו הלאה בין דורות".

"חזרא לליטא": סרט על השמדת היהודים ביערות

אחוזת צהלה תציין את יום השואה בהרצאה של פרופ' דב שנער, דייר האחוזה, שתעסוק בסרט שהפיק בשם "חזרה לליטא". מדובר בסרט זיכרון שעוסק בהשמדת 2200 יהודים ביער סטראשון שבליטא, הקמת פסלי העץ באתר הרצח וחילולם. בנוסף, ביום השואה עצמו יתקיים טקס בנוכחות כלל הדיירים וצוות האחוזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully