וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך השתדרגו הבתים של העשירון העליון בימי הקורונה

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 12:15

שנת הקורונה היוותה שנת מפנה עבור רבים מהישראלים שהפסיקו לקחת את הבתים שלהם כמובנים מאליהם והתחילו להשקיע בהם לא מעט. כך גם אנשי העשירון העליון שניצלו את הזמן לתכנן, לשדרג ולפנק את עצמם עם בתים שנראים מיליון דולר, וההשקעה? בהתאם

פרנקל אדריכלות ועיצוב. איתי בנית,
אל תסתכל בקנקן. עיצוב של פרנקל אדריכלות ועיצוב/איתי בנית

רגע לפני יום העצמאות ה-73, נראה שישראל נראית טוב מתמיד. במהלך השנה האחרונה גם אלה שלקחו עד לא מזמן את הבית שלהם כמובן מאילו, התחילו להעניק לו מנות הגונות של חום ואהבה. עשירי ארצנו אינם יוצאי דופן בהיבט זה. לאורכה ורוחבה של הארץ אפשר למוצא בתים של בני המעמד העליון שההשקעה בהם שוברת שיאים, בפרט עכשיו.

לדברי נירית פרנקל, מבעלות המשרד 'פרנקל אדריכלות ועיצוב', בבתים הללו הפתגם 'אל תסתכל בקנקן אלא במה שבתוכו', בהחלט קולע: הארכיטקטורה החיצונית גם כך מאוד מוקפדת ומרשימה אך בשנה החולפת, בחלק מהמקרים בעלי הבתים החליטו לקחת את היוקרה והפינוק כמה צעדים קדימה. חלקם השקיעו את הכסף באלמנטים ניידים שלא הצריכו עדכונים במעטפת וחלקם בשדרוג המערכות. כך למשל השקעה במערכות חימום/ קירור ובקרת אקלים, חימום תת רצפתי, מערכות בית חכם ואודיו וידיאו שנחשבות ל-top of the line ועוד. עלויות של מערכות כמו אלה משוערכות בכמיליון שקלים ויותר למערכת. וזה לא נעצר שם. השנה החולפת היתה הזדמנות פז לנווט את הכספים הפנויים לשדרוג מעאכות הישיבה, מערכות השינה, רהיטים, אקססוריז ושדרוג מאסיבי של מערך התאורה הפונקציונליות וההיקפית וכן בזו שמייצרת אווירה. כך למשל עלה הביקוש לשנדלירים שהם פסלים לכל דבר ועלותם יכולה בקלות להגיע ל-200,000 ש"ח ליחידה אחת. היחידות הללו מיוצרת לרוב בעבודת יד אומן ומחומרים כמו קריסטלים, זכוכיות מיוחדות, עבודות פרזול וציפויים של ניקל ו-"ROSE GOLD.

ישראל כהן. ישראל כהן,
מטבח של מטבחי זיו/ישראל כהן

אגף נוסף שזכה למנות הגונות של חום והאהבה בעת הזאת היה המטבח. לדברי אבי זיו, מנכ"ל ובעלים רשת מטבחי זיו: "השנה האחרונה על כל אתגריה גרמה לשינוי התנהגותי ושינוי מהותי בצרכי הציבור הישראלי בכללותו. המטבח הביתי הפך למוקד החיים המשפחתי בעת שאנו שוהים בבתים יותר מאי פעם. נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לשדרוג המטבח הביתי, ביקוש גבוה מאוד להרחבת המטבח, למטבחים מושקעים ומעוצבים ולמטבחי פרמיום. ניתן בהחלט לומר שמכירות המטבחים צמחו ברשת בשנה האחרונה בעשרות אחוזים, בעיקר בקרב משפרי המטבח הקיים ולאו דווקא כחלק מבנייה חדשה או מעבר למגורים חדשים. מדובר בצמיחה שלא הרגשנו מעולם, בפרט בשוק מטבחי הפרימיום שהגיע לביקושי שיא. בהתאם לכך השקנו את הקונספט של מטבחי יוקרה במחירים נגישים באולם החדש בהרצליה פיתוח.

"בתוך כך, הולכת וגוברת הדרישה למטבחים שמשדרים יוקרה, גם כאלה שתג המחיר שלהם נמוך משמעותית מזה של מטבחי היוקרה המיובאים. המשמעות היא שניתן לתעל את התקציב ולצקת במטבח ערכים מוספים רבים, לשדרג את מוצרי החשמל, המוצרים הנלווים וכיוב'. הקולקציות החדשות הן עכשוויות, אופנתיות ולא בכדי, יש לכך דרישה אדירה מצד הלקוחות: חומרים טבעיים, טכנולוגיה מתקדמת, סגנונות כפריים ומודרניים, מטבחים המיועדים לחללים סגורים ופתוחים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יפרח בן צבי. שי אפגין,
נטייה לריהוט אמנותי. דירה בעיצוב יפרח בן צבי/שי אפגין

"בשנה החולפת עלתה וגברה הדרישה לפרטי ריהוט אמנותיים, בעלי ערך מוסף, שמהווים FOCAL POINT של ממש בעיצוב מרחב המחייה", אומר מעצב הרהיטים יפרח בן צבי. "יותר ויותר בעלי דירות ובתים שכאלה ביקשו להפוך את הבתים שלהם לבעלי ערך מוסף, בתים שיש בהם גם ערך חוויתי ולנראות ולנוחות של הריהוט יש חלק לא מבוטל בכך. בבתים מושקע שכאלה, בחרו להשקיע לא רק בצבע לקירות, אלא ביצירת מערכת עיצובית מושקעת כמו קיר מחופה ספרייה, דלתות ללא משקופים, נגרות המשולבת עם קמין, בר משקאות בילט אין או חיפוי כניסה מטשטש לשירותי האורחים כדי שלא יבלטו מול חזית הסלון.

"זאת ועוד, האזורים הציבוריים כמו מטבח וסלון קיבלו את מרב המשקל, אחריהם חדרי עבודה מעוצבים כחלק מחוויית הבית, חדרי שינה ולבסוף חדרי הילדים. מפרט החומרים הפך לעשיר מאי פעם, למשל פורניר במקום פורמייקה ומלמין או מעבר לפרזול בסקאלה אחרת. ניכר היה שהלקוחות עצמם היו מאוד מעורבים, ממש עד הפרט האחרון והתעניינו לגבי מה יקבלו בכל מ"ר של נגרות".

GESSI. MODY,
פינוק הוא שם המשחק. עיצוב של MODY/MODY

המראה המושקע והמנומק בבתים הללו ממשיך גם בחדרי הרחצה שרבים מהם לא היו מביישים אף אחד מאתרי העיצוב והמגזינים הבינלאומיים המובילים. לדברי עדי לביא, מנהלת השיווק של חברת MODY , אחת המגמות הבולטות שצוברת תאוצה בבתים הללו הוא שימוש באריחי ענק מדוקקים, עם מינימום חיבורים ופוגות שתורמים מאוד לתחושת המרחב: "הכוונה לאריחים בגודל של 1.2/1.2 מ' ויש גם רבים שבוחרים באריחים של 1.2/3 מטרים. במקביל, אנחנו רואים שימוש הולך וגובר של פרקט בכל חללי הבית, גם בחללי הרטובים כמו חדרי הרחצה והמטבחים עבורם פותחו פתרונות וטכנולוגיות שמאפשרות זאת. ככלל, כחלק מלקחי הקורונה, בעלי בתים רבים משוועים לבית שמשולבים בו ניואנסים שנראה לרוב במלונות הבוטיק. כך למשל בסניטריה, שם חלה עליה משמעותית בבחירת אסלות חכמות שמופעלות על ידי אפליקציה או מקלחת חכמה שמאפשרת שליטה פרטנית בזרמים ומאפרת להפוך את חדר הרחצה למעין ספא פרטי. בתוך כך אנחנו רואים דרישה הולכת וגוברת למערכות ברזים מתוחכמות ולאמבטיות FREE STANDING - פינוק הוא שם המשחק".

"בנוסף, ניכרת שימת הדגש על ריצופי החוץ, שם יש מגוון עצום של אופציות שיכולות לשדרג משמעותית את סביבת ה-OUTDOOR כולה, שמשחזרת את החוויה ותפיסת העיצוב של פנים הבית". מסבירה לביא. "השנה החולפת הובילה גם לעליה בפופולריות של מטבחי ומקלחות החוץ ושל הבריכות הפרטיות. קטגוריית החוץ התפתחה משמעותית ולראייה, אנחנו רואים כיצד מחלקת ה-OUTDOOR הופכת לדומיננטית יותר ויותר. יש תנופה אדירה בפיתוח קולקציות חיפויים לבריכות וריצוץ שמיועד לסביבות הבריכה".

  • עוד באותו נושא:
  • בתים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully