וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יקנה שליטה בחברה של האלוף במיל'?

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 10:27

קבוצת משקיעים מחו"ל בוחנת רכישת השליטה בחברת הקנאביס 'קנאשור תרפיוטיקס', המובלת על ידי מפקד חיל האוויר לשעבר עידו נחושתן. כך נודע ל'וואלה! כסף'. החברה קיבלה הצעות נוספות, בין היתר מחברת הקנאביס IMC'', הנסחרת בנאסד"ק. בלעדי

שוק הקנאביס הרפואי הישראלי ממשיך להתייבש בהמתנתו ליישום מלא של הייצוא, והפך למוקד התעניינות עבור משקיעים מקומיים וזרים, המנסים לאתר חברות מתאימות למיזוגים ורכישות.
אחת מהחברות הנבחנות על ידי המשקיעים היא חברת הקנאביס הרפואי 'קנאשור תראפיוטיקס', שהוקמה לפני כשנתיים, ומובלת על ידי מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף (במיל.) עידו נחושתן, המכהן בה כיו"ר.

ל'וואלה! כסף' נודע, כי קבוצת משקיעים מחו"ל, שכבר פעילה בתחום הקנאביס הרפואי, בוחנת רכישת שליטה ב'קנאשור', לפי שווי הסובב את שוויה הנוכחי בבורסה בתל אביב, העומד על כ-80 מיליון שקל, וייתכן כי תימכר גם בפרמיה של 20% מעל השווי. עוד נודע, כי החברה קיבלה הצעות נוספות, ביניהן מחברת IMC חקלאות, הנסחרת בבורסת נאסד"ק ארה"ב.

אהוד ברק ומפקד חיל האוויר בבסיס רמת דוד אפריל 2010. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
2010: שר הביטחון אהוד ברק בקוקפיט של מפקד חיל האוויר עידו נחושתן, גם היום שניהם באותו התחום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"הצעה אסטרטגית שהובאה בפני החברה"

יש לציין, כי קנאשור דיווחה ב-1 לאפריל השנה, כי היא דוחה את אסיפת בעלי המניות שלה למועד לא ידוע "לאור עסקה אסטרטגית שהובאה בפני החברה", אך לא פירטה מהי העסקה. יום קודם לכן החברה פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2020 במסגרתם הציגה לראשונה הכנסות, לצד העמקת ההפסד.

הכנסותיה לשנת 2020 עמדו על כ-3.5 מיליון שקל, לעומת 0 הכנסות בשנת 2019, ומתחת לתגמול המצרפי של חמשת בכירי החברה בעלי התגמול הגבוה ביותר, שעמד על כ-4.5 מיליון שקל. כ-1.2 מיליון שקל מהתגמול של חמשת הבכירים ניתן למנכ"ל החברה רן עמיר, וכ-1 מיליון שקל ליו"ר, עידו נחושתן.

קנאשור הציגה הפסד תפעולי שעמד על 27.9 מיליון שקל, לעומת 16.6 מיליון שקל הפסד תפעולי בשנת 2019, והפסד נקי שהעמיק גם הוא ועמד על 28.5 מיליון שקל לשנת 2020, לעומת 17 מיליון שקל בשנת 2019.

החברה־האם של קנאשור, סולבר טכנולוגיות מזון, התמזגה לשלד הבורסאי דירקט קפיטל במהלך שנת 2019, ומהווה כיום בעלת השליטה העיקרית בחברה עם אחזקה של כ־48.51% ממניות החברה, העומדות על שווי של 38.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully