וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישור ה-FDA שהכפיל שווי חברה בתוך 3 ימים

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 14:03

מכשיר של חברת הביומד הישראלית 'אייסקיור' הוכר על ידי ה-FDA כ"טכנולוגיה פורצת דרך", ושווי החברה יותר מהוכפל בתוך 3 ימים. מדובר במכשיר שמשמיד גידולים סרטיים באמצעות חנקן

מדובר במערכת 'ProSense', המשמידה גידולים סרטניים באמצעות הקפאתם על ידי חנקן נוזלי, שתיכנס למסלול "טכנולוגיה פורצת דרך" של מינהל המזון והתרופות האמריקאי, המקצר הליכי הרישוי מול ה-FDA, ומקדם מכירתה לטיפול בסרטן השד. שווי החברה זינק מאז ההודעה בתחילת השבוע ב-155%.

תעשיית ההייטק הישראלית היא זו שלרוב מושכת את עיני המשקיעים ומהווה מקור לגאווה לאומית, אך במשך שלושת הימים האחרונים הופנה זרקור המשקיעים אל עבר חברת הביומד הישראלית 'אייסקיור', לאחר שדיווחה בתחילת השבוע כי מערכת שפיתחה לטיפול בסרטן זכתה להכרה כ"פורצת דרך" על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

אייסקיור מערכת. יח"צ אייסקיור,
אישור ה-FDA הקפיץ את המנייה. אייסקיור/יח"צ אייסקיור

השווי: יותר מחצי מיליארד שקל

תגובות המשקיעים לא איחרו לבוא לדיווח, ומניית החברה, הנסחרת בבורסה בתל אביב, זינקה ב-155.02% והובילה את 'אייסקיור' לשווי שיא של כ-516.8 מיליון שקל.

גם מחזורי המסחר שחוותה החברה היו גבוהים וחריגים והגיעו בשלושת הימים האחרונים למחזור מסחר מצרפי שעמד על כ-70 מיליון שקל, מהם כ-41.2 מיליון שקל במהלך מסחר במניית החברה אתמול.

משמעות הכרת ה-FDA במכשור הרפואי של 'אייסקיור' כ"פורץ דרך" היא האצת תהליכי רישום המכשיר בארה"ב, וכניסה מהירה יותר לשוק האמריקאי בהתוויות הרפואיות שהחברה תגיש - בעיקר כטיפול לסרטן השד.

רון מירון יו"ר אייסקיור. רותם להב,
רון מירון, יו"ר אייסקיור/רותם להב

מגעים עם חברות הביטוח

רון מירון, יו"ר אייסקיור מדיקל, אמר ל'וואלה כסף', כי "ההכרה היא אבן דרך נוספת לקראת כניסת החברה לשוק האמריקאי. אייסקיור כבר החלה ביצירת תשתית בקרב חברות הביטוח בארה"ב לשיפוי חלקי לטיפול בסרטן השד באמצעות מערכת ProSense, והאישור של ה-FDA עשוי לעזור לנו לקבל שיפוי מקיף מהמבטחים, ולהגיע לשיווק מהיר ורחב יותר של המוצר, שיעילותו כבר הוכחה ביפן, אירופה, ותאילנד, לדוגמא".

מערכת 'ProSense' פועלת ,באמצעות מחט כירורגית ייעודית שפותחה גם היא על ידי החברה, המשתמשת בחנקן נוזלי להקפאת הרקמות בדמות הגידולים הסרטניים. החנקן הופך אותן למעין כדור קרח בגוף, שמפשיר לאחר פרק זמן כתוצאה מהחום שהגוף מייצר, והופכים לפסולת של תאים נמקים שנספגת בגוף.

כמעט 400% על הנייר

ההכרה משלימה דיווח נוסף שהיה ל'אייסקיור' בתחילת השנה, במסגרתו ציינה כי בכוונתה לרשום עצמה למסחר גם בבורסת נאסד"ק ארה"ב, וביצעה לטובת כך גיוס בגובה 15 מיליון דולר מ-4 משקיעים - בהם בעל השליטה, איש העסקים הסיני Li Haixiang, שהשקיע כ-7.5 מיליון דולר. הגיוס נעשה אז לפי מחיר של כחצי שקל מניה, המקנה למשקיעים רווח על הנייר בשיעור של 378.4% לאחר העליות שהובילו את המניה למחיר של 2.55 שקל עם סוף המסחר אתמול.

גם מירון, לשעבר מנכ"ל טבע ישראל, מורווח על הנייר כתוצאה מהעליות, לאחר שהאופציות לכ-0.5% ממניות החברה שברשותו שוות כיום כ-2.5 מיליון שקל, לעומת שווי של כ-120 אלף שקל עת כניסתו לחברה ב-2017, אז היא נסחרה בשווי של כ-24 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully