וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדי איזנקוט פשט מדים, אבל נשאר "ירוק"

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 14:02

הרמטכ"ל לשעבר יכהן כיו"ר פעיל של חברת אגירת האנרגיה סטורג' דרופ הישראלית. אייזנקוט: "בדקתי למעלה מ-15 הצעות, ומאמין שבחרתי תחום מעניין. נשארה חובת ההוכחה לקידום החברה ומוצריה". יחליף את יונה פוגל שיכהן כסגנו בדירקטוריון

אחרי שנלחם להגן על ישראל כרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, גדי איזנקוט עובר להילחם עבור הסביבה: הרמטכ"ל לשעבר יכהן כיו"ר פעיל חברת אגירת האנרגיה סטורג' דרופ, הנמצאת בהליך מיזוג לחברת מדיוי הציבורית - שעדיין פעילה בתחום הקנאביס הרפואי.

איזנקוט יחליף בתפקידו את יונה פוגל, שכיהן כמנכ"ל קבוצת פז ויו"ר דירקטוריון חברות הבת שלה במשך כ-13 שנה, שיישאר בתפקיד כסגנו של אייזנקוט בדירקטוריון סטורג' דרופ.

איזנקוט, שסיים את תפקידו כרמטכ"ל ב-2019, אמר ל'וואלה כסף', כי "לקחתי על עצמי את התפקיד לאחר שבדקתי למעלה מ-15 הצעות, ומאמין שבחרתי תחום מעניין, עתידי, ושלא נוגע לתחום הביטחוני. ללא טילים, ומל"טים. החברה מפתחת טכנולוגיה מתקדמת מאוד בתחום האנרגיה, והיא פועלת בכיוון ערכי, שאני מקווה שיעשה טוב למדינת ישראל ולעולם, והדבר גם מצטייר כתחום העתיד. מקווה שגם פה ישראל תוביל את התחום. נשארה חובת ההוכחה לקידום החברה ומוצריה"

ימשיך במקביל בתפקידיו האחרים

איזנקוט מחזיק בתואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, ותואר ראשון בהיסטוריה כללית מאוניברסיטת תל אביב. ומאז שיחרורו הצטרף למכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון, וכעמית מחקר בכיר למכון למחקרי ביטחון לאומי.

הרמטכ"ל לשעבר ימשיך לכהן כדירקטור בחברת הנדל"ן המניב וילאר אינטרנשיונל, לצד חברותו בדירקטוריון חברת ההשקעות צור שמיר, אשר נסחרות בבורסה בת אביב. הרמטכ"ל לשעבר גם מכהן כיו"ר בהתנדבות של עמותת יד בן גוריון, שהוקמה בשנת 1963 על ידי דוד בן גוריון, הפועלת לקידום מורשתו של האחרון.

סטורג' דרופ מפתחת שתי מערכות אגירת אנרגיה: הראשונה היא מערכת אגירת אנרגיה באוויר דחוס לטובת ייצור חשמל במתקני אנרגיה מתחדשת כדומת שדות סולאריים; והשנייה היא מערכת אגירה תרמית לאספקת קירור ומיזוג אוויר למבנים במגזר העסקי והפרטי.

המערכת הראשונה של החברה מיועדת לאגור אוויר בשעות שבהן הביקוש לחשמל נמצא בשפל, על ידי דחיסת האוויר למיכלים, והמרתו לאנרגיה חשמלית בהתאם לצורך. החברה תתחרה בחברת אוגווינד, שכבר פועלת בתחום זה ונסחרת כיום בבורסה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully