וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הלמ"ס קובע: נמשכת הירידה באבטלה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 14:34

סקר התעסוקה הדו שבועי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושף: נמשכת מגמת הירידה באבטלה בעקבות פתיחת המשק. לראשונה מאז פרוץ הקורונה ירד אחוז המובטלים הרשמי לרמה חד ספרתית. שר האוצר: "המדיניות מוכיחה את עצמה". מבטיח המשך ההכשרות מקצועיות למובטלים

אחת מתופעות הלוואי המשקיות הקשות של הקורונה הייתה ממדי האבטלה. משקלה הסגולי של בעיית האבטלה עולה ככל שאנו מתקרבים למועד סיום תשלום דמי האבטלה לשוהים בחל"ת (חודש יוני הקרוב), בעיקר כאשר כל הגורמים מעריכים שתשלום דמי האבטלה לא יוארך מעבר למועד זה.

למרות התאוששות המשק והנתנוים המעודדים המלמדים שאפשר שההערכות לגבי התכווצות הפעילות הכלכלית היו קודרות מדי, נראה היה שבעיית האבטלה תמשיך להתקיים, בעיקר בקרב אוכלוסיות חלשות שאינן יכולות ליהנות ישירות מהצמיחה בענפים מובילים כמו למשל תעשיית ההייטק.

שר האוצר, ישראל כ"ץ 21 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ימים של בשורות מעודדות. שר האוצר ישראל כ"ץ/ראובן קסטרו

שר האוצר: דמי האבטלה לא יקוצצו

במחצית הראשונה של חודש מרץ עמד שיעור האבטלה על 12.7% שהם 526 אלף מובטלים. נתון זה נמוך ב-2.8% ביחס למחצית השנייה של פברואר (640 אלף מובטלים), כלומר - ירידה של 114 אלף מובטלים.
אם נצמדים להגדרה המצומצמת של "מובטלים" בחוק, הרי שאחוז המובטלים בישראל ירד ל-9.8% (393 אלף), כלומר - זו הפעם הראשונה שבה בהתאם להגדרת החוק נמדד בישראל אחוז אבטלה חד-ספרתי מאז פרוץ משבר הקורונה.

שר האוצר, ישראל כ"ץ, התייחס לנתונים: "מדיניות התעסוקה אותה הובילה הממשלה בשמן משבר הקורונה מוכיחה את עצמה כצודקת ונכונה. רשת ביטחון כלכלית-חברתית של תשלום למובטלים בחל"ת, שמנעה חרפת רעב מלמעלה ממיליון מובטלים וסייעה להם לעבור את התקופה הקשה, לצד פעילות להחזרת המשק לפעילות, המרצת העסקים והחזרת המובטלים לעבודה.

תשלומי החל"ת יימשכו עד חודש יוני, ללא הורדה של 10%בגובה התשלום בשל הנתונים החלקיים, ובהתאם לכך הנחיתי את המערכות הנוגעות בדבר". בימים אלה אנו מקיימים דיונים לגיבוש מדיניות התעסוקה לאחר חודש יוני.".

השר הוסיף: "יותר מובטלים יחזרו לעבודה בליווי הכשרה מקצועית למקצועות מועדפים בעלי שכר גבוה, אותה אנו מקיימים וכן תמריצים למובטלים ותיקים לחזרה לעבודה ולמעסיקים שיקלטו אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully