וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מברך בכל יום על הזכות שניתנה לי לטפל בציפורניים חודרניות"

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 16:57

מהו פודיאטור? איפה לומדים את המקצוע וממה נשאב הסיפוק בו? פנינו ליונתן קפלין, מבכירי הפודיאטורים בישראל, וחזרנו עם תשובות מעניינות, גם אם לא תמיד מעוררות תיאבון

לא בכל יום יוצא לנו להתוודע למקצוע חדש שמעולם לא האמנו כי הוא קיים, אבל המציאות בהחלט מפתיעה. תכירו את הפודיאטור, מומחה למחלות כף הרגל שעוסק ימים כלילות בציפורניים חודרניות. השאלה היא למה? מדוע שאדם יקום בבוקר ויחליט להקדיש את חייו לנושא? מה מקור המשיכה העזה לתחום ומה אנחנו מפספסים? תפסנו לשיחה צפופה את יונתן קפלין, מבכירי הפודיאטורים בישראל שקם בבוקר עם חדווה בלתי נגמרת לציפורניים חודרניות.

ציפורן חודרנית. ShutterStock
"הו, הנה אדם עם ציפורן חודרנית, איזה כיף לי היום"/ShutterStock

יונתן, אתה הרי גבר מוכשר, יכולת לעסוק כמעט בכל תחום שתרצה, ובכל זאת, בחרת להקדיש את החיים לציפורניים חודרניות. מה חלף בראשך הקודח?

"את התשוקה למקצוע גיליתי עוד בהיותי נער, שנדרש לקבל טיפול בכף רגל. טופלתי דאז ע"י פודיאטור מבריק, שבין היתר כיהן כסמכות העליונה בנושא - יו"ר ארגון הפודיאטורים באירלנד. הלכתי קסם אחר האפשרות לחלץ אנשים מהמצוקה הרבה שהם נקלעו אליה בעקבות הבעיה ממנה הם סובלים. הקליק ביני ובין עולם הפודיאטריה נוצר שם. אני בתחום מאז שנת 1979 ומברך כל יום על הזכות שנתנה לי לטפל בציפורניים חודרניות. אני גם מוקיר תודה לפרופסור אייזיק קפלן ז"ל, מנתח פלסטי וראש המחלקה בביה"ח בלינסון, אשר נחשב לחלוץ ניתוחי הלייזר CO2".

אני יכול להישבע שקראתי היכן שהוא שהקמת מרפאה צבאית לטיפול בציפורניים חודרניות. נדמה כי לקחתם צעד אחד רחוק מידי את הביטוי ' חייל שפר הופעתך'.

"לפני 34 שנים סייעתי להקים מרפאה צבאית לפודיאטריה לטיפול בציפורניים חודרניות, ובכלל לבעיות פודיאטריות כלליות. כך קרה והמרפאה הראשונה בישראל לניתוחי לייזר לציפורניים חודרנית הייתה בצה"ל. התחלנו ומהר מאוד היה תור המתנה של מעל חודשיים לטיפול, היו זמנים בהם ניתחתי בלייזר מעל 20 חיילים ביום".

הייתי משוכנע שלצה"ל יש סדרי עדיפויות אחרים ואת המימון שהוא מקבל ממשרד הביטחון, הוא מתעל לרכישת נשק והצטיידות במערכות מחשוב מתקדמות, כך שזו הפתעה לגלות שחלק מהתקציב מוסט לטובת טיפול בציפורניים חודרניות

"ציפורן חודרנית היא מעין 'מגפה' בקרב החיילים. אומרים כי 'הצבא צועד על קיבתו', אני יכול לומר לך מידיעה כי הוא צועד כל כפות רגליו. הייתה לי הזכות לפטור אלפי חיילים מהסבל של הציפורן החודרנית במשך 22 שנות מילואים שבועיים במרפאה הצבאית שהקמנו".

אילוסטרציה צה"ל חייל לוחם חיילים לוחמים. ShutterStock
הצבא צועד על ציפורניו, והן לא אחת חודרניות (למצולמים אין קשר לכתבה)/ShutterStock

הקמת מוסד לתפארת בתחום הטיפול בציפורניים חודרניות. מי חשב שאפשר להקים אימפריה?

"תודה, אבל אתה מפספס נקודה מאוד מהותית - לא כל מי שחווה כאב, בהכרח יצטרך לעבור ניתוח לייזר להסרת הציפורן החודרנית. בלא מעט מקרים, הטיפול כרוך בטיפול מקומי בלבד, לא פעם מגיעים אלי מטופלים שבטוחים שהם חייבים לעבור ניתוח לייזר אך לשמחתם זה לא המצב. שונה הדבר, ידידי, אם מדובר בבעיה גנטית, ציפורן חודרנית שחוזרת או בטראומה באצבע שגרמה לנזק בשורש הציפורן, לדוגמא פטריה. יש שלל מצבים בהם אין ברירה אלא לעשות ניתוח וספציפית ראיתי הצלחה רבה כאשר מסתייעים בלייזר.

העבודה היא חיינו, אבל לפעמים - גם מסוכנת בשבילנו: דו"ח חדש דירג את 27 המקצועות המסוכנים ביותר בעולם ובכללם, מסתבר, נמצאים גם הפודיאטורים. לדברי מחברי הדו"ח אתם חשופים לזיהומים. אינך חושש?

"מי שיודע לעבוד במקצועיות ולשמור על כללי הזהירות אינו צריך לחשוש. אגב, היום אנחנו עדיין בעתות קורונה. נדמה לי כי היינו מהמרפאות הראשונות בארץ לבנות מיגונים מיוחדים להפריד בין המטופלים לצוות. על מיטת הטיפולים התקנו בהזמנה אישית הפרדה מיוחדת בין המטופל למטפל אשר עוזר לשמור על הבריאות של כולם".

תוך כדי שיחה, אני מבין שאין לי מושג איך לייזר מסייע בטיפול בציפורן חודרנית. תסביר.

"זה פשוט: ראשית, חותכים עם הלייזר לאורך הציפורן עד סוף השורש מתחת לבשר. בשלב הבא מוציאים את החלק הבעייתי מהשורש. לאחר מכן, בודקים ומנקים בפנים. בשלב הבא, מכוונים את הלייזר אל האזור ומאדים את התאים של השורש באזור הבעייתי".

מה ההיגיון המדעי העומד מאחורי הטיפול בלייזר?

"שיטת האידוי. הלייזר הוא בעצם קרן אור מרוכזת שמטפלת באזור הבעייתי על ידי אידוי (מחום הלייזר). הגוף מכיל נוזלים רבים - בעיקר מים, הלייזר הינו נקודת אור חמה ומרוכזת המסייעת לאדות את האזור בצורה יותר מדויקת שמביאה לפחות דימום באזור המטופל במהלך הניתוח ולפחות כאב ופחות דימום בזמן ההחלמה".

למי מהקוראים שנחשף לדברים שלך וגם מעוניין לקחת את הכמיהה לציפורניים חודרניות שלב אחד קדימה - היכן לומדים את המקצוע?

"בישראל אין מוסד לימודים המלמד את המקצוע, והעוסקים במקצוע בישראל למדו את המקצוע בחו"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully