וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנצחה ציבורית: חברת "אפיקים" תנציח סיפורי ניצולי שואה באוטובוסים

עודכן לאחרונה: 8.4.2021 / 11:26

לרגל יום השואה, יהפכו מספר אוטובוסים של חברת התחבורה הציבורית "אפיקים" למיזם הנצחה נייד עם סיפורם שלי ניצולי שואה

לרגל יום השואה, תהפוך חברת "אפיקים" את חלק מהאוטובוסים שלה לתערוכה ניידת של "זיכרון באוטובוס". במסגרת הפרויקט, ייתלו בכל אוטובוס לוחות קאפה תחת הכותרת "לזכור ולא לשכוח" ובהם יסופרו סיפוריהם האישיים של ניצולי השואה שלקחו חלק בפרויקט.

דמויות כמו דוד שוורץ בן ה-104 שסיפורו החל כפרטיזן בפולין. לאחר שבנם נרצח, דוד ולאה אשתו, נמלטו כאשר קפצו מהרכבת שבה הובילו אותם הנאצים יחד עם בני הקהילה שלהם. מאוחר יותר נתפסו ונשלחו למחנה ריכוז.

סיפורי זיכרון השואה באוטובוסים, אפיקים. באדיבות אפיקים,
תערוכה ניידת, פרוייקט "זיכרון באוטובוס" להנצחת השואה, אפיקים/באדיבות אפיקים

סיפורי עדות: "זיכרון באוטובוס"

שרה קליבץ, אז בת 13. התחבאה עם אמה ואחותה בעליית גג במסתור 11 יום כמעט בלי אוכל ומים עד שנתפסו והובאו לגטו. שרה הצליחה להימלט אך אמה ואחותה נורו למוות. שרה הצטרפה לפרטיזנים ביערות ובתום המלחמה חזרה למסתור בגטו ומצאה את התמונות שהחביאה באותם ימים. ועוד סיפורים רבים אחרים.

ישראל טורן שהיה בן 5 עם פרוץ המלחמה. זמן קצר לאחר שהועברו לגטו נעלמה אימו ששימשה כמבריחת סחורות לתושבים, הוא נמסר על ידי אביו למשפחה פולנית שאמורה הייתה להסתיר אותו אך נטשה אותו ביער והוא חזר לגטו. שנה וחצי לאחר מכן, כאשר הוא בן 6 וחצי ראה ישראל את אביו נורה על ידי הנאצים.

תערוכה ניידת, פרוייקט "זיכרון באוטובוס" להנצחת השואה, אפיקים. באדיבות אפיקים,
תערוכה ניידת, פרוייקט "זיכרון באוטובוס" להנצחת השואה, אפיקים/באדיבות אפיקים

"כל נוסע יוכל להתחבר"

שי מלכה סמנכ"ל חברת אפיקים: " אנו באפיקים נרגשים לצאת בפרויקט "זיכרון באוטובוס" ביום השואה במסגרתו יתלו מספר סיפורים אישיים על עמודי האוטובוס וכל נוסע יוכל להתרשם ולקרוא. זו היא זכות עבורנו להנציח בדרך שלנו את הנספים ולתת מקום לניצולי השואה בעודם בחיים להשמיע את סיפורם, להיות כאן עבורם ולשמח אותם לאחר הזוועות שעברו ולהזכיר להם כמה אנחנו מודים להם. נזכור ולא נשכח את מי שבזכותם אנחנו פה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully