וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצרת הארץ: המלקט שמאפשר ליצרני מזון בוטיקים להתקיים

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 10:18

השנה הייתה קשה ליצרנים הקטנים תוצרת כחול לבן והעמידה את חלקם בפני סכנת סגירה. האם שיתופי פעולה והפרייה הדדית יסייעו להם לצאת מהמשבר? מיוחד ליום העצמאות

"המלקט", מיזם קולינרי קטן שהוקם בתקופת הקורונה עי" אלעד בן שושן, שעסק עד אז במוסיקה. כשהגיעה הקורונה, ואיתה המשבר בתחום התרבות העלה בן שושן את הרעיון למיזם הקולינרי שיחבר בין יצרנים קטנים.
שיתופי פעולה, שימוש באמצעים מקוונים והרחבת קהל היעד הם חלק מפועלו של "המלקט", שכל מטרתנו היא לאפשר ליצרנים הישראליים את זכות הקיום.

כיום, תחת המטריה של "המלקט", בן שושן עוזר ל- 300 משפחות בישראל להתפרנס. את המארזים של "המלקט" כבר רכשו חברות גדולות במשק כמו מייקרוסופט ופלייטיקה עבור עובדיהם, ואנשים פרטיים עבור יקיריהם. הם הבינו כי רכישת מארז מתוך המיזם, תעזור לא לעסק אחד בלבד אלא למספר יצרנים ישראלים קטנים שחברו יחד ליצירת המארז.

יצרנים עמדו בפני קריסה

רבות כבר נאמר על שנת הקורונה על ההרס שהביאה אתה. חלק מהעסקים הקטנים נפגעו משמעותית עד לכדי סכנה של סגירה. לאותם עסקים קטנים אין יכולת מכירה מקוונת או פריסה ארצית של נקודות מכירה, וגם לא רשת הפצה ומשלוחים שתסייע לשווק את מוצריהם לקהל הרחב.

מיזם "המלקט", הוא עסק קטן שתומך למעשה בכ-60 יצרני בוטיק ישראלים מכל רחבי הארץ, ביניהם: מאפיות קטנות, בתי בד משפחתיים, מחלבות בוטיק, יקבים ועוד. "המלקט" מציע מארזים ייחודים לרכישה הכוללים את התוצרים ומשווקים דרך אתר המיזם, לו רשת הפצה ארצית מסודרת ורחבה.

60 אלף הזמנות ב-48 שעות

בן שושן, בעברו ממקימי חברת הקד"מ "zeze" ובעלים של קבוצת "הזאפה", היה אחראי להופעות גדולות בישראל. במקביל, ליווה עסקים קטנים כדוגמת "מחלבת בת הרים" וכשהגיעה הקורונה, נתקעה המחלבה עם מלאי גדול לפני פסח (בדיוק לפני שנה) ולא היה למי למכור אותו. בן שושן החליט לסייע בעניין ופתח קובץ גוגל דוקס בו סיפר את הסיפור של המחלבה, והציע לכל מי שרוצה לרכוש מהתוצרת כדי לעזור למחלבה להתקיים.

הפרסום רץ מפה לאוזן בצורה מהירה במיוחד וכבר תוך 48 שעות נרשמו מעל ל-60 אלף הזמנות. לאחר 24 שעות נוספות, נמכרו כל המוצרים של המחלבה, מדובר ב-7,200 מארזים.

מארז יהודה, המלקט, מחיר 159 שקלים. יעל בונפיס,
מארז יהודה, המלקט, מחיר 159 שקלים/יעל בונפיס

זכות קיום ליצרנים

בעקבות ההצלחה, אלעד קיבל פניות ממספר רב של יצרנים שנתקעו עם מלאי וביקשו סיוע. כתוצאה מכך החליט אלעד להקים את "המלקט", קהילה שיתופית אונליין, המעניקה פלטפורמה מכירתית לאותם עסקים ומאפשרת להם למכור את התוצרת שלהם לקהל הרחב, תוך הקפדה על שמירת שם היצרן והמותג שלו.

"המלקט", מעמיד לרשות אותם יצרנים מערך הפצה שלם הכולל: אריזה, הובלה בקירור, צוות שליחים ומעטפת מיתוג הכוללת פרסום ויח"צ ואף מציע אלטרנטיבה נוספת לאלו שחייבים תזרים מזומנים במיידי על ידי קניית המלאים ומכירתם דרך "המלקט", כך שאותם עסקים יוכלו להמשיך להתקיים בכבוד.

מארז טבעוני, "המלקט" המחיר: 190 שקלים. יעל בונפיס,
מארז טבעוני, "המלקט" המחיר: 190 שקלים/יעל בונפיס

"אל תעשיית המוסיקה, אני כבר לא אשוב בקרוב"

אלעד בן שושן, היזם והבעלים של "המלקט": "הקורונה אמנם כמעט מאחורינו, אבל לתעשיית המוזיקה אני כבר לא אשוב בקרוב. ייקח עוד הרבה זמן לכסות את הבור הכלכלי שהשנה האחרונה יצרה ועד אז אמשיך לסייע ולתמוך בעסקים הקטנים שהמצב עבורם עדיין לא פשוט"

את המארזים ניתן להשיג באתר האונליין של "המלקט" במחירים הנעים בין: 99-469 שקלים, מוצרים נוספים נמכרים באתר החל מ- 14.90 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully