וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיים כדרך: יתומי צה"ל וכוחות הביטחון השיקו עמותה חדשה

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 9:45

ערב יום הזכרון תשפ"א, משיקים יתומי צה"ל וכוחות הבטחון עמותה חדשה בשם "ארגון יתומי צה"ל - החיים כדרך" שתעסוק בשיפור זכויותיהם ותפעל להכרתם כמשפחות שכולות

"ארגון יתומי צה"ל - החיים כדרך", הוא ארגון חדש שקם בימים אלו ויפעל לשיפור זכויותיהם של יתומים ויתומות צה"ל וכוחות הבטחון, באמצעות פניה לגופי השלטון וחתירה לקידום חקיקה לשיפור מעמדם והכרתם בחוק כמשפחות שכולות.

פעילות הארגון תתבצע תוך ליווי וסיוע ליתומים בוגרים במיצוי זכויותיהם. הארגון נוסד ומנוהל כולו על ידי יתומי ויתומות צה"ל בוגרים בהתנדבות מלאה, על מנת לתמוך ולשרת את קהילת יתומי מערכות ישראל ולשמר את מורשת האבות והאמהות, שנפלו במהלך שירותם.

הארגון ימשיך ליזום פעילויות חברתיות וקהילתיות למען יתומי צה"ל וכוחות הבטחון ויפעיל מיזמי הנצחה ומורשת.

מדברים על השכול

הארגון נוסד בעקבות קהילת יתומי צה"ל בפייסבוק "החיים כדרך", המלווה ופועלת למען היתומים הבוגרים לאורך 6 השנים האחרונות. קהילת יתומי צה"ל בפייסבוק, "החיים כדרך", הפכה לבית מיוחד ליתומים הבוגרים, בו ניתן לשתף בתחושות, חוויות, פחדים ואפילו הומור שחור.

במסגרת הארגון מתקיימות פעילויות חברתיות וחינוכיות התנדבותיות כגון פרויקט "ממשיכים בדרכם": זו שנה שלישית שיתומי צה"ל בוגרים מופיעים מול בני נוער בבתי ספר ומעבירים את סיפוריהם, בדגש על העצמה ובחירה בחיים.

בנוסף מתקיימים מפגשי "מדברים על השכול", בהם יתומי צה"ל מדברים בפתיחות. כל מפגש עוסק בנושא מסויים, הקשור לעולם השכול, וליתומים יש הזדמנות לשתף ולפרוק את שעל ליבם.

יתומות צה"ל מייסדות

מייסדות ומנהלות הארגון הן רות משאט, שהתייתמה מאביה סגן שמואל בוטנרו ז"ל בגיל 3 חדשים, כאשר נהרג במלחמת יום הכיפורים, ומובילה את המאבק להכרה ביתומי צה"ל הבוגרים ומיכל דיין טלקר שהתייתמה מאביה רס"ב כלימו דיין ז"ל, בהיותה בת 4, כששירת בחיל השריון ונפל בעת מילוי תפקידו ומנהלת את קהילת הפייסבוק והדיגיטל של יתומי צה"ל.

בימים אלה הושק אתר של "ארגון יתומי צה"ל - החיים כדרך" www.idforphans.org.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully