וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארכת החל"ת? לשירות התעסוקה יש מתווה חדש

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 18:28

מנכ"ל שירות התעסוקה על מתווה החל"ת החדש: קיצור תקופת הזכאות למי שלא ישוב לעבודה עד סוף יוני, הארכה דיפרנציאלית על פי גיל ומצב משפחתי, הפחתה הדרגתית של דמי אבטלה ב- 10% מדי חודש והקשחה במבחן התעסוקה. הדברים נאמרו לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף", ברדיו 103

פתיחת המשק וסימנים ראשונים לחידוש הצמיחה הפכו לא מעט גורמי ההערכה לאופטימיים. אך גם מי שחוזים למשק הישראלי עתיד מוצלח, מעריכים כי אחת הבעיות של השנה הקרובה תהיה האבטלה.

בעיה זו חריפה במיוחד בקרב השכבות החלשות, שעובדים לא מקצועיים רבים הנמנים עליהן היו הראשונים לצאת לחל"ת עם התפרצות הקורונה, תקופה שבמהלכה הם נהנים מדמי אבטלה - לפחות עד חודש יוני 2021.

עם הפנים לעוד חודשיים, התארח רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, בתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103 והציג לענת דוידוב את עמדתו בנושאים שעל הפרק:

אתה יוצא עם תוכנית חדשה של שירות התעסוקה, בעצם גם להאריך את הזכאות לדמי אבטלה עד אחרי יוני אך גם לעשות שימוש אחר בחל"ת. בוא תסביר לנו מה התוכנית אומרת.

"אנו מדברים על קיצור תקופת הארכת הזכאות לכל מי שלא ישוב לעבודה עד סוף יוני, הארכה דיפרנציאלית על פי גיל ומצב משפחתי, הפחתה הדרגתית של גובה דמי אבטלה, 10% מדי חודש והקשחה מסוימת במבחן התעסוקה שמבוצע היום.

זה אומר גם להוכיח, כדי לקבל דמי אבטלה, שאתה מחפש עבדה גם בעצמך ולא הולך רק למקומות שאליהם אנו מפנים אותך. הרגל האחרונה היא גם השתתפות בקורסים ובהכשרת, חובה יהיה להשתתף, וכמובן אנו אומרים שמי שיתתף בקורסים שאנו אמורים שכמובן יתאים לאיש ולמעסיקים יקבל גם דמי מחיה בתקופת הלימודים".

"הצעירים, בעיקר כ-20-22 מכלל המובטלים הם הצעירים עד גיל 24 שעדיין לא רכשו מקצוע, יש להם מעט ניסיון תעסוקתי עם בכלל ואנו יודעים שהם עבדו בעבודות כלליות. האוכלוסיה הזו, דורשי עבודה צעירים, צריכים לחזור לכל עבודה ויש לנו הרבה מאוד הצעות עבודה.

בזמן שהם עובדים, אנחנו גם נציע להם הכשרות כדי לשפר את המיומנויות והמקצועי שלהם לבוא. אנו משפרים את העתיד המקצועי של אותם צעירים מובטלים, כדי לא לאבד אותם".

"במידה ולא יהיה שום דבר, אך בראשון ליולי אין לאף אחד רשת ביטחון. את זה כדאי שנדע. התוכנית הזאת יכולה בהחלט לעודד את אותם צעירים ובכלל להחזיר אנשים חזרה למעגל העבודה. עלויות התוכנית הן בעיקר כל נושא ההכשרות, גם האוצר מכירים את ההצעות שלנו לגבי היקף התקציבים שאנו חושבים שאנו צריכים. רק בחודש שעבר הצלחנו לבצע כששת אלפים השמות, בכל שנת 2020 בתקופת הקורונה שלח מעל 52 אלף עובדים למעסיקים. זה אכן לא פותר את כל הבעיות של המעסיקים".

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה. שלומי אמסלם, לשכת העיתונות הממשלתית
רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה/לשכת העיתונות הממשלתית, שלומי אמסלם

האבטלה בקרב צעירים

גראור התייחס גם לאחד ההבטים המרכזיים של תקופת הקורונה: אבטלה בקרב צעירים.

"כ- 20-22% מכלל המובטלים הם הצעירים עד גיל 24 שעדיין לא רכשו מקצוע, יש להם מעט ניסיון תעסוקתי, אם בכלל, ואנו יודעים שהם עבדו בעבודות כלליות. האוכלוסיה הזו, דורשי עבודה צעירים, צריכים לחזור לכל עבודה ויש לנו הרבה מאוד הצעות עבודה עבורם.

בזמן שהם ייעבדו, אנחנו גם נציע להם הכשרות כדי לשפר את המיומנויות והמקצועי שלהם לבוא. אנו משפרים את העתיד המקצועי של אותם צעירים מובטלים, כדי לא לאבד אותם".

"6,000 השמות בחודש שעבר"

"במידה ולא יהיה שום דבר, אך בראשון ליולי אין לאף אחד רשת ביטחון. את זה כדאי שנדע. התוכנית הזאת יכולה בהחלט לעודד את אותם צעירים ובכלל להחזיר אנשים חזרה למעגל העבודה.

עלויות התוכנית הן בעיקר כל נושא ההכשרות, גם באוצר מכירים את ההצעות שלנו לגבי היקף התקציבים שאנו חושבים שאנו צריכים. רק בחודש שעבר הצלחנו לבצע כששת אלפים השמות, בכל שנת 2020 בתקופת הקורונה הכשרנו מעל 52 אלף עובדים למעסיקים. זה כמובן לא פותר את כל הבעיות של המעסיקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully