וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת נעילה: סופ"ש ארוך הוא גם חג לפורצים

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 9:35

סוף שבוע ארוך לפנינו ולא מעט בתים ישארו ריקים מאדם. "שעון הפשיעה", הוא כינוי לתקופה עם עלייה חדה במספר אירועי הפריצה, פרק זמן שממשיך אל תוך עונת חופשות הקיץ. מה עושים כדי לא לחזור לבית הפוך?

סוף השבוע המתקרב יהיה ארוך במיוחד, עת יתחברו חגיגות העצמאות עם יום המנוחה. עבור ישראלים רבים זהו פרק זמן נהדר לצאת ולטייל - וגם מי שאוהב את המנגל שלו קרוב לבית, בוודאי מתכנן חופשה בחודשי הקיץ הבאים עלינו לטובה.

עונת החופשות שהחלה בפסח ותימשך בחודשי הקיץ עד לאחרי חגי תשרי, היא תקופה המכונה "שעון הפשיעה": בתקופה זו נרשמת עליה משמעותית בפריצות לבתים ולמרות זאת, רבים מהיוצאים לחופשה, לא טורחים למגן את הדירות והבתים שלהם - הפריצה קוראת לגנב.

רגע לפני שאתם נוסעים לחופש, חשוב שתוודאו כי הבית שלכם בטוח ומוגן מביקורים של אורחים בלתי רצויים. מה עושים, מאיפה מתחילים וכיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו?
כדי לגבש מספר כללים, פנינו אל מומחי האבטחה של מוקד אמון.

אילוסטרציה פריצה לבית. ShutterStock
התסריט שלא נעים לחשוב עליו ערב חופשה, אבל עוד יותר לא נעים כשהוא מתממש/ShutterStock

טיפים למניעת תרחיש פריצה

אל תעדכנו את הרשתות החברתיות בדבר יציאתכם לחופשה. הרשת החברתית היא לא תיבת הדואר הפרטית שלכם, אלא כיכר עיר ציבורית, ולכן לא רצוי להודיע לעולם שאתם לא תהיו בבית לאורך תקופה ממושכת. המידע הזה זמין בחיפוש קל, גם אם לא התכוונתם להשאיר את המידע הזה חשוף.
היו מודעים וערניים למתרחש בסביבה הקרובה שלכם ונקטו בפעולות מניעה פעילות.

וודאו שכל פתחי הבית נעולים היטב והמנעולים במצב תקין.

התקינו דלת כניסה בעלת מבנה חזק ויציב. יש לנעול תמיד, גם כאשר שוהים בבית. פורצים בודקים ערנות ומנצלים זאת.

אל תשאירו מפתחות בארון החשמל, בבית, מתחת לשטיח או העציץ.

הפעילו מערכת אזעקה בכל עת. למי שאין ברשותו מערכת אזעקה, אנו ממליצים להתקין מערכת המבוססת על גלאי נפח וגלאים היקפיים, המתריעים בעת זיהוי תנועה בבית ו/או גלאים מגנטיים המזהים פתיחת דלתות או חלונות. אם ברשותכם מערכת אזעקה, הקפידו לבצע בדיקה תקופתית לתקינותה.

התחברו לחברת מוקד סיור מקומי הפועלת 24/7, אחרת אין יעילות במערכת אזעקה ללא מענה מהיר של ניידת סיור בעת פריצה.

עדכנו את המוקד המבצעי ובעלי המפתחות על היעדרותכם והוסיפו אנשי קשר לרשימת המוקד.

התקינו מצלמות אבטחה לצורך תיעוד והרתעה.

הימנעו מהשארת חפצים יקרי ערך באופן הגלוי לעין כמו: מפתחות רכב, ארנקים, תכשיטים או מחשבים ניידים וטלפונים חכמים. בנוסף: הימנעו מהשארת חפצים יקרי ערך וכלי ירי בכספת הביתית והעבירו לכספת בבנק. מומלץ להכין רשימה ואף לצלם ולתעד את תכולת הכספת.

בקשו מקרובים או שכנים להגיע לביתכם בשעות שונות, להדליק אורות.

רצוי לבקש מהשכנים לאסוף עבורכם את הדואר והעיתונים, כדי לטשטש סימנים של היעדרות ממושכת. כך גם השכנים ישימו לב ויהיו ערניים ומודעים יותר למתרחש בביתכם ובסביבה.

הקפידו לסגור את הברז הראשי של המים והגז.

בנוסף, אנו ממליצים לחבר ממסר תאורה חכם למערכת האזעקה לטובת ניהול תרחישים, כמו לדוגמא: הדלקת אורות בחלל הציבורי בבית בעת אירוע אזעקה.

כמובן שעוד לא קמה מערכת ההגנה שאי אפשר לפרוץ וברור שלא תמיד נעים לחשוב על כל האפשרויות המפחידות בטרם יציאה מהבית, אבל בינינו, לחזור לבית הפוך ומחולל, מעבר לנשק הכספי של הגניבה, הרי שזו תחושה רעה הרבה יותר. לכן כדאי להקפיד על התנהגות מניעתית בטרם חופשה - ולא לציין את סיומה בשיחה דחופה למשטרה ולחברת הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully