וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יינות לזכרם": היין שמנציח את חללי צה"ל

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 10:14

במהלך עשרות שנות קיומה של מדינת ישראל, ידענו דרכים רבות ושונות להנציח גיבורים. חיילי צה"ל שנפלו במערכות ישראל ראויים שיזכרו אותם. דוד פרי, יזם בתחום היין, בחר בדרך הנצחה קצת אחרת ובמהדורה מוגבלת

בשנת 2010, הקים דוד פרי, את חברת WINE & FRIENDS מתוך אהבתו הגדולה ליין. בערב פסח האחרון סיפר פרי לאחד מחבריו, על כוונתו להנציח את שמו של חבר שנהרג בפעילות מבצעית, במסגרת פרויקט של יינות לזכר חיילים צה"ל שנפלו במערכות ישראל. החבר הציע מיד להפיק בקבוק גם לזכר חייל שלו, סרן ניר לקריף ז"ל, שנהרג בהתרסקות היסעור ברומניה בשנת 2010 - וכך יצא מיזם ההנצחה לדרך.

דוד פרי: "במסגרת המיזם כבר הקדשנו עד היום יינות לזכרם של מספר נופלים, ביניהם, רס"ן דניאל גומז ז"ל, טייס חיל האוויר שנהרג במלחמת לבנון השנייה, סא"ל עמנואל מורנו, שהסיפור שלו מוכר בכל בית בישראל, למרות שתמונתו טרם הותרה לפרסום ושל סמ"ר ארי וייס ז"ל, שנפל בקרב בשכם בשנת 2002".

אלמנתו של דניאל גומז ז"ל, עם הבקבוק לזכרו. פרטי,
שרית, אלמנתו של דניאל גומז ז"ל, עם הבקבוק לזכרו/פרטי

סוג היין משקף את האישיות

לכל חייל שנפל, הסיפור הייחודי שלו. פרי: "כשפגשתי לראשונה את יובל, אבא של ניר לקריף, הוא סיפר לי על בנו ועל מפעל ההנצחה המרשים והמרגש שהקים לזכרו. לניר הייתה יכולת פנטסטית לייצר ולהרכיב טיסנים, ואחר כך גם להטיס אותם במרחבי השמים הפתוחים, תוך שליטה מלאה. זו הייתה האהבה שלו. כשניגשתי לבחור יין כדי להקדיש לניר, בחרתי בבלנד המורכב ממרסלאן, קברנה סוביניון ופטי ורדו, זהו יין שמשקף את האצילות, האלגנטיות והיצירה במרחב החופשי שכל כך אפיינה את ניר".

חשוב לציין שהמשפחות שותפות לתהליך כתיבת הסיפור. הן אלו שבוחרות איך ייכתב סיפור נפילתו של יקירם על גבי הבקבוק. דוד פרי לא הכיר את ניר, כמו גם את ארי וייס, דניאל גומז ועמנואל מורנו, אבל עכשיו הוא מרגיש שכן. אין לו ספק שמיום שהם מופיעים על היינות, הם חלק מחייו, ובכל טעימת יין, המורשת שלהם עוברת ונשמרת.

בקבוק ניר 2017, לזכר ניר לקריף ז"ל. משה הכהן,
בקבוק ניר 2017, לזכר ניר לקריף ז"ל/משה הכהן

במותם ציוו לנו חיים

לאחרונה קיבל פרי בקשות נוספות, להקדיש יינות לזכרם של חיילים שנפלו. "אני קורא למשפחות נוספות שמעוניינות, ליצור עמי קשר, כדי שיחד עם היינות, סיפור חייהם ומורשתם של הנופלים, לא ישכח. בכוונת המיזם להמשיך במסורת, להוציא מידי שנה את היינות שכבר הפיקו ולהוסיף יינות חדשים לזכר נופלים נוספים.

"יינות לזכרם" מרגיש לפרי כחיבור טבעי בין האדם לאדמה, קידוש החיים "שנחיה ונשמח כאן ועכשיו כי במותם ציוו לנו את החיים, ואם לשמוח, אז אין ראוי לשמוח בו אלא ביין". בהמשך, יש בכוונת wine & friends' לארגן סדנאות יין למשפחות החיילים ובכך להרחיב את מעגל ההיכרות בין משפחות השכול, דווקא סביב פעילות שמזוהה כל כך עם ההנאות שבחיים.

דוד פרי, יזם הפרויקט "יין לזכרם" והבעלים של wine & friends. עומר לוי,
דוד פרי, יזם הפרויקט "יין לזכרם" והבעלים של wine & friends/עומר לוי

סדרת יינות פרימיום לזכרם

"חברת WINE & FRIENDS שמה לה למטרה להביא את עולם היין לפתח דלתם של כמה שיותר חובבי יין, באמצעות מגע אישי ובמחיר נגיש. כחלק ממוצרי החברה אנחנו מייצרים בלנדים כאשר שמותיהם וסיפור נפילתם של חללי צה"ל מעטרים את הבקבוקים. התוצאה, היא סדרת יינות פרימיום, לזכרם של יקירינו הנופלים".

היינות הנמכרים בסדרה כיום:
ארי 2016, בלנד קברנה פרנק מרלו
ניר 2017, בלנד מרסלאן קברנה פטי ורדו
דניאל 2019, בלנד של שבעה זנים

טווח המחירים: 90-120 שקלים
דף פייסבוק של המיזם wine and friends

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully