וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אומת סייבר: גם תעשיית המזון הישראלית כובשת את העולם

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 11:50

מהבמבה שכבשה את ארצות הברית, דרך מצות אביב שהגיעו למדפים ביפן ועד ופלים ישראליים שמיוצרים רק עבור צרכנים בחו"ל - יום העצמאות ה-73 הוא הזדמנות מצוינת להיזכר שישראל היא אימפריית מזון

בשנים האחרונות, שמה של הקולינריה הישראלית נישא למרחקים, ויותר ויותר מסעדנים ושפים ישראלים כובשים את בירות העולם ומביאים את הטעם הישראלי למעבר לים. עוד לפני התעצמותה של סצנת הקולינריה המקומית, תעשיית המזון הישראלית כבר פעלה בעשרות אם לא מאות מדינות מרחבי העולם וייצאו למדפים את מוצרי האוכל האוהבים בישראל. לרגל יום העצמאות ה-73 שמצוין השבוע, וואלה! כסף בדקה אלו מוצרים ישראלים נחטפים בעולם, איפה ומה הכי אוהבים.

במבה

המוצר הראשון, ואולי המזוהה ביותר עם תעשיית המזון המקומית הוא חטיף הבמבה של אסם. בשנים האחרונות החברה מייצאת בהצלחה את הבמבה לארצות הברית. כיום, הבמבה נמכרת בארה"ב ברשתות וולמארט, טארגט, TG (טריידר ג'ו), שופרייט -dollar general, ב- 15 אלף נקודות מכירה. רק בשבוע שעבר יצרה אסם-נסטלה שיתוף פעולה עם קבוצת הבייסבול ניו-יורק מטס.

כריות נוגט של תלמה

כריות. יחצ,
כריות נוגט של תלמה/יחצ

כריות נוגט של חברת תלמה, מדגני הבוקר האהובים והמוכרים בישראל, נמכרות בעשרות מדינות ברחבי העולם, כאשר המדינה אליה הייצוא הגדול ביותר היא ארה"ב, אחריה צרפת ובמקום השלישי גרמניה. אחריהן יתר מדינות אירופה.

ופלים של מן

ופלים מן. יחצ,
לא נמכרים בארץ. ופלים וניל של מן/יחצ

גם חברת הוופלים הוותיקה, "רוקחמן" המחזיקה במותג "מן" משווקת את מוצריה לעשרות שווקים מסביב לעולם, וכיום הייצוא של החברה עומד על 20% מסך הייצור הכולל של המפעל. ארה"ב וקנדה הן המדינות המובילות בצריכת הוופלים בקרב הקהילות היהודיות שם. בהקשר הזה, נקודה מעניינת נוספת היא שבעקבות העדפת הטעם של מרבית העולם ובשונה מישראל, החברה מייצרת ומשווקת במיוחד אריזות משפחתיות של וופלים וניל, אשר לא נמכרות בארץ.

מצות אביב

מצות אביב ביפן. יחצ,
מצות אביב ביפן/יחצ

חברת המצות מצות אביב, שמייצרת במהלך השנה בנוסף למצות גם קרקרים, עוגיות לחמניות ועוד, משווקת את מוצריה בעשרות מדינות ברחבי העולם שגם בהן נהנים גם מהלחם הקדום של בני ישראל. המדינות המובילות הן ארה"ב ואוסטרליה שם נמכרות עשרות אלפי מצות מידי שנה, אך המצות של החברה נמכרות במדינות נוספות שלאו דווקא היו קופצות בראשכם כאשר מדברים על מצות דוגמת טורקיה, קוריאה ואפילו יפן.

טחינה אחוה

טחינת אחוה. יחצ,
טהיני (זה נשמע תמיד מאוד אקזוטי) של Achva/יחצ

טחינת אחוה נמכרת גם היא בעשרות מדינות מסביב לעולם ובנוסף לטחינה מייצאת החברה גם את מוצרי החלווה המוכרים שלה. המדינות המובילות בצריכת החלווה והטחינה הן ארה"ב וקנדה אך לפי נתוני החברה, גם הודו נחשבת לאחת מהצרכניות המובילות בעולם. במדינות השונות משווקת החברה לא רק את חלוות הווניל אלא גם את השוקו והפיסטוק. מידי שנה מייצאת החברה מאות אלפי קילוגרם של חלווה וטחינה מסביב לעולם.

שטוחל'ה. יחצ,
מותאם למדינות שונות. שטוח'לה/יחצ

גם מותג הבייגל הוותיק, מאיר&בייגל עובד מול שווקים רבים בעולם וכיום ייצוא החברה עומד על כ-25% מהייצור, כאשר המדינות המובילות בצריכה הן ארה"ב וקנדה בהן מוצרי החברה נמכרים ברשתות הכלבו המובילות אך גם ביפן תוכלו למצוא את מוצרי הבייגל האהובים. על פי נתוני החברה, המוצר האהוב ביותר הוא סדרות השטוחלה, או כפי שנמכרים בחו"ל, פרצל'ס שטוחים. על מנת להתאים את הבייגל לחיך במדינות השונות, מבצעת החברה שינויים במידת האפייה המליחות ובטעמים שונים של תבלינים.

"פועלים ללא הרף לשיפור המוצרים

דודי מנביץ', יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים: "תעשיית המזון הישראלית נמצאת בחזית האיכות, בטיחות המזון והחדשנות העולמית המתבטאת בין היתר בתחום "הפודטק" וחברות המזון הישראליות פועלות ללא הרף לשיפור מוצריהם ובפיתוח של מוצרים וקווים חדשים המותאמים למגמות והטרנדים הבולטים ביותר בעולם. הוכחה לכך ניתן לראות בכמות החברות והמוצרים שיוצאים מהמפעלים בישראל אל מדינות העולם ואני מקווה שנמשיך לראות את מגמה זו מתרחבת בשנים הבאות".

  • עוד באותו נושא:
  • מזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully