וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא נהג: מערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי תפעל בארה"ב

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 7:31

חברת Udelv האמריקנית תהייה הראשונה לבצע משלוחים באמצעות ה"טרנספורטר" רכב אוטונומי מלא שיעשה שימוש במערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי. יישום ראשון צפוי ב-2023

חזון המכונית האוטונומית המלא עדיין רחוק מאיתנו עשרות שנים, אבל את ההתנסויות הראשונות בנהיגה אוטונומית צפויות לעשות המכוניות הראשונות כאשר הן נושאות חבילות, מוצרי מזון וסחורות שונות. שלוש שנים אחרי שהחלה ב"ניסויים שקטים" יוצאת חברת Udelv בהכרזה הרשמית כי היא תטמיע את Mobileye Drive, מערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי ב-35 אלף כלי הרכב שלה שיבצעו את משלוחי "המייל האחרון".

הפעימה הראשונה של העסקה, תקיף 1,000 כלי רכב אוטונומיים שאמורים להתחיל לפעול באופן מסחרי מלא כבר ב-2023. זהו יישום רחב היקף ראשון למערכת נהיגה אוטונומית בתחום המשלוחים של סחורות, במטרה להתמודד עם שלושה אתגרים מולם ניצבות חברות המספקות שירותי משלוחים ב"מייל האחרון" - החוליה הסופית בשרשרת הקמעונאית.

האתגרים כוללים את הרצון של החברות לצמצם את העלויות של אותה חוליה אחרונה של המשלוח המגיעה עד כדי 53 אחוזים מעלות הסחורה הכוללת. את העלייה הגדולה שלא נראה שתתמתן בעתיד במסגרתה יותר ויותר אנשים עוברים להזמין באינטרנט מוצרים ושירותים שונים. והתולדה שלה: הצורך בגידול של צי כלי הרכב המשמשים למשלוח לצד מחסור בנהגים.

מערכת מובילאיי. יח"צ,
מערכת הנהיגה האוטונומית של מובילאיי/יח"צ

"הקורונה האיצה את הביקוש"

השילוב בין שתי החברות יאפשר ל"טרנספורטרים" לעשות שימוש בשבב ה- EyeQשל מובילאיי, פתרונות המיפוי של החברה ופיקוח טכני של מובילאיי כדי להגיע לקרבת היעד ואז לעשות שימוש במערכת השליטה מרחוק של Udelv כדי לתמרן את הרכב באזורי הקצה כמו חניונים, מתחמי העמסה, כבישים פנימיים ומתחמי דירות לא ממופים.

"שיתוף הפעולה שלנו עם Udelv הוא משמעותי מבחינת היקפו, היקפו ולוח הזמנים הקצר של הפריסה שלו, וממחיש את היכולת שלנו לספק מערכות Mobileye Drive™ לשימוש מסחרי כבר כעת ובנפח גדול", אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "מגפת הקורונה האיצה את הביקוש לשינוע סחורות אוטונומי, ואנחנו שמחים לשתף פעולה עם Udelv כדי לענות על דרישה זו בטווח זמן קצר.

כאמור, כלל כלי הרכב האוטונומיים הצפויים לקחת חלק בפרויקט הזה יעמוד על 35 אלף "טרנספורטרים" למשך פרק הזמן מ-2023 ועד 2028.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully