וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור במוזיאון? אל תבנו על תחבורה ציבורית

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 9:24

הכי רחוק מחו"ל: אפליקציית Moovit בנתה את "מדד הנגישות" לעשרות מוזיאונים בישראל על פי מפתח של היכולת להגיע אליהם תוך שימוש בתחבורה הציבורית. במקום הראשון: היכל העצמאות בתל אביב, במקביל ל-17 מוזיאונים אין נגישות כלל בתחבורה ציבורית

בניגוד לחווית התיור בחו"ל, למטייל שירצה להגיע לעשרות המוזיאונים הפרושים בישראל - כדאי מאוד להעדיף את הרכב הפרטי על מנת להגיע אליהם בצורה סבירה - זו המסקנה שעולה מ"מדד הנגישות" שערכה אפליקציית Moovit.

המדד מדרג את קלות ההגעה למוזיאונים השונים בישראל על פי מספר חיתוכים של שימוש בתחבורה הציבורית. בהם: מספר התחנות, קווי האוטובוס שעוברים בהם והיקף הנסיעות המבוצע ברדיוס של 250 מטרים מהמוזיאון.

את המקומות הראשונים בדירוג תופסים באופן טבעי מוזיאונים הנמצאים במיקומים מרכזיים בתל אביב וירושלים, בהן התחבורה הציבורית מאפשרת גמישות רבה יחסית. אלו הם "היכל העצמאות" בתל אביב עם 27 תחנות, 102 קווים ו-1,62 נסיעות ביום בממוצע. במקום השני נמצא "מוזיאון ההגנה" (בית אליהו גולומב) הסמוך אליו ובמקום השלישי "בית טיכו" בירושלים המשמש כמוזיאון אומנות ומסעדה.

הכרזת המדינה. לשכת העיתונות הממשלתית
דוד בן גוריון מכריז על הקמת מדינת ישראל. היכל העצמאות הוא המוזיאון הנגיש ביותר לתחבורה ציבורית/לשכת העיתונות הממשלתית

הולך לבית שאן

במקום האחרון במדד נמצא המוזיאון לארכיאולוגיה אזורית וים תיכונית בגן השלושה שבעמק המעיינות (עמק בית שאן), שהינו בעל הנגישות הנמוכה ביותר בתחבורה ציבורית. לצידו לא פחות מ-17 מוזיאונים בישראל אליהם לא תוכלו להגיע כלל בתחבורה ציבורית.

בחלוקה לפי איזורים, מתוך 22 המוזיאונים הנגישים בתחבורה ציבורית בצפון, הנגיש ביותר הוא מוזיאון ההעפלה וחיל הים בחיפה. באיזור המרכז מבין 44 מוזיאונים מדורג כאמור היכל העצמאות במקום הראשון. באיזור הדרום מבין 9 מוזיאונים, מוזיאון הנגב בעיר העתיקה בבאר שבע (ופתוח בחינם ביום העצמאות) הוא הנגיש ביותר.

מפה חיה של דירוג הנגישות ניתן למצוא באתר:
https://mlp.moovit.com/meseum-map

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully