וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לוואלה! על חברת טבולה בעליון

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 16.4.2021 / 6:33

בית המשפט העליון פסק כי אין לחייב את וואלה להמשיך ולפרסם את המלצות התוכן של טבולה: "סעד זמני היה כופה על וואלה להמשיך לקיים עם המבקשת יחסים חוזיים הדורשים מידה לא מבוטלת של אמון, וזאת לאחר שהיחסים ביניהם עלו על שרטון"

ניצחון לאתר וואלה! בבית המשפט העליון בתביעה שהגישה נגדה חברת קידום התכנים טבולה (טבולה.קום בע"מ). חברת הפרסום של אדם סינגולדה, המפרסמת המלצות לגולשים באתרי התוכן תחת כותרות כמו "ברחבי הרשת" או "מומלץ עבורך", תבעה את אתר וואלה (וואלה תקשורת בע"מ) בגין ביטול הסכם ההתקשרות בין האתר לחברה. כאמור, השבוע החליטה שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר, לקבל את טענת אתר וואלה ולאשר לו להסיר את התכנים המקודמים של טבולה.

הפרשה החלה כאשר טבולה קיבלה הודעה בכתב ממנכ"ל וואלה, עידו אשד, לפיו בכוונת האתר להפסיק את ההתקשרות עמה ולהסיר מהאתר את פרסומיה. טבולה מצדה, טענה כי ביטול ההתקשרות לא נעשה על פי ההסכם ותבעה מבית המשפט למנוע מוואלה להסיר את תכניה מהאתר. לבקשתה ניתן צו מניעה ארעי שמונע מוואלה להסיר את התכנים, עד לבירור הנושא, שכן לטענתה, התקשרות של האתר עם חברה מתחרה ("אאוטבריין") יפגע משמעותית בתיק הלקוחות של טבולה.

יעל וילנר, שופטת בית משפט מחוזי חיפה שמונתה לבית המשפט העליון. 26 בפברואר 2017. ערן גילווארג
שופטת בית המשפט העליון, יעל וילנר. מגבה את החלטת בית המשפט המחוזי/ערן גילווארג

"הסכם מקפח"

אתר וואלה, מצדו, טען כי להערכתו סיכויי התביעה נמוכים וכן כי ההסכם שנחתם בין טבולה לאתר הוא "הסכם מקפח". בנוסף נטען כי לטעמו של האתר, התביעה נגועה בחוסר תום לב וכן כי בכל מקרה, אין כל סיבה למנוע מוואלה בצו את הסרת התכנים (וכמובן, התקשרות עם גורם אחר בתחום), מאחר שגם אם תתברר התביעה (הגם שוואלה סבורה שאין בה ממש), הרי שניתן יהיה לפסוק פיצוי כספי לתובעת.

ב- 26.2.21 החליט בית המשפט המחוזי לדחות את בקשת טבולה למתן צו מניעה זמני שיכפה למעשה על וואלה את המשך קיום ההסכם, וכן ביטל את הצו הארעי שהוציא ארבעה שבועות קודם לכן. בתגובה, עתרה טבולה לבית המשפט העליון בפני השופטת יעל וילנר.

בהחלטתה, כתבה השופטת וילנר: "הסעד הזמני היה כופה על וואלה להמשיך לקיים עם המבקשת יחסים חוזיים הדורשים מידה לא מבוטלת של אמון, וזאת לאחר שהיחסים ביניהם עלו על שרטון".

כאמור, בית המשפט העליון דחה את העתירה והורה להשאיר את החלטת בית המשפט המחוזי על כנה, וכן פסק כי על טבולה לשאת בהוצאות הדיון בבקשה, בגובה 3,000 שקל.

את וואלה! ייצגו בדיון עורכות הדין שרון קלינמן ואיילת גוטרזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully