וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנים היפות של הכלכלה הישראלית

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 11:37

הן מכניסות כסף למשק הישראלי ומספקות עבודה לרבים, אבל בנוסף גם עושות כבוד למשק הישראלי. לכבוד יום העצמאות, בחרנו להציג את תעודות הזהות שלארבע חברות שהן גאווה ישראלית

רוב הסיכויים שתושבי סינגפור, סנגל, דנמרק, ואפילו ארה"ב פגשו יותר מוצרים שיוצרו על ידי חברות ישראליות מאשר תיירים ישראליים. בעוד שישראל הקנתה לעצמה תדמית של מעצמה טכנולוגית, כ-55%-60% מהייצוא שלה מגיע דווקא מ"התעשיות הישנות" האחרות, המשתמשות גם הן בטכנולוגיה כדי לשפר וליעל מוצריהן.

הייצוא מישראל עמד, על פי נתוני מחלקת המחקר והסטטיסטיקה של האיחוד האירופי, על כ-49.7 מיליארד דולר בשנת הקורונה. אמנם מדובר על ירידה של 14.9% בהשוואה ל-58.4 מיליארד דולר ייצוא בשנת 2019, אך מספר זה לאו דווקא מייצג את כמות המוצרים שיוצאו, שלא הוגדרה בנתונים, אלא את ערך הייצוא המושפע גם משערי החליפין.

בנוסף, ערך הייצוא הושג בתקופה בה כל העולם חווה סגרים, אך המפעלים בישראל, שהוגדרו כחיוניים, המשיכו לעבוד ולספק תוצרתן גם לשווקים בחו"ל. מספר חברות ישראליות אף ייצאו למדינות העולם יותר מאשר מכרו בשוק המקומי, ומוצריהן הפכו עם השנים לשגרירי התעשייה הישראלית, הבונים את תדמיתה בעיני הצרכנים.

'וואלה! כסף' בדק מול 4 מנכ"לים של חברות מייצאות את הדרך בה שווקי העולם מקבלים את שגרירי הכלכלה הישראלית, ועד כמה הצמדת דגל ישראל למוצרי החברות תורם למכירותיהם?

יגן משה מנכ"ל שמיר אופטיקה העולמית עם מסהירו סהוודה, מנכ"ל רשת פריס מיקי היפנית. יח"צ,
יגן משה, מנכ"ל שמיר אופטיקה העולמית עם מסהירו סווהדה, מנכ"ל רשת פריס מיקי היפנית/יח"צ

שמיר אופטיקה ת.ז. כלכלית:

שנת הקמה: 1972

מנכ"ל: יגן משה

מכירות מוערכות לשנת 2020: כ-250 מיליון דולר

אחוז מהמכירות שכוון לייצוא: 90%

מדינות יעד: פעילות ב-26 מדינות, ביניהן יפן, אוסטרליה, תאילנד, מקסיקו, איטליה וארה"ב

המוצר הכי נמכר של החברה בחו"ל: עדשות מולטיפוקל. שמיר נחשבת כמובילה עולמית בתחום.

מספר עובדים: 2,300 ברחבי העולם, 650 מהם ישראלים.

גאווה ישראלית מפי המנכ"ל: "בכל המדינות שבהם שמיר אופטיקה פעילה, היא ידועה ומוכרת כחברה ישראלית. בחלק מהמקומות אנחנו משתמשים בזה לקידום מכירות: טכנולוגיה מארץ הקודש, מדינת היי-טק, מובילים בחדשנות, עמק הסילקון של אירופה ועוד".

עדשה של שמיר אופטיקה. יח"צ,
עדה של שמיר אופטיקה/יח"צ
דודי פלד יו"ר ובעלים מורז. יח"צ,
דודי פלד, יו"ר ובעלים MORAZ/יח"צ

MORAZ צמחי מרפא ת.ז. כלכלית:

שנת הקמה: 1984

יו"ר ומנכ"ל: דודי פלד

מכירות מוערכות לשנת 2020: כ-60 מיליון שקל

אחוז מכירות שכוון לייצוא: 65%

מדינות יעד: פעילות ב-19 מדינות, ביניהן אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור, הונג קונג, סין, רוסיה, פולין, צרפת, אנגליה, נורבגיה, איטליה, ספרד, קנדה, וארה"ב.

המוצר הכי נמכר של החברה בחו"ל: 'כפתן' - קרם לכף הרגל המתאים גם לסוכרתיים.

מספר עובדים: 60.

גאווה ישראלית מפי היו"ר והמנכ"ל: "על מוצרי Moraz הנמכרים בעולם כתוב -'Galilee Medical Herbs', כדי להדגיש שמדובר בצמחים שמקורם באזור הגליל בישראל. רוב המוצרים שלנו נמצאים בעולמות הטיפול במגוון בעיות עור וטיפוח העור, ובשילוב המוניטין הגבוה שיש לישראל בעולמות הפארמה ובטיפול, ציון מקור המוצרים כמגיעים מישראל הינו יתרון.
זה במקביל למוניטין הגבוה שיש לישראל כ'סטארט אפ ניישן', שמשליך במיוחד על פתרונות מוצעים שאינם שגרתיים או רגילים ויותר מתוחכמים".

כפתן של מורז. יח"צ,
כפתן מבית מורז/יח"צ
שמואל דונרשטיין, יו"ר ובעלים רב בריח. דורון לצטר,
שמואל דונרשטיין, יו"ר רב בריח/דורון לצטר

רב בריח ת.ז. כלכלית:

שנת הקמה: 1973

יו"ר: שמואל דונרשטיין

מכירות מוערכות לשנת 2020: כ-560 מיליון שקל

אחוז מכירות שכוון לייצוא: 48%

מדינות יעד: פועלת בעיקר באנגליה ואירופה.

המוצר הכי נמכר של החברה בחו"ל: צילינדר פרופיל אירופאי.

מספר עובדים: 800.

גאווה ישראלית מפי היו"ר: "העובדה שהמוצרים מפותחים ומיוצרים בישראל היא מנוף בתחום הביטחון, לנוכח תדמיתה של ישראל כמעצמת ביטחון. וכאשר המוצרים מיוצרים גם עבור גופי הביטחון של מדינת ישראל, כדוגמת המוצרים של רב בריח, אז הם מקבלים מינוף תדמיתי אף גבוה יותר בתחום. גם בתחום הבית החכם ופתרונות הנעילה החכמים שלנו מקבלים חיזוק בשל תפסית ישראל כמעצמת טכנולוגיה".

ניר קליין מנכ"ל חמת. יח"צ,
ניר קליין, מנכ"ל חמת/יח"צ

חמת ת.ז. כלכלית:

שנת הקמה: 1944

מנכ"ל: ניר קליין

מכירות לשנת 2020: כ-160 מיליון שקל

אחוז מכירות שכוון לייצוא: כ-10%.

מדינות יעד: ארה"ב ואנגליה.

המוצר הכי נמכר של החברה בחו"ל: כיורי מטבח מחרס בסגנון כפרי לשוק האמריקאי, וברזים בסגנון עתיק בגימורים מיוחדים כמו נחושת לשוק האנגלי.
מספר עובדים: 1000, מהם 800 בישראל.

גאווה ישראלית מפי המנכ"ל: "היותנו מוצר ישראלי מורגש היטב בשווקי היעד שלנו, ובמיוחד בקהילות היהודיות בכל הקשור למוצרי המטבח ובדגש על כיורים וברזים. זה הוביל לפיתוחים של מוצרים נוספים כדוגמת ברז שבת, המבטל אפשרות של מים חמים בשישי שבת. בנוסף עובדת המוצר ישראלי מקנה לו תפיסה של אמינות גבוהה, ובשנתיים האחרונות החברה האחות שלנו, 'ליפסקי מוצרי אמבט', נמצאת בצמיחת ייצוא מוצריה לאחר שהצליחה לחדור לרשתות ה-DIY (רשתות 'עשה זאת בעצמך') הגדולות באירופה ובארצות הברית".

לשלל הכתבות המיוחדות שלנו ליום העצמאות ה-73 - לחצו כאן

https://news.walla.co.il/item/3429296

ברז חמת 2. סטודיו מיראז',
ברז של חמת/סטודיו מיראז'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully