וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנגו מדווחת על עלייה חדה במספר החניות ברחבי הארץ במהלך חול המועד פסח

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 9:23

בחול המועד השנה הייתה עלייה של 20% לעומת 2019 בכמות החניות בכחול לבן. העיר עם הזינוק הגבוה ביותר בחניות היא אילת עם עליה של 21%, והעיר שחנו בה הכי הרבה, היא ירושלים. עם ישראל חזר לטייל, לקנות ולחנות

חג פסח האחרון, המחיש יותר מתמיד, את החזרה לשגרה לאחר השנה הקשה בה היינו סגורים בבית. זה הורגש במסעדות שהיו מלאות יותר, בקניונים ובכבישים הפקוקים שהצביעו על מאות אלפי האנשים שיצאו לטייל. אבל איפה בעיקר טיילו אזרחי ישראל?

לשם השוואה, השתמשנו בנתונים מחול המועד 2021 לעומת אותה התקופה שנתיים קודם, בשנת 2019. כאמור, שנת 2020 התנהלה באופן חריג בשל הסגרים בתקופת הקורונה ולכן לא היוותה מקור להשוואה במקרה הזה.

על פי נתוני פנגו, העיר בה הייתה העלייה הגבוהה ביותר בכמות החניות לעומת 2019 היא העיר אילת עם זינוק של 20%. נתון זה מתיישב עם העובדה כי בהיעדר טיסות לחו"ל, אילת הפכה ליעד תיירותי מרכזי.

מחסום נתיבי איילון יציאה מראשון לציון צפונה, 10 בינואר 2021. ראובן קסטרו
פקקי תנועה באיילון/ראובן קסטרו

הישראלים בילו בפארקים ובחופי הים

בחול המועד השנה נראה כי הישראלים בילו את רוב זמנם בחוץ, בחופי הים ובפארקים, מהנתונים של פנגו עוד עולה כי החניונים הפופולריים ביותר היו בסביבתם של אלו, בהם: חניון בית האצ"ל הנמצא בחוף המערבי בת"א, חניון המרינה בהרצליה, חניון הפארק בגני יהושוע ועוד.

אמנם קשה להשוות לשנה שעברה, בה רוב העסקים בישראל עמדו סגורים והאזרחים היו תחת מגבלת מרחק, ובכל זאת, אם ניקח את 2020 כהשוואה, מעודד להיווכח שאנחנו כבר לא שם: בשנה זו, חלה ירידה של 89% בכמות החניות לעומת 2019. לעומת זאת, בין 2019 לבין 2021 הייתה עלייה של 20% בכמויות החניה, מה שמצביע על עליה חדה ומשמעותית.

את הנתונים סיפקה חברת פנגו, לפתרונות תחבורה חכמה, והם מבוססים על 2.3 מיליון המשתמשים באפליקצייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully