וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמנכ"לי השיווק: המותג שלא אחליף לעולם

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 15.4.2021 / 16:53

בשיתוף איגוד השיווק הישראלי ביקשנו משישה סמנכ"לי שיווק בכירים לבחור את המוצר הישראלי שלהם - האחד שלא יחליפו בעד שום הון, ושהולך איתם כבר הרבה שנים. בתור בונוס הם הסכימו לגלות גם מהו האלמנט השיווקי שהפך אותו לחסר תחליף עבורם

סיגלית הורן גלפרין. עופר חג'יוב,
סיגלית הורן-גלפרין, משנה למנכ"ל איגוד השיווק הישראלי/עופר חג'יוב

סיגלית הורן-גלפרין, משנה למנכ"ל איגוד השיווק הישראלי

בעיניי המותג "הסביח של עובד" הוא דוגמא למותג ישראלי.
הסביח של עובד הוא מזנון סביח שהוקם בגבעתיים בשנות ה-80 והפך להצלחה גדולה ולמותג מוכר.
המזנון הפך למותג שיש לו שפה משלו, בידול ואפילו חוויית לקוח ייחודית והכל בזכות הדמות הצבעונית והמעניינת של הבעלים עובד דניאל.

"ברוכים הבאים, אתם עומדים לאכול את המנה הכי טובה ביקום", הוא מבטיח כבר בהתחלה, לוקח את הפיתה ומתחיל דיאלוג בז'רגון הייחודי שהמציא: "לבצבץ?" ו"לפטרל?" כשהוא מתכוון לשאול: בצל, פטרוזילה? או "קל, בינוני, כבד, מסיבי, אגרסיבי" כשהוא שואל על כמות החצילים שתרצה במנה. הז'רגון המצחיק של עובד הופך את הכנת המנה לחוויה. אם תרצו הוא גם יספר לכם על "שוברי השיאים" שתמונתם תלויה אצלו במזנון.

לסיום הוא שואל: כמה כמה בדרבי? כשהאדומים הם החריף והצהובים הם העמבה, אל תגלו לאף אחד, אבל זו הפעם היחידה שאני בדרבי עם הצהובים.

י

גיל שגיב. סיון פרג',
גיל שגיב, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל, AIG/סיון פרג'

גיל שגיב, סמנכ"ל שיווק ודיגיטל, AIG

כל דור והנוסטלגיה שלו, כל דור והמותגים עליהם גדל. העניין הוא שבמהלך הילדות שלנו, ילידי הסבנטי'ז, המותגים הגלובליים הגדולים החלו את עלייתם ארצה, וכולנו מיהרנו להוציא ישן מפני חדש ולזנוח את התוצרת המקומית "הנחותה".
היום קשה למצוא מוצר שאני יכול להראות לילדיי ולהגיד "גדלתי על זה", ובאמת התקשיתי למצוא את קצף האמבט של "בת אורן", שהוא זיכרון הילדות הראשון שלי, מגיל 4 או 5. ובזיכרון זה אני באמבטיה בבית סבתא ז"ל, שקוע עד צוואר בקצף ירקרק בניחוח אורנים.

אומרים שניחוחות מעוררים את הזיכרונות העזים ביותר, ועבורי זה הריח של הילדות ושל בית סבתא. "בת אורן" לא כיכב בפרסומות, גם לא היה Best Seller, אבל הצליח לשרוד עד היום. לא תמצאו אותו ברשתות הגדולות, שם הכלכלה מנהלת את שטחי המדף, הוא זמין בחנויות הקטנות, השכונתיות, אלה עם הנשמה.

רמי מ- "בית הטבע" בשכונה שלי אומר שיש קליינטורה די מוצקה למוצרים האלה, כי כל אחד, מעת לעת, רוצה לחזור למה שהיה לו פעם, למה שהוא היה פעם. ואולי לא צריך יותר מזה, כדי להישאר על המדף במשך יותר מ- 40 שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דינה נבות. אילן נבות,
דינה נבות/אילן נבות

דינה נבות, סמנכ"ל, מנהלת חטיבת שיווק פרסום ופיתוח עסקים, בנק מזרחי-טפחות

מוצר ישראלי שלא מחליפים - מיונז אמיתי של תלמה
כשמנסים לפצח את סוד הקסם של מיונז תלמה, אפשר לסכם את זה במילה אחת, שהיא חלק משמו: אמיתי.

בבית שלי היה ידוע ש"סנדביץ' אמיתי", הוא כזה שיש בו מיונז אמיתי של תלמה, כזה עם איור הביצים החצויות מסביב לאריזה האלמותית...תלמה, וכל סנדביץ' אחר, שהעז לכלול ממרחים זרים ולא מוכרים גרר מחאות. כי אם זה המיונז האמיתי - מה זה אומר על האחרים?

לאורך השנים מצאתי את עצמי, כמו רבים אחרים, חוזרת שוב ושוב, ל"מיונז של אמא", שמצידו, עשה כמיטב יכולתו, לשמור על האותנטיות ועל הטעם והעיצוב האופייניים שלו. לו היה מחליף לעיצוב שונה בתכלית, או, חס וחלילה, משנה את המתכון, אני מאמינה שצרכנים רבים היו מוחים, ומרגישים שהם איבדו משהו.

משהו שהוא יותר מטעם ועיצוב אריזה. משהו שמעורר אסוציאציות של בית, וזיכרונות ילדות וחיי משפחה.

היה הזמן הזה, של כניסת המותגים הבינלאומיים, עם השמות הגדולים, אבל הטעם... לא היה הטעם של מיונז אמיתי של תלמה. זה מזכיר לי את הסצנה בסרט "רטטוי" ,סצנה זכירה במיוחד, בה מבקר המסעדות הציני טועם מנת רטטוי, בדיוק כמו שאמא שלו נהגה להכין, ובאבחה אחת מוסרות כל ההגנות שלו, והוא חוזר לילדות, ולנחמה שהאוכל, והאהבה הנלווה אליו סיפקו. במיונז תלמה יש משהו כזה, שאי אפשר להגדיר במילים, אבל תמיד מרגישים - ואולי הוא בכלל לא בו - אלא בנו.

ישי מנגיל. אנצ'ו גוש Jinipix,
ישי מנדיל, סמנכ"ל שיווק, יוניליוור ישראל/אנצ'ו גוש Jinipix

ישי מנדיל, סמנכ"ל שיווק, יוניליוור ישראל

אני לא יכול לפתוח בבוקר את העיניים בלי קפה בוץ. זה לא פינוק, זה לא "אני מעדיף'", זה הכרח. אין - לא קם. פגישות ידחו.

אם נהיה כנים, לישראל אין רבע בעלות על קפה שחור, בוץ וסוגיו. שכנינו במזרח התיכון פתחו את המוצר ושכללו את טעמיו עוד מהמאה ה15. אבל את הטעם של "טורקי עלית" או "קפה של בוקר" של לנדוור, אי אפשר למצוא באף מקום אחר.

כישראלים, יצרנו חוויה של שתית קפה בוץ שמאפיינת כנראה רק אותנו - בשלוש דקות, אנחנו מארגנים לעצמנו מכה של טעם חזק, מריר וסופר אפקטיבי. כמובן שלכל אחד יש את שיטת הבוץ שלו (זה לא רק כוס קטנה ומים חמים) אבל הזכרונות משותפים. אם זה הקפה ליד התנור בבסיס קפוא, הנחמה בדרך לאוניברסיטה לאחר לילה לבן של עבודה ועוד ועוד.

ועדיין, קשה לי לחשוב על שקיות הקפה האהובות הללו כמוצר נוסטלגי.
קפה שחור/ בוץ מסמן עבורי את הריגוש להמשך היום, את הבוקר של מחר.
את המחשבות, הרעיונות וההישגים שעוד יוגשמו, את הדברים שאפשר עוד לעשות.
אבל רגע, חייבים קפה קודם.

קרן וייזמן. סטודיו דני גולן,
קרן ויזמן, סמנכ״לית שיווק, סיבוס סודקסו/סטודיו דני גולן

קרן ויזמן, סמנכ"לית שיווק, סיבוס סודקסו

מוצר ישראלי נבחר: בר המים תמי4

המוצר הכי ישראלי בעיני הוא בר המים של תמי4. זה מוצר שמככב אצלנו בבית כבר מעל לעשור ומעבר לזה שהוא עוזר לנו כמשפחה לצרוך הרבה יותר מים ולשמור על אורח חיים בריא, בפתרון שהוא ידידותי לסביבה, הוא הפך לאקססורי במטבח שמתעדכן ומשתדרג אחת לכמה שנים, והפך לחלק מהשיגרה של רוב המשפחות הישראליות.

עם הרכישה של שטראוס את תמי4 ב-2009 הם הפכו את המוצר למוצר חובה בכל בית בכל קשת החברה הישראלית - משפחות, זוגות ואפילו בגני ילדים. המותג הוביל שינוי תודעתי ותפיסתי: ביסס את עצמו כמוצר שהוא בגדר חובה ותפס את אחד המקומות היותר עמוסים עלי אדמות - השיש הביתי .

בכל החופשות המשפחתיות שלנו בארץ בשלב שמקבלים את המפתח ומתרשמים מהמקום אני תמיד מחפשת את התמי4, רק אז אני מבינה כמה זה הפך לחלק מההתנהלות היומיומית שלנו, מבלי שאנחנו בכלל מודעים לכך בכלל.

ועוד מילה על חדשנות: כמה כבר אפשר לחדש במים? מסתבר שאפשר. צוות השיווק של תמי4 עושה עבודה נפלאה בשימור המותג ובחדשנות המוצרית שלו כל פעם מחדש. שאפו!

דרור בהט. רמי זרנגר,
דרור בהט, סמנכ"ל שיווק פלאפון, yes, בזק בינלאומי/רמי זרנגר

דרור בהט, סמנכ"ל שיווק פלאפון, yes, בזק בינלאומי

המותג הישראלי שלי הוא ממרח השחר העולה. בחירה קלה אני יודע. אין הרבה מותגים שמזוהים יותר עם "הישראליות", כאלה שמעלים את אותו טעם נוסטלגי ונמצאים כמעט בכל בית בישראל ובבתים של ישראלים רבים ברחבי הגלובוס.

מאז שנות הקמת המדינה, שוקולד השחר מלווה את הישראלים - בכריכי הבוקר אותם הילדים לוקחים לגן, בקייטנת הקיץ, הטיול השנתי ועוד.

השחר העולה הוא מהשחקנים הבולטים בקטגוריית הממרחים המתוקים בישראל ומתחרה למול שחקנים משמעותיים ועתירי השקעה גם בקטגוריית הממרחים המתוקים וגם למול ממרחים אחרים.
מותג שמתפתח יפה גם בעת מהפכות צרכניות בתחום.

ברמה השיווקית, בחברה פיתחו את האסטרטגיה שממנפת את נקודות החוזק העיקריות של המותג - הישראליות והחיבור הנוסטלגי לילדות.

הקו הפרסומי של השנים האחרונות תמך וקידם את הקשר לישראלים ("בכל מקום שיש ישראלים יש השחר"), הקשר לילדות ועוד.

וברמה האישית, כמו ישראלים רבים גם אני חוזר כל פסח אל השילוב המנצח של מצה ושוקולד השחר. כל שנה מחדש. יום עצמאות שמח ומתוק!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully