וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בישראל: משרד השקעות של אבו דאבי

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 16.4.2021 / 7:12

מאות יזמים ומנהיגים עסקיים השתתפו באירוע ההשקה של הסניף הישראלי של משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO). זהו הצעד הרשמי הראשון של ADIO ישראל בישראל. המשימה: לתמוך בחברות ישראליות מתעשיות אסטרטגיות במטרה לשלב אותן באקו סיסטם החדשני של אבו דאבי

רגע לפני חגיגות יום העצמאות, הושק בישראל הסניף התל אביבי החדש של משרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO). באירוע השתתפו מאות מנהיגים עסקיים, יזמים וראשי קרנות מישראל ומהאמירויות, והוצגו בו מגוון ההזדמנויות בבירת האמירויות אבו דאבי.

מדובר ביריית הפתיחה הרשמית של ADIO בישראל, במטרה לתמוך בחברות ישראליות מתעשיות אסטרטגיות ולשלב אותן באקו סיסטם החדשני של אבו דאבי.

את האירוע פתח מוחמד אל-חג'א, שגריר איחוד האמירויות הערביות בישראל, שאמר: "בעקבות הסכמי אברהם ההיסטוריים, ענפי הטכנולוגיה, בריאות, חקלאות ושירותים פיננסיים הם תחומים שבהם איחוד האמירויות וישראל יכולים לתמוך במודל של שיתוף פעולה הן אזורית והן בינלאומית.

משרד ההשקעות באבו דאבי בתל אביב יסייע לחברות ישראליות לנווט בשוק הכלכלי של איחוד האמירויות ולפתח הזדמנויות באבו דאבי".

ד"ר טארק בן הינדי. יח"צ,
ד"ר טאריק בן הינדי, מנכ"ל ADIO/יח"צ

"מכוונים לחדשנות ויזמות"

בהמשך דיבר ד"ר טאריק בן הינדי, מנכ"ל ADIO: "המשרד הישראלי של ADIO הוא המשרד הבינלאומי הראשון שלנו, ביטוי לשאיפותינו לתמוך בחברות ישראליות המעוניינות להתבסס באמירויות.

הקמת משרדנו כאן מהווה אבן דרך חשובה ביחסים בין שני השווקים שלנו ו- ADIO מחויבת לחלוטין לשותפות זו. המשרד הישראלי יאפשר לחברות, אנשים ויזמים להכיר אותנו לעומק ולהבין כיצד אנו פועלים.

גם האמירויות וגם ישראל מכוונים לחשיבות של חדשנות ויזמות, אשר ללא ספק ימלאו תפקיד מפתח ביצירת פתרונות שיענו על רבים מהאתגרים העומדים בפני האנושות. אנו מחויבים לעבודה משותפת, לשיתוף רעיונות וחוויות ולתמיכה זה בזה בזמן שאנו פועלים למען מטרה משותפת לאזור ומחוצה לו".

מונירה הישאם אל קוטאב, מנהלת בכירה במשרד ההשקעות של אבו דאבי (ADIO): "האמירויות כמו ישראל, שמות בראש סדרי העדיפויות שלה טכנולוגיה וחדשנות. האירוע הזה יחזק את הקשר בין שני השווקים, ויאפשר לחברות ישראליות לגדול ולהתבסס בבירה אבו דאבי עם התמיכה המלאה שהם זקוקים לה על מנת לצמוח ולהגיע לשיאים חדשים".

מירה סולטן אל סוודי, ראש תחום Value Creation בחברת ההשקעות מובאדלה, שנמצאת בבעלות ממשלת אבו דאבי, ומנהלת פורטפוליו מרשים בהיקף של מעל 200 מיליארד דולר על פני חמש יבשות: "אנחנו משקיעים מאוד אקטיביים, מאוד מעורבים.

אנחנו מנהלים מערכות יחסים הדוקות עם החברות, ואנחנו משקיעים השקעות ארוכות טווח. אמנם לא כל חברה ישראלית מתאימה, אבל אבו דאבי היא המקום הטוב ביותר באזור לעשות בו עסקים. מה שהופך אותו לשוק מאוד אטרקטיבי".

איל וולדמן, מלאנוקס. מלאנוקס,
איל וולדמן, מייסד מלאנוקס/מלאנוקס

"להבין את התרבות"

איל וולדמן, לשעבר נשיא ומנכ"ל מלאנוקס אשר נרכשה ע"י אנבידיה: "כשנכנסים לשוק חדש, אני ממליץ להבין את התרבות והשווקים המקומיים, וחשוב גם להעסיק צוות מקומי טוב. איחוד האמירויות הערביות הוא שותף חשוב, ואבו דאבי יכול להפוך למרכז מכירות של העולם הערבי.

זה יכול להיות מקום אסטרטגי עבור יזמים וסטארטאפים. אבו דאבי היא סביבה תומכת ומעודדת. פגשתי שם גופים שונים שמעודדים אותנו לפתוח שם מרכזי פיתוח וחדשנות." וולדמן הוסיף גם מספר המלצות לאלו המעוניינים להיכנס לשוק עולמי חדש: "היו כנים ופתוחים לחקור תרבויות חדשות. היו צנועים ונחושים. ההצלחה לא קלה, אך זה יהיה קל יותר אם תדעו למצוא ולהעסיק את האנשים הנכונים".

טלי זינגר, מנכ"לית חברת Dawsat ומנהלת חברת יעוץ Blue Laurel Advisors: "מה שמייחד את אבו דאבי זה היותה סביבה מקבלת ומרובת תרבויות, לצד היותה מובנת. יש כאן הזדמנות גדולה להיכנס לשוק גלובאלי. השיחות בין צוותים משתי המדינות עברו מ- 0 ל- 100. זה מעבר לה שמישהו ציפה".

זינגר גם התייחסה להבדלים בין שתי התרבויות: "ישראלים לרוב חושבים בטווחי זמן קצרים. אני ממליצה לכל ישראלי שנכנס לשוק באמירויות: תהיה סבלני, ותכבד את המערכת. תעשה שיעורי בית. תבוא מוכן. תבין את ההיסטוריה, ותהיה קשוב למנהיגים".

אבו דאבי מדורגת במקום ה -12 בעולם במדד "קלות בעשיית עסקים" של הבנק העולמי לשנת 2020, וביססה את מעמדה כיעד השקעה מוביל. הסביבה העסקית המאפשרת של אבו דאבי, התשתית המבוססת ותמיכת המשקיעים, מסייעים להנעת הזדמנויות מסחריות משמעותיות עבור חברות חדשניות שבוחרות לצמוח בעזרתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully