וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דן" תמגן את האוטובוסים שלה ממתקפת סייבר

עודכן לאחרונה: 17.4.2021 / 9:09

מניעת פיגועים מהעתיד: מפעילת התחבורה הציבורית תשקיע בחברת הסייבר אניגמטוס ובקרוב תתחיל בשילוב מערכת ההגנה שלה מפני מתקפות סייבר, באוטובוסים של החברה בתל אביב. הדרך שבה מתקשרים כלי הרכב עם מרכז השליטה וביניהם, עלולה להוות פרצה להשתלטות עוינת

הימים בהם מאבטחים חמושים היו מראה שכיח בתחבורה הציבורית אמנם הפכו לזיכרון רחוק מתקופה קשה מאוד, אולם האיומים על התחבורה הציבורית מצד גורמים הרואים בפגיעה בה יעד לשיבוש שגרת החיים או פגיעה בנפש - רק ילכו ויתגברו בשנים הקרובות.

על מנת להיערך לסוג התרחישים האלו, מבצעת חברת "דן" שכבר אינה רק מפעילת תחבורה ציבורית מהלך ראשון מסוגו בישראל ובעולם. החברה הפכה לבעלת עניין בעקבות השקעה שלה בחברת הסייבר הישראלית אניגמטוס ותטמיע את מערכת ההגנה שלה באוטובוסים של החברה הפועלים בתל אביב.

אופיר קרני, מנכ"ל דן. אמנון חורש,
אופיר קרני, מנכל "דן"/אמנון חורש

מנכ"ל דן, אופיר קרני אומר כי ההשקעה באניגמטוס היא: "המשך ישיר של האסטרטגיה של חברת דן בביצוע השקעות ובהובלה של תהליכים בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות... דן מזהה חברות מובילות ומוצרים תחבורתיים חדשניים שיש בהם פוטנציאל לפרוץ ולהוביל את עולם התחבורה העתידי, משקיעה באותן חברות בעלות סיכויי הצלחה משמעותיים".

סמנכ"ל פיתוח עסקי בדן, אורי גולדשטיין: "עולם התחבורה כולו נמצא בהתפתחות אדירה, וכפועל יוצא מכך כלי רכב רבים חשופים להתקפות סייבר. החלטנו לבחור בטכנולוגיה של אניגמטוס ולהשקיע בחברה לאור היכולות המרשימות שיש לה בעולם הסייבר ובתחום ניתוח נתוני האוטובוס".

אייל קמיר. סטודיו רפאל,
אייל קמיר, מנכ"ל ומייסד אניגמטוס/סטודיו רפאל

חשש מהשתלטות עוינת

אניגמטוס שפיתחה בשנים האחרונות טכנולוגיה המבצעת ניתוח של מערכות הרכב ובאמצעותו לזהות ניסיונות תקיפה של מערכות אלו ואף למנוע אותו.

הפגיעות של אוטובוסים וכלי רכב שהינם חלק ממערך התחבורה הציבורית נובע מכך שרבים מהם מתנהלים במערך המנהל תקשורת בין כלי הרכב לבין מרכז השליטה בהם באמצעות חיישנים, רכיבי GPS ועל גבי האינטרנט - כמעט כל אחד מהם, כאשר אינו מוגן יכול להוות "דלת אחורית" דרכה גורמים יכולים לנסות לחדור פנימה ולהפריע במקרה הטוב את פעילות התחבורה הציבורית, לגרום לשיבושי תנועה ובמקרי קיצון להביא להשתלטות על מערכות האוטובוס.

מנכ"ל ומייסד אניגמטוס, אייל קמיר: "דן תהיה מעתה חברה פורצת דרך, ובעצם הראשונה בעולם שתטמיע באוטובוסים שלה מערכות להגנת סייבר וניתוח מתקדם של נתונים".

קמיר, קצין בוגר ממר"ם, ויזם ותיק בתחום הרכב מסביר: "אנחנו מתכננים להטמיע את הטכנולוגיה שלנו בציי רכב ואוטובוסים נוספים ברחבי הארץ והעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully