וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל הצלה לעסקים: אימוץ המסחר האלקטרוני יהיה הסוד להצלחה בשנת 2021

דקל סטולרו, מנכ"ל ומייסד שותף, ShoesOnline

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 15:16

מגפת הקורונה האיצה את המעבר למסחר האלקטרוני בחמש שנים, מה שמאלץ עסקים קטנים לאמץ קדמה אל העולם הדיגיטלי כדי לשרוד. האם עסקים קטנים צריכים לחשב מסלול מחדש?

על פי מדד הקמעונאות האמריקני של IBM, מגפת הקורונה האיצה את המעבר למסחר האלקטרוני באופן שלא ישאיר את העסקים אדישים. לאחר שנה מלאה בתהפוכות בעולם העסקים, דקל סטולרו, מנכ"ל ומייסד שותף ShoesOnline, מדגיש כיצד אימוץ המעבר לדיגיטל ימשיך לחולל שינוי דרסטי עבור הצרכנים ובעלי העסקים כאחד.

שנת 2020 הייתה בלתי צפויה. נאלצנו ללמוד מחדש איך לחיות, לעבוד, ולנהל את חיינו. העבודה והחיים האישיים שלנו, התמזגו אל תוך חלל ביתנו והריחוק החברתי הפך הכל לווירטואלי. שינוי זה הוביל להאצה דרמטית במעבר לעולם הדיגיטלי במרבית היבטי חיינו, החל מהקשרים החברתיים, המקצועיים והמשפחתיים ועד קניות וניהול משק הבית.

ניתן היה להבחין באימוץ המסחר האלקטרוני על ידי הצרכנים כבר בתחילתו של משבר הקורונה. גם אלו שהעדיפו הגעה פיזית לחנויות ובחירה מתוך המדפים על יד מישוש ו"בדיקת הסחורה", התרגלו ואף "התאהבו" ברכישות אונליין.

האם אלו ימשיכו בהרגלים החדשים גם לאחר החזרה לשגרה? רק ימים יגידו, אך נראה כי המגמה חיובית ובייחוד כשהדור הצעיר רואה בקניות ברשת מאז ומתמיד כפתרון האולטימטיבי.

תשלומים דיגיטליים הפכו למיינסטרים

הבנק העולמי מעריך כי תהיה התכווצות גלובלית של 5.2% בתמ"ג (תוצר מקומי גולמי), עקב מגפת הקורונה. התחזית המדאיגה, מסבירה בין השאר מדוע ההוצאות הצרכניות ירדו בתחילת שנת 2020. אך עם זאת, באופן מפתיע, ההוצאות הצרכניות בפלטפורמות המסחר האלקטרוני מראות נתונים הפוכים. יום הרווקים הסיני לדוגמה, שהתקיים בנובמבר האחרון הכניס יותר מ -74 מיליארד דולר, כמעט כפול משיאו הקודם, מה שמראה שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם מקפצת חזרה לרמות הצריכה לפני מגפת הקורונה ואפילו מעבר לכך.

תשלומים דיגיטליים הופכים למיינסטרים. כבר עכשיו ניתן לראות בחנויות וברחבי העולם את המעבר לתשלום אלקטרוני.

ברבעון השלישי של שנת 2020, PayPal זיהתה 15.2 מיליון חשבונות פעילים חדשים, הרבעון השני הגבוה ביותר בצמיחה אורגנית מפתיחת הפלטפורמה, יחד עם 1.5 מיליון סוחרים חדשים, פי שניים מהשיעור הרגיל ברבעון זה בשנים קודמות.

על פי דוח של חברת הענן Salesforce נמצא גם, כי הצרכנים מבלים כעת 60% מזמנם באינטראקציה עם חברות באופן מקוון לעומת 42% בלבד לפני מגפת הקורונה. בעזרת התייחסות לשירותים כגון מידע מקוון, הנחות, שירותים, איסוף מחנויות פריטים שנרכשו באינטרנט או החזרת רכישות מקוונות לחנויות באסטרטגיות העסקיות שלהם, חברות משפרות את חוויית הלקוח, השירות והנאמנות. כמו כן, מצופה גם מהצרכנים לבחור בשיטות תשלום המגשרות בין העולם המקוון לעולם הלא מקוון, כמו ארנקים דיגיטליים וכד'.

דקל סטולרו, שותף מייסד ומנכ"ל שוז אונליין. שוז אונליין,
דקל סטולרו, שותף מייסד ומנכ"ל שוז אונליין/שוז אונליין

עגלות קניה ננטשות עקב תהליך רכישה מורכב

בהתאם למגמת העלייה של המסחר האלקטרוני, עסקים יצטרכו למצוא דרכים לייעל את חווית הקניה המקוונת. 88% בממוצע מעגלות הקניות האינטרנטיות ננטשות, כאשר אחת הסיבות השכיחות ביותר מיוחסת לתהליכי קנייה מורכבים. עבור עסקים המעוניינים לשמור ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלהם בסביבה תחרותית זו, תהליך קופה פשוט, מהיר ואינטואיטיבי יותר, עם אפשרויות תשלום חלקות ובטוחות הוא קריטי עבור הצלחת העסק.

בניית אמון תהיה המפתח לאימוץ ארוך טווח של טכנולוגית המסחר האלקטרוני. הונאות ברשת מניעות אימוץ ארנקים דיגיטליים, המשתמשים בהצפנת נתונים כדי לשמור על בטיחות התשלומים וסיפוק הגנה לקונה ולמוכר. על פי דו"ח אינטרנטי של חברת Borderless Commerce נמצא כי יותר מ -30% מהצרכנים האינטרנטיים משתמשים בשירותי תשלום מקוונים מכיוון שמדיניות הגנת הקונים שלהם גורמת להם להרגיש יותר בטוחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חישוב מסלול מחדש

ולאן מוביל העתיד? עסקים שלא התכוונו לאמץ מסחר אלקטרוני, נאלצים לחשב מסלול מחדש. כדי להישאר על המפה המסחרית ולהצליח, הם צריכים להנגיש לקהל הרחב, שהתרגל ואף מעדיף קניות אונליין, את המוצרים שלהם באמצעות הטכנולוגיה. רצוי שיבינו בהקדם את המקום שתופס המסחר המקוון ואת השינויים שחלו בהרגלי הרכישה של הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully