וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים בודדים: אל תשכחו אותם גם בשגרה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 9:11

המרכז לזכרו של מייקל לוין מבקש שלא נשכח את החיילים הבודדים גם אחרי חגיגות העצמאות ומקיים מבצע התרמה מיוחד כדי להקל עליהם, לא רק את חיי השגרה במהלך השירות הצבאי, אלא גם ללוות אותם לאחר השחרור

המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים הינה עמותה אשר הוקמה ב-2009 בעקבות חזונו של מייקל המנוח ליצירת קהילה חמה ותומכת. כיום כבר תומך המרכז באלפי חיילים בודדים בשתי זרועות שונות. עולים חדשים וישראלים חסרי עורף משפחתי, כאלה שנולדו וגדלו בארץ אך מסיבות מגוונות אינם נמצאים בקשר עם משפחתם.

הקבוצה השנייה מתחלקת לשתי אוכלוסיות מרכזיות: חרדים שיצאו מהקהילה ומשפחתם מסרבת להכיר בהם וצעירים בסיכון מרקעים שונים.

העמותה התומכת ב-1000 חיילים מידי שנה, דואגת להעניק להם ליווי צמוד לפני הגיוס, במהלכו וגם 5 שנים לאחר השחרור בהן מסייעים בפתרונות מגורים, ליווי רגשי של עובדים סוציאלים, תמיכה כלכלית ורגשית, מענקי השכלה, חיבור למנטורים ומשפחות וארוחות שישי, טיולים ומפגשי פנאי וכישורי חיים.

מיכל ברמן, מנכ"לית עמותה לחיילים בודדים. יח"צ,
מיכל ברמן, מנכ"לית העמותה: "זקוקים למעטפת משפחתית תומכת"/יח"צ

"נרגשים מעומק הנתינה"

משבר הקורונה יצר לא מעט אתגרים. חיילים בודדים חסרי עורף משפחתי מצאו עצמם בסגר ובידוד כפול - פיזי ורגשי, לעיתים ללא עבודה או דמי אבטלה - מה שהוביל למצב נפשי קשה מאוד.

יש לציין כי העמותה מתקיימת מתרומות בלבד ובימים האלה נתקלת בקשיים בגיוס כספים לחיילים בודדים, בין ה12/4 ועד ה19/4 העמותה מקיימת שבוע התרמה עם קמפיין ארצי.

מיכל ברמן, מנכ"לית העמותה מציינת כי: "החיילים הבודדים בצה"ל הם השתקפותה של ארץ ישראל היפה, בין אם עלו מחו"ל במיוחד כדי לשרת את מדינת ישראל בהתנדבות, ובין אם ישראלים חסרי עורף משפחתי - צעירים בסיכון או יוצאי החברה החרדית שלמרות הרקע המורכב שלהם משרתים בצה"ל.

החיילים הבודדים משני הסוגים זקוקים למעטפת משפחתית תומכת כמו כל חייל אחר ואף יותר. הם זקוקים לתמיכה כלכלית, נפשית, חברתית ועוד. המרכז לזכרו של מייקל לוין נוסד כדי לענות על צרכים אלו. אנו תומכים בצעירות וצעירים גיבורים אלה בדיור, ארוחות חמות, ביקורי בסיסים, ייעוץ וליווי פרטני.

כל פעילותינו מבוססת על נדיבות ליבם של אלפי תומכים מהארץ ומחו"ל. אנו נרגשים מעומק הנתינה ומודים לכל תורם ותורמת על האפשרות שהם נותנים לנו להמשיך ולסייע לחיילים הבודדים. תמיכה שנתית בחייל בודד נאמדת בסכום של כ-5000₪. ככל שנפתח את הלב כך יותר חיילים יוכלו לקבל תמיכה במהלך שרותם הצבאי ובחמש השנים לאחר סיומו".

לתרומות למרכז לחיילים בודדים ישראלים חסרי עורף משפחתי LSC.org.il או בכוכבית 6304

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully