וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר בפייסבוק: שינוי במענקים לעצמאים

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 13:22

פוסט קורונה: השר כ"ץ פרסם בחשבון הפייסבוק שלו על פתיחת אתר רשות המסים לבקשות מענקים מצד בעלי עסקים, בגין החודשים ינואר ופברואר 2021, לפי הקריטריון המקורי. הפרשה החלה לפני כחודש, אז נזף השר בערן יעקב, מנהל רשות המסים

שר האוצר, ישראל כ"ץ, הפתיע היום את הגולשים ברשתות החברתיות כאשר פרסם בחשבון הפייסבוק שלו הודעה על אפשרות להגיש בקשות למענקים, דרך אתר רשות המסים, בגין החודשים ינואר ופברואר 2021 עלפי הקריטריון המקורי בתכנית הסיוע - ולא על פי דרישות רשות המסים מתחילת השנה.

כזכור, לפני כחודש הודיע כ"ץ, גם אז בפייסבוק, כי נזף בערן יעקב, מנהל רשות המסים וממלא מקום מנכ"ל משרדו, בגין העובדה שלא ניתן היה להגיש בקשות למענקים בגין ירידה בהכנסות בשנת 2021, (ללא דוח שנתי)שהחודשיים הראשונים שלה היו עדיין תחת הגבלות וסגרים. אז ציין כ"ץ כי הרשות לא יזמה את התיקונים המתחייבים בחוק.

בתגובה אמרו אז ברשות המסים כי הם בסך הכל פעלו כחוק - ואם ברצונו של השר להמשיך עם התכנית המענקים, מוטב שיישנה את החוק תחת שיינזוף בהם.

יו"ר רשות המיסים, ערן יעקב במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה 4 במאי 2020. -, אתר רשמי
ערן יעקב, מנהל רשות המסים. לפני חודש ננזף על שלא פעל לשינוי החקיקה/אתר רשמי, -

"לא נשאיר אף עצמאי מאחור"

הבוקר פרסם כ"ץ את הפוסט הבא:

"בהמשך לתיקון החוק שהעברתי, אני שמח לבשר כי היום נפתחה לזכאים באתר רשות המסים האפשרות לקבלת מענק סוציאלי לעצמאים ולבעלי שליטה בגין החודשים ינואר-פברואר 21 לפי השנה המטיבה יותר, 2018 או 2019.

מי שקיבל את מענק ינואר-פברואר שחושב לפי ההכנסה של 2019, בעוד שההכנסה החייבת של 2018 מטיבה יותר - כעת יקבל את השלמת המענק באופן אוטומטי.

מי שעומד בתנאי הסף למענק ינואר-פברואר אך עד כה לא יכל להגיש בקשה למענק זה עקב חישוב לפי ההכנסה חייבת 2019, אך כן זכאי לפי ההכנסה החייבת של 2018 - כעת תיפתח לו אפשרות להגיש בקשה למענק באזור האישי.

צעד חשוב זה, המוערך בכחצי מיליארד ש"ח, ישלים תוספות של סכומים משמעותיים לעצמאים ולבעלי עסקים הדרושים להם בכדי לצאת מהמשבר, וימנע את הפגיעה שהייתה נגרמת לציבור זה לולא תיקון החוק.

כפי שהבטחתי, לא נשאיר אף עצמאי ובעל עסק מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully