וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כן לטלפון? המדריך לתשלום בטלפון הנייד

אורי נתן, סגן ראש החטיבה הבנקאית בלאומי

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 15:40

השנה האחרונה הפכה את התשלום באמצעות הטלפון הנייד לנפוץ, אפילו בחנויות. מה כדאי לדעת לפני שפותחים את הארנק הנייד ולמה חשוב לשים לב?

הטרנד החדש הוא לומר: "זה התחיל עוד לפני הקורונה, אבל המגיפה האיצה את התהליך" כמעט על כל שינוי בחיינו, אבל מה לעשות שלפעמים המשפט החבוט הזה הוא פשוט מדויק

תשלומים באמצעות הטלפון הנייד עומדים לרשותנו כבר כמה שנים, אבל רובנו השתמשנו בצורות תשלום ותיקות יותר, כמו כרטיסי אשראי, כרטיסי חיוב או אפילו כסף מזומן. בשנה האחרונה הצטרפו רבים לאפליקציות התשלומים של הבנקים וחברות האשראי והתחילו לשלם בעזרתן כמעט בכל מקום: בסופרמרקט, במסעדה, בחנות הבגדים בקניון ועוד.

עתה החל המעבר לשלב הבא, או אולי כבר הנוכחי: להשתמש בטלפון הנייד כאילו היה כרטיס אשראי או שטר כסף - מצמידים לסורק שבקופה - והתשלום מתבצע. מעבר לנוחות ולפשטות, יש בכך יתרונות נוספים, כמו למשל היכולת לקבל מיד דיווח על מצב החשבון לאחר ההוצאה. תחליטו לבד אם אתם מאלה שאוהבים להיות בשליטה על הכסף שלהם או מעדיפים להדחיק את המצב עד ליום שבו יורדים חיובי כרטיס האשראי מהחשבון.

קניית רכב באמצעות סמארטפון. ShutterStock
קניית רכב באמצעות הטלפון? אפשרי, אבל סביר להניח שנתחיל עם הקניות בסופרמרקט/ShutterStock

כמה טיפים לפני שמתחילים לשלם בנייד

על מנת לשלם בנייד יש לבצע רישום באפליקציה הנבחרת (לאומי, PEPPER, ישראכרט וכו'), עם השלמת ההרשמה באפליקציה - הנייד מוכן לביצוע רכישות.

תשלום בנייד מתאפשר בבתי עסק בהם קיים מסוף קורא NFC - המסומן (בדרך כלל) באמצעות ארבע קשתות ומופנה לכיוון הלקוח. ברשתות הגדולות ובחלק גדול מבתי העסק, אך לא בכולם, כבר פועלים מסופים שכאלו באמצעותם ניתן לשלם בנייד. מומלץ לוודא כאשר מגיעים לקופה אם המסוף תומך בשירות.

כדי לשלם כל מה שצריך לעשות הוא לבטל את נעילת המכשיר (באמצעות טביעת אצבע, זיהוי פנים או קוד), להצמיד אותו למסוף - והעסקה מתבצעת - ללא צורך בהקשת קוד סודי. בניגוד לתשלום ללא מגע באמצעות כרטיס, כאשר משלמים באמצעות הטלפון אין צורך להקיש קוד סודי גם בעסקאות מעל 300 שקל (מסתמכים על הזיהוי במכשיר).

כמו כן, התשלום באמצעות הטלפון הנייד מאפשר לחלק עסקאות לתשלומים, בדיוק כמו בתשלום בכרטיס האשראי. בנוסף, אם כרטיס האשראי הוא בינלאומי, ניתן לשלם בנייד גם בחו"ל במסופים התומכים.

בכל מסוף אליו ניתן להצמיד את כרטיס האשראי על מנת לשלם (מבלי "לגהץ"), ניתן להצמיד את הטלפון הנייד ולשלם.

לאחר כל עסקה שמתבצעת בנייד, מתקבל עדכון לנייד (הודעת פוש) על ביצוע העסקה. מדובר בעסקה בכרטיס אשראי לכל דבר, שתופיע בדף הפירוט, באתר ובאפליקציה. חשוב לדעת כי ברכישה באמצעות הנייד ממשיכים לצבור הטבות (בלאומי - גודיז) בדיוק כמו בכל תשלום בכרטיס אשראי.

מסגרת האשראי לסך העסקאות שניתן לבצע בנייד היא המסגרת המוגדרת בכרטיס.

השירות פועל כרגע רק באנדרואיד. אפל צפויים להשיק אפליקצייה מתאימה בישראל במהלך מאי. התשלום יתבצע באמצעות אפליקציית applepay, אליה יוזנו כרטיסי האשראי. ניתן יהיה להירשם לשירות של "אפלפיי" גם מתוך האפליקציות של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. התשלום יתבצע באותו אופן - הפעלת NFC והצמדה למסוף.

ברמה הטכנית השירות עובד במכשירים עם מערכת הפעלה אנדרואיד מגרסה 8 ומעלה, כמו כן במכשירים תומכי NFC (יש להפעילו), שאינם "כשרים" (טלפון כשר לא יתחבר לשירות), כן יש להיות בעלים של כרטיס אשראי שאינו דיינרס (למרות זאת, בכרטיסים שהם שילוב של דיינרס ומסטרקארד כן ניתן להשתמש בשירות)

בכרטיסים חדשים יש להמתין לתום 48 שעות מהפעלת הכרטיס.

בתהליך הרישום יש לאשר הרשאות לאפליקציית נותן השירות (למשל אפליקציית לאומי, האפליקציות של כרטיסי האשראי השונים...).

ולא לשכוח לוודא שהמסופון תומך בעסקאות NFC - על גבי המסופון בבית העסק צריך להופיע סמל ה-contactless (ארבע קשתות).

ואחרי כל זה - בתקווה שאיננו מקלקלים לכם את חדוות השופינג - כדאי לזכור שכמו בכל תשלום, העובדה ששטרות כסף לא מחליפים ידיים, היא אולי הגיינית ונוחה יותר, אבל לא מונעת את החיוב בחשבון. קנו באחריות.

הכותב הוא סגן ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי.

אורי נתן, בנק לאומי. אורן דאי,
אורי נתן, סגן ראש החטיבה הבנקאית, בנק לאומי/אורן דאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully