וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט החיסון? בפסח שילמנו יותר על מתנות

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 15:54

מחקר חדש של BUYME, בחן ומצא עלייה בסכומים שהשקיעו הישראלים במתנות לחג הפסח השנה, בהשוואה לשנים קודמות. הסכום הממוצע למתנת חג עמד השנה על 356 שקלים, וכן, נרשמה עליה של כ-24% בדרישה לגיפטקארד

מדי חג, חוזרת ההתלבטות: איזו מתנה ראויה לתת לבני המשפחה, לחברים ולמארחים שטורחים על ארוחת חג מפוארת, ומנדבים את ביתם למען המסובים? מחלקת דאטה ואנליזה של פלטפורמת המתנות BUYME, בדקה את הרגלי הענקת המתנות של הישראלים בחג הפסח 2021:

מהדאטה של BUYME עולה כי, הסכום הממוצע אשר מוקדש למתנת החג, עומד השנה על 356 שקלים.
ב-2017, השקיעו הישראלים סכום ממוצע של 281 שקלים, עליה של 26% בארבע השנים האחרונות. המתנה היקרה ביותר שהוענקה לכבוד חג פסח האחרון, היא חופשה במלון, בשווי 3,200 שקלים.

דרור בלומנטל, סמנכ"ל C2B BUYME: "אנו שמחים לראות כי המתנה הפופולארית ביותר אצלנו לחג הפסח, היא ארוחת שף. בשנה האחרונה הרחבנו את שיתופי הפעולה עם מגוון עשיר של מסעדות, המאפשרות ליהנות ממנות נהדרות גם בהזמנה עד הבית".

שווי המתנה לחג עלה בשנים האחרונות, BUYME. באדיבות BUYME,
שווי המתנה לחג עלה בשנים האחרונות, BUYME/באדיבות BUYME

רמת הפופולריות של מתנות החג:

יותר מרבע מהישראלים, מפנקים את אהוביהם בגיפטקארד קולינרי חווייתי, המשלב מגוון סדנאות ומסעדות מובחרות בפריסה ארצית, נתון משמח אור ההגבלות בתחום המסעדנות בתקופת הקורונה. כ-24% מהישראלים מעניקים לקרוביהם, חוויית שופינג של מותגי אופנה מובילים.
16%, עם עלייה מפתיעה רכשו מתנות מתחום הכושר והבריאות, כגון מנוי לחדר כושר, סדנת ניקוי רעלים, שיעורי יוגה, גלישה ועוד.
15% בחרו לפנק בגיפטקארד למופעי התרבות, בהם: הופעות, סרטים, הצגות ואירועי תרבות שונים.
14% בחרו להעניק למארחים, למשפחה ולחברים הזדמנות להכיר וליהנות מתחביב חדש כמו: סדנאות נגרות, בישול, קדרות, צילום, יין וכו'.
5% ממעניקי המתנות מפרגנים לקרוביהם עם ימים מרגיעים ומפנקים במרכזי ספא.

מה קונים הישראלים כמתנת חג. פסח 2021, BUYME. באדיבות BUYME,
מה קונים הישראלים כמתנת חג. פסח 2021, BUYME/באדיבות BUYME

מי קונה יותר, מי קונה ביותר?

נתון מעניין שעולה מהמחקר של BUYME הוא, שמתוך כלל רוכשי המתנות, שיעור הנשים גבוה משמעותית משל הגברים ועומד על 63%, אך עם זאת, הגברים, שאחראים על 37% מסך רכישות המתנות, נוהגים להעניק מתנות בסכומים גבוהים יותר. נתון מעניין נוסף הוא כי שווי המתנה עולה, ככל שגיל הרוכש עולה, כך גם שווי המתנה שיעניק לקרוביו.

מתנות לפסח 2021 לפי חלוקה מוניציפאלית, BUYME. באדיבות BUYME,
מתנות לפסח 2021 לפי חלוקה מוניציפאלית, BUYME/באדיבות BUYME

אזור המגורים משפיע על שווי המתנה

BUYME מציגה גם את מפת מתנות החג. הערים שתפסו את המקומות הראשונים שמרו על מיקומן בצמרת המשקיענים: המארחים מהרצליה ומתל-אביב, נהנו השנה מהמתנות המפנקות ביותר, בשווי ממוצע של 379 שקלים ו-371 שקלים בהתאמה. אחריהם מגיעים המארחים מחיפה שקיבלו בממוצע מתנות בשווי 361 שקלים ובאילת, שקיבלו מתנות בשווי ממוצע של 339 שקלים.

ירידה בסכום ההשקעה במתנה נרשמה בערים: ירושלים, כאשר הסכום הממוצע בשנה שעברה עמד על 333 שקלים והשנה, על 306 שקלים ובבירת הנגב באר שבע ניכרת גם כן ירידה ממוצעת בגובה 20 שקלים, כאשר שווי המתנות השנה עמד על 293 שקלים. במקום האחרון ועם הירידה החדה ביותר בשווי המתנ, נמצאת עכו שם ממוצע המתנות עמד על 262 שקלים, פער של 67 שקלים משווי ממוצע של מתנה ב-2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully