וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה: "הדפסת כסף מעלה את מחירי הנדל"ן"

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 14:57

נגיד בנק ישראל יפרסם אחר הצהרים את שער הרבית במשק. השווקים מגיבים במגמה מעורבת והשקל מתחזק. הניתוח של כלכלני בנק הפועלים תולה את קצב האינפלציה במדיניות האוצר ובנק ישראל, וקובע כי הדפסת הכסף המתמשכת היא זו שמעלה את מחיר הנכסים הפיננסים ומחירי הנדל"ן

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים במגמה מעורבת בהמתנה להחלטה על הריבית של בנק ישראל בשעה 16:00. בשוק המט"ח הדולר נחלש בכ-0.6% ונסחר סביב 3.26 שקלים' האירו נסחר ביציבות ברמה של 3.93 שקלים.

ברקע לתיסוף השקל, מדד המחירים לצרכן אשר הפתיע ועלה בחודש מרץ ב-0.6%, בשיעור גבוה מתחזיות האנליסטים. מדובר במדד הגבוה ביותר שנרשם כאן בשנה האחרונה. המשקיעים יעקבו בדריכות אחרי מסיבת העיתונאים של בנק ישראל ויחפשו רמזים בנוגע להמשך המדיניות המוניטרית לאור העלייה באינפלציה. שיעור הריבית הנוכחי כיום הוא 0.1% ולא צפוי להיות שינוי.

במסיבת העיתונאים האחורנה שקיים בנק ישראל לפני שבועיים הנגיד אמיר ירון אמר לוואלה! כסף כי שהוא אינו מודאג מהאינפלציה שחזרה לעלות, אלא שהאינפלציה ירדה ושהריבית הנמוכה נועדה להעלות אותה.

לדבריו, הריבית תשאר נמוכה לאורך זמן: "בקונטקסט של המשבר ברור לנו שהיה חשוב מאוד לשמר את הפעילות הריאלית, האינפלציה ירדה אבל כרגע חוזרת. תוכניות ההרחבה המוניטריות שביצענו, כולל ה"low for longer", כרגע הולך באותו כיוון. הוא גם מדרבן את האינפלציה, שזה אחד היעדים שלנו וגם אמור לסייע לשוק התעסוקה. הפעילות שלנו תתמוך בשני היעדים האלה יחד".

עליית המדד האחרונה הושפעה מפתיחת המשק בחודש מרץ, את עיקר העלייה ריכזו סעיפי ההלבשה, ההנעלה, ההארחה נופש וטיולים, , וכן הושפעה גם מהעלייה במחיר הדלקים שתרמה כ-0.12% למדד הכללי. סעיף ריהוט וציוד לבית עלה בשיעור של 0.8% בהשפעת עליית מחירי ההובלה בעולם.

הוספת חתימת נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון על שטרות ה-100 ₪ וה-200 ₪. דוברות בנק ישראל, אתר רשמי
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון. על פי בנק הפועלים, מדיניותו תקבע את קצב עליית האינפלציה/אתר רשמי, דוברות בנק ישראל

"תיקון לירידת המחירים"

בבנק הפועלים מעריכים כי "העלייה באינפלציה בחודשים האחרונים היא בעיקר תיקון לירידות המחירים שנרשמו בשנה שעברה בהשפעת הסגרים. מחירי המזון לדוגמה, שלא הושפעו מהסגרים, ירדו בשנה האחרונה ב-0.1%. תהליך התיקון כלפי מעלה של המחירים צפוי להימשך בחודשים הקרובים, אך הוא אינו מעיד בהכרח על עלייה פרמננטית בסביבת האינפלציה".

עוד כתבו כלכלני הבנק בסקירתם השבועית כי "הסיכון שנראה את קצב האינפלציה ממשיך לעלות ועולה על 2% לאורך זמן תלוי במידה רבה במדיניות האוצר ובנק ישראל - 'הדפסת הכסף' המתמשכת מוסיפה להעלות את מחירי הנכסים הפיננסיים ובייחוד את מחירי הנדל"ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully