וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר מוביל חברות ישראליות לבורסה בקנדה

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 8:48

הצלע השלישית בחברת ההשקעות EXITEAM נחשפת: האלוף (במיל.) אודי שני חבר לבנקאי ההשקעות רוני יגרמן ועמליה שכטר, לקידום הנפקת חברות טכנולוגיה ישראליות בקנדה. שני: "הקורונה עצרה את זרימת הכספים מהאנג'לים, אך פתחה אפיקים מעניינים אחרים כדוגמת הבורסות הקנדיות"

הקורונה אמנם עצרה להייטק הישראלי את חמצן המזומנים מהמשקיעים הפרטיים, אך לצד זאת פתחה את סכר ההשקעות וההנפקות הציבוריות והובילה אותן לשיאים חדשים. כעת, 3 יזמים ישראלים מבקשים לנצל את העיתוי כדי לחבר חברות הזנק ישראליות לשוק ההון הצפון אמריקאי.

'וואלה! כסף' חושף לראשונה, כי הצלע השלישית במשולש הניהול של חברת ההשקעות EXITEAM הוא אלוף (במיל.) אודי שני, מנכ"ל משרד הביטחון ומפקד אגף תקשוב לשעבר.

שני חבר ליזמים ובנקאי ההשקעות רוני יגרמן, לשעבר מנכ"ל ושותף בחטיבת הבנקאות להשקעות של קבוצת אלוני האפט, ועמליה שכטר, מייסדת קרן השקעות הנדל"ן אינבו הזדמנויות השקעה, להובלת החברה.

זו האחרונה מגייסת כספים ממשקיעים ישראלים, המשקיעים 100 אלף שקל ומעלה בחברות הזנק ישראליות בתחומי הטכנולוגיה, הנמצאות על ידי EXITEAM כמתאימות להנפקה בבורסת טורונטו הקנדית (TSXV) או בבורסת טורונטו ליזמות (TSXV).

עמליה שכטר. צילום פרטי,
עמליה שכטר, מייסדת קרן אינבו להשקעות נדל"ן. שותפה של שני/צילום פרטי

בדרך לנאסד"ק

ההשקעה נעשית במסגרת הלוואה המירה נושאת ריבית שנתית קבועה ומוסכמת מראש שניתנת לחברת ההזנק הפרטית מהמשקיע, וכאשר החברה מנפיקה, אותה הלוואה מומרת למניות החברה בהנחה על מחיר ההנפקה שתתבצע בבורסה. החברות הנבחרות על ידי EXITEAM להשקעה נדרשות להציג מודל עסקי, מוצר ייחודי, ותחילת מכירות המוצרים שלהן.

שני, המשמש כיום כיועץ לממשלות ולחברות בתחום החדשנות והסייבר ובשנים האחרונות שימש כמנהל פיתוח עסקי בסינגפור, בין היתר ל-Peter Lim, אחד מעשרת עשירי העולם, אמר ל'וואלה! כסף', כי "מאז שחרורי בצה"ל אני עוסק בהשקעות ומכוון לתחום שאני מכיר היטב עוד מימיי בצה"ל - התחום הטכנולוגי.

ישראל היא מעצמה טכנולוגית וחממה ליזמות, וככזו קמות בה חברות הזנק רבות הצריכות הון כדי להמשיך ולצמוח. הקורונה עצרה את זרימת הכספים מהאנג'לים, אך פתחה אפיקים מעניינים אחרים כדוגמת הבורסות הקנדיות. EXITEAM מתווכת לחברות בדיוק את הפיתרון הזה, ומתאימה אותו למידותיה של כל אחת מחברות ההזנק שהיא מייצגת".

רוני יגרמן, שותף מנהל ב-EXITEAM, אמר ל'וואלה! כסף', כי "בורסות קנדה הן תחנת ביניים לחברות ההזנק הישראליות, שרואות עצמן בהמשך הדרך שוחות במים העמוקים של בורסת נאסד"ק ארה"ב. בורסת TSX היא אחת מתשע הבורסות הגדולות בעולם, שפעלה להתאים עצמה למסחר חברות טכנולוגיה צעירות וצומחות זה גם מתאפשר בזכות משטר משפטי נוח בקנדה, לצד עלויות הנפקה ותחזוקה נמוכות בהשוואה לבורסות אחרות בעולם".

רוני יגרמן. צילום פרטי,
רוני יגרמן, לשעבר מנכ"ל ושותף בחטיבת הבנקאות להשקעות של קבוצת אלוני האפט/צילום פרטי

היעד: קנדה

EXITEAM הוקמה בשנת 2020 על ידי עמליה שכטר, רוני יגרמן והאלוף במיל אודי שני, ומלווה עד כה 4 חברות ישראליות הנמצאות בדרכן להנפקה בבורסות הקנדיות. בין החברות נמצאת חברת פרוקור, שפיתחה ג'ל להקלה על כאבי מפרקים, וגייסה 2 מיליון דולר קנדי ממשקיעים פרטיים. פרוקור בוחנת הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה קנדית לפי שווי של כ-30 מיליון דולר קנדי.

חברה נוספת אותה מובילה EXITEAM להנפקה בקנדה היא חברת הביוטק הישראלית Forrest innovations, שפיתחה פיתרון למניעת קדחת ה-dengue הנגרמת כתוצאה מעקיצות יתושים ומוגדרת על ידי ארגון הבריאות העולמי כאחת מעשר המחלות המאיימות על האנושות. החברה נמצאת כיום במהלך גיוס של 2 מיליון דולר קנדי לפי שווי של 25 מיליון דולר קנדי, לקראת הנפקתה בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully