וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוגרי הפקולטות למשפטים נכשלים בבחינות. האם נמצא הפיתרון?

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 13:17

בשנת 2017 ביצעה לשכת עוכי הדין שינוי במתכונת הבחינות להסמכה, ומאז רק 48% בממוצע מהסטודנטים למשפטים עוברים את מבחני ההסמכה. גוף חדש עם מיטב המשפטנים עשוי לסייע

בשנת 2017 ביצעה לשכת עוכי הדין שינוי במתכונת הבחינות להסמכה, ומאז רק 48% בממוצע מהסטודנטים למשפטים עוברים את מבחני ההסמכה, לעומת 78% בממוצע שעברו את המבחנים בשנים שקדמו לשינוי.

בקרב בוגרי אוניברסיטאות, כ-60%-65% עברו את הבחינות ובקרב בוגרי מכללות רק כ-20-25% עברו את בחינות לשכת עורכי הדין. בשנת 2017 ביצעה לשכת עו"ד שינוי מהותי במתכונת הבחינות להסמכת עו"ד, ממבחן שהיה עד אז בנושא אחד בלבד- "דין דיוני" למבחן חדש המורכב משלושה נושאים - "ניסוח משפטי", "דין דיוני" ו"דין מהותי".

מאבק מתמחי לשכת עורכי הדין. יחצ,
מאבק מתמחי לשכת עורכי הדין בפברואר/יחצ

ישנן שתי סיבות לאחוזי המעבר הנמוכים - הבחינה שהפכה למאתגרת יותר וכזו שבוחנת התאמה למקצוע, ומצד שני, לא הותאמו שיטת הלימוד וספרי הלימוד למתכונת החדשה של הבחינות (100% מהסטודנטים הנבחנים לומדים בקורסים להכנה לבחינות).

מאור אתרי, בוגר פקולטה למשפטים שנכשל פעמיים במבחני הלשכה, ומנהל כיום את פורום "צעקות הנבחנים למשפטים" פורום שחברים בו כ-1,400 סטודנטים למשפטים שנכשלו במבחנים, מאשים את החברות הפועלות להכנת הסטודנטים שלא הכשירו את הסטודנטים והמתמחים לבחינות במתכונת החדשה.

רועי ביטון עם אריקה סולומון וסר. מורג ביטן,
רועי ביטון ואריקה סולומון וסר/מורג ביטן

בימים אלו תחל את פעילותה חברת Lawyers , חברת תוכן והדרכה משפטית להכשרה מקיפה וחדשנית של סטודנטים למשפטים לקראת בחינות הלשכה. Lawyers הוקמה ע"י חברת ההשקעות Spero Impact Solutions בראשותו של רוברט זינגר, יו"ר חבר הנאמנים של World ORT בהתנדבות ולשעבר מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, בשיתוף עו"ד אריקה סולומון וסר ועו"ד רועי ביטון. בהקמת החברה ובפיתוח השיטה החדשה הושקעו כ-3 מיליון שקל.

המטרה המרכזית של הקמת החברה היא לפתח את המיומנויות והכישורים של העוסקים במקצוע עריכת הדין - בדגש על הבנייה, לוגיקה וחשיבה משפטית, הקניית ידע משפטי המבוסס על הבנה מעמיקה ופיתוח מיומנויות של בניית טיעונים משכנעים וכתיבה משפטית אפקטיבית.

התפיסה המרכזית שמנחה את החברה היא כי רצף ההכשרה של עורכי הדין צריך להיות ארוך טווח ולהתחיל כבר בשלבים האחרונים של לימודי המשפטים, וכי פיתוח מיומנויות אלו יסייע להצלחה המקצועית ולהתפתחות המקצועית של כלל העוסקים במקצוע עריכת הדין. בכל אחד מהשלבים לאורך רצף ההכשרה מציעה החברה תכניות הכשרה ותכנים ייעודיים. התכנים של Lawyers פותחו בידי מיטב המומחים בתחום המשפט בישראל, והחברה מעסיקה באופן קבוע כותבים, עורכים ומרצים בכירים מכלל תחומי המשפט.

כדי לשמור על הרמה המקצועית הגבוהה ביותר מלווה את פעילות החברה ועדה אקדמית מייעצת המורכבת מבכירי המומחים בתחומי המשפט השונים בישראל, מהאקדמיה והפרקטיקה , וכן שופטים בדימוס מכלל ערכאות השיפוט.

הועדה האקדמית המייעצת כוללת: יו"ר הוועדה פרופ' גבריאלה שלו, עו"ד ציון אמיר, עו"ד מאיר מזרחי, עו"ד בעז בן צור, עו"ד פנחס רובין, עו"ד אביה אלף, השופט יגאל פליטמן, פרופ' עודד מודריק, עו"ד אמיר עמר, פרופ' חמי בן נון, עו"ד אהרן מיכאלי.

עו"ד אריקה סולומון וסר, מנכ"לית משותפת של חברת Laywers (לצידו של עו"ד רועי ביטון מנכ"ל משותף) מציינת: "Lawyers בנתה במשך למעלה משנה תכנית מקיפה המתאימה ביותר למתכונת מבחני ההסמכה של לשכת עו"ד כדי לאפשר לכל נבחן למקסם את סיכויי ההצלחה בבחינה ולאפשר לו להתברג למקצוע עריכת דין עם ידע מקצועי נרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully