וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה עולמית: עלייה ברווחים, תקווה לצמיחה. ומה עוד?

כריסטיאן נולטינג

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 13:59

השווקים ממשיכים להיות חיוביים למרות האינפלציה והדאגה מהקורונה. הפד טוען שהאינפלציה זמנית, המשקיעים לא מתרשמים וממשיכים לפקוח עין. סקירת שווקים עולמית

עונת הדוחות בארצות הברית צפויה להמשיך להיות חיובית: תוצאות כספיות חזקות בסקטור הפיננסי עד כה צפויות גם לזלוג לסקטורים נוספים. גם החברות האירופאיות עשויות לדווח על דוחות חזקים. תשואות אגרות החוב הממשלתיות בארצות הברית ממשיכות לתפוס את מירב תשומת הלב, אך עלייה חדה נוספת למעלה בתשואה לא נראית כתרחיש סביר לאור המחויבות של הפד לנהוג בסבלנות בנוגע לאינפלציה. השבוע תהיה גם פעילות ערה בבנקים מרכזים אחרים מלבד הפד- הבנקים המרכזיים של סין ואינדונזיה יפגשו מחר, הבנק המרכזי הקנדי ביום רביעי והבנק המרכזי האירופאי ביום חמישי. כל אחד מהם עשוי להציע מדיניות מוניטרית וגישה שונה. רוב נתוני המאקרו הכלכליים שפורסמו עד כה בגוש היורו הצביעו על תמונת מצב שלילית לאור הסגרים אך אולי נקבל רמזים על התאוששות עם פרסום נתון ביטחון הצרכנים ביום חמישי ומדד מנהלי הרכש ביום שישי. מבחינת נתוני מאקרו בסין צפוי שבוע דל כאשר ביפן יפורסם מדד המחירים לצרכן ובהודו גידול בהלוואות, שניהם ביום שישי.

יומן אירועים כלכליים

  • שלישי: אוסטרליה - פרוטוקולים של ישיבת הבנק האחרונה. סין - פגישת הבנק המרכזי הסיני, החלטת ריבית. גוש היורו - סקר הלוואות בנקים של ה-ECB. גרמניה - מדד המחירים ליצרן עבור חודש מרץ.
  • רביעי: בריטניה - מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים ליצרן, מדד מחירי רשתות. קנדה - פגישת הבנק המרכזי הקנדי, החלטת ריבית.
  • חמישי: גוש היורו - פגישת הבנק המרכזי האירופאי והחלטת ריבית, ביטחון צרכנים עבור חודש אפריל.
  • שישי: גוש היורו, גרמניה, צרפת, איטליה, בריטניה - מדד מנהלי הרכשי במגזר הייצור והשירותים עבור חודש אפריל. ארצות הברית - מכירות בתים חדשים עבור חודש מרץ.
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מגיעה לדיון בפרלמנט, 16 באפריל 2021. AP
אנגלה מרקל מחכה לבשורות טובות/AP

שווקים: ריסק און עם תמרורי אזהרה מהקורונה

שווקי המניות רשמו עלייה נוספת בשבוע שעבר, כאשר מדד S&P 500 רושם שיא כל הזמנים, רמה של 4,185 ביום שישי האחרון. חדשות טובות נוספות מכיוון עונת הדוחות בארצות הברית ימשיכו להתקבל בתגובה חיובית, אך גם חששות לגבי נגיף הקורונה והחיסון ברקע. הדוחות השבוע כן עשויים לשנות את סגנון ההשקעה המועדף. תשואת אגרת החוב הממשלתית ל-10 שנים של ארצות הברית נסחרת ברמה של 1.57% הבוקר, ירידה לעומת רמה של 1.75% בסוף מרץ. שבוע שקט מבחינת הנפקות (כמו גם עצירה בפרסום נתוני אינפלציה) צפוי לספק לשוק אגרות החוב שבוע רגוע יחסית. מדד הדולר DXY רשם ירידה של 0.6% אחוז בשבוע שעבר והוא לא צפוי להיות מרוויח מאווירת ריסק און שקיימת.

שורה תחתונה: השווקים ממשיכים להיות חיוביים למרות האינפלציה וחששות בנוגע לנגיף הקורונה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

אינפלציה בארצות הברית: הפד מרגיע

מדד המחירים לצרכן בארצות הברית שפורסם בשבוע שעבר רשם עלייה של 2.6% במרץ לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, בעיקר עקב עלייה בסעיף האנרגיה. השווקים הגיבו לנתון זה בצורה רגועה, עדות לכך שיושב ראש הפד פאואל מצליח לגרום לשוק להאמין לו כאשר הוא מרגיע לגבי האינפלציה וטוען כי זו אינפלציה זמנית בלבד והיא תחלוף. ככל הנראה הדיון לגבי אינפלציה גבוהה והשלכותיה ייעצר לחודשים הקרובים. מלבד סעיף האנרגיה שרשם עלייה גם נרשמו עליות חזקות בסעיפים שקשורים לסקטור השירותים והושפעו מנגיף הקורונה קשה יותר. עלייה קטנה יותר אך משמעותית בסעיף OER(שכירות) מספק מדד טוב יותר לגבי האינפלציה. התפתחויות בגזרת התוכנית הפיסקלית הבאה גם עשויה להוסיף חשש בצד הביקוש.

שורה תחתונה: האינפלציה בארצות הברית תמשיך להיות במוקד אצל המשקיעים על אף ניסיון הפד להרגיע.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, ארצות הברית, קורונה, 3 מרץ 2020. רויטרס
כבדהו וחשדהו. נשיא הפד ג'רום פאוול/רויטרס

דוחות כספיים ברבעון הראשון: הפתעה חיובית

עונת הדוחות בארצות הברית לרבעון ה-1 נכנסה להילוך גבוה בשבוע שעבר כאשר כל המוסדות הפיננסיים הגדולים מכים את התחזיות. ציפיות השווקים לרווחיות פר מניה רשמו תיקון למעלה במהלך הרבעון הראשון אך עדיין נראים נמוכות לאור הנתונים הכלכליים החזקים ולכן יש לצפות להמשך הכאת התחזיות על ידי החברות. 42 חברות במדד ה-S&P 500 פרסמו את תוצאותיהם לרבעון ה-1 עד כה, כאשר 79% מתוכם היכו את תחזית הרווח כאשר רק סקטור הצריכה המחזורית הוא היחידי שרושם הפתעה שלילית. נתונים משולבים של המדווחות ואלה שידווחו מראה כי קונצנזוס האנליסטים עומד על עלייה של 30.2% ברווח לעומת השנה שעברה עבור הרבעון ה-1 של החברות במדד ה-S&P 500 לצד עלייה של 7% בסעיף ההכנסות לעומת השנה שעברה. עונת הדוחות באירופה לרבעון ה-1 עדיין בחיתוליה כאשר רק 17 חברות מתוך מדד ה- STOXX 600 דיווחו עד כה. שיעור הכאת התחזיות עד כה הוא פחות מרשים אך הצפי עדיין עומד על עלייה של 55.7% ברווח לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה לצד עלייה של 2.7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.

שורה תחתונה: מגמת הכאת התחזיות על ידי החברות בארצות הברית תימשך, המשך תיקון התחזיות כלפי מעלה על ידי האנליסטים צפויה להימשך.

הלוואות בסין: לוחצים על הברקס?

הצמיחה בסין ברבעון הראשון הייתה בהתאם לתחזיות ועמדה על 18.3%, מספר מאוד גדול לכל הדעות. נתוני מאקרו אחרים הצביעו על עלייה גדולה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ייצור תעשייתי לדוגמה רשם גידול של 14.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עליות גדולות כאלה הם כמובן הודות לאפקט בסיס(הרבעון הראשון הושפע שלילית בעקבות נגיף הקורונה) יחד עם סקטור ייצוא תוסס. על אף הנתונים בעיות מסוימות בצמיחה מהוות דאגה עבור הבנק המרכזי הסיני וקובעי המדיניות. הבנק המרכזי הסיני יודיע על שיעור הריבית עבור הלוואות פריים לתקופה של שנה ו5 שנים אך תשומת הלב עשויה להיות על אמצעי שליטה ישירים יותר בנוגע לאשראי. בחודש פברואר האחרון, הבנק המרכזי הסיני אמר למלווים להשאיר את הגידול באשראי ללא שינוי ברבעון הראשון אך בסקטורים מסוימים נרשם גידול חד באשראי כאשר השקעות בנדל"ן רשמו עלייה של 26% בחודש פברואר וינואר לעומת החודשים הללו בשנה שעברה. בשבוע שעברה המועצה המכהנת פירסמה מסמך מדיניות בנוגע למימון ממשלתי כולל דיון אמיתי בנוגע לחדלות פירעון עם השלכות נרחבות יותר. לפי המסמך על המלווים אין לצפות או לבקש ערבויות ממשלתיות. השווקים המקומיים כבר מביעים את חששותיהם לגבי חדלות פירעון של חברות עם קשרים ממשלתיים.

שורה תחתונה: הצמיחה בסין לא תעצור את החששות לגבי חדלות פירעון כאשר יותר מנגנונים מבוססי שוק תופסים מקום.

שרי הכלכלה ונגידי הבנקים של מדינות G7 בפגישה באיטליה, 13 במאי 2017. רויטרס
המדיניות המוניטרית תישאר על כנה. לגארד/רויטרס

הבנק המרכזי האירופאי: לא עוזב את הקביים עדיין

הבנק המרכזי האירופאי צפוי להיפגש ביום חמישי. הכלכלה בגוש ביורו צפויה לרשום כיווץ נוסף ברבעון ה-1 והתאוששות כלכלית משמעותית צפויה להידחות אל הרבעון ה-3. נשיאת הבנק לאגארד אמרה בשבוע שעבר שהכלכלה האירופאית היא כמו חולה על שנשען על 2 קביים(אחת מוניטרית ואחת פיסקלית) ושלא יהיה נכון להסיר אף אחת מהן כרגע. הדברים שלה כנראה מכוונים לדיבורים לכך שתוכנית רכישות החירום האירופאית(PEEP) צריכה להתקפל בחזרה בחודש יולי. אמנם החלטה מוקדמת על התוכנית -PEEP לא נראית כתרחיש סביר כן לבנק המרכזי האירופאי יש כמה שאלות לענות עליהם לאור היקף הרכישות הגבוה שביצע הבנק בשבועות האחרונים במסגרת התוכנית (כפי שנאמר על ידי הבנק בפגישתו האחרונה בחודש מרץ). פגישת הבנק המרכזי האירופאי תהיה מלווה עם פרסום נתון ההלוואות של הבנק ביום שלישי ופרסום מדד מנהלי הרכש ביום שישי.

שורה תחתונה: בפגישת הבנק המרכזי האירופאי יוחלט להשאיר את המדיניות המוניטרית על כנה לאור העובדה כי הכלכלה עדיין סובלת אך דיון לגבי היקף הרכישות במסגרת תוכנית PEEP יתרחש.

כריסטיאן נולטינג הוא כלכלן ראשי בדויטשה בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully