וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטקוין של הקנאביס?

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 9:10

משפחת סגל, אחרי אקזיט על מותג האיפור SoftTouch, החלה בהקמת חוות קנאביס רפואי במושב מעלה גמלא, ומתכננת לרתום את טכנולוגיית הבלוקצ'יין למכירת מוצריה. נדב סגל, יזם ובעלים של חברת 'טרנספרנט-סי': "בונים קהילה, שככל שתהיה חזקה יותר, כך ערך המטבע יהיה גבוה יותר"

חברת 'טרנספרנט-סי' הישראלית החליטה לחגוג את יום הקנאביס הבינלאומי שנחגג אתמול ברחבי העולם בהחלטה על יצירת מטבע וירטואלי ייעודי לקהילת צרכני הקנאביס הישראליים. המטבע, שעדיין לא הוטבע בו שמו, יחולק בחינם לכל מטופל קנאביס רפואי שייתן משוב על מוצרי החברה, ויאפשר רכישה חוזרת של מוצריה.

למעשה, מדובר על שיטת ההחזר הכספי (CASH-BACK), שהינה דרך חלופית למתן הנחה על מוצר. נדב סגל, היזם והבעלים של 'טרנספנט-סי', אמר ל'וואלה כסף', כי "המטרה היא יצירת שקיפות עבור כלל חוליות שרשרת הערך, ובעיקר עבור המטופלים. מדובר בפיתוח טכנולוגיה מבוססת בלוקצ'יין, המאפשרת קבלת מלוא המידע על מה שנמצא בתוך האריזה, מרגע הגידול ועד הגעתה לבית המרקחת.

המטופל יקבל את כל המידע על המוצר שהוא צורך והתהליכים שעבר בדרך לייצורו; החברות יוכלו לייעל תהליכי עבודה; והרגולטור יוכל לקבל את מלוא המידע על כל אחד משלבי הייצור באמצעות סריקה פשוטה של הבר קוד שלנו בכל בית מרקחת בו המוצר יעמוד. מהלך כזה עשוי לאפשר הוזלת עליות המועמסות כיום על המוצר הסופי".

גראס. רויטרס
אחרי אקזיט על מותג האיפור, מקימים חווה לגידול קנאביס בדרום רמת הגולן/רויטרס

"קהילה שתשרת את צרכני הקנאביס"

סגל מתכנן להציע את הטכנולוגיה, שפותחה בצוות משותף שהוקם לנושא עם חברת Global Cannabis Applications (GCA) הקנדית, גם לחברות הקנאביס הרפואי האחרות הפועלות בישראל, ולנסות לרתום אותן לתהליך להרחבת השימוש בטכנולוגיה ויצירת ערך למטבע שייצר.

בנוסף, מוקמת על ידי סגל בימים אלו חוות קנאביס רפואי בגודל של כ-30 דונם ביישוב מעלה גמלא שברמת הגולן, בה יחזיק במשותף עם חקלאי מקומי המגדל כיום כרמים ומנגו. בהקמת החווה הושקעו עד כה כ-3 מיליון שקל ולחברה הסכם השקעה בגובה 15 מיליון דולר להשקת פיילוט המטבע הוירטואלי בישראלי עם GCA, הנסחרת בבורסה המשנית בארה"ב - OTC, בשווי 31.8 מיליון דולר.

סגל הוסיף ל'וואלה! כסף': "אנו בונים קהילה שתשרת את צרכני הקנאביס בישראל ובעולם. ככל שהקהילה תהיה חזקה יותר, כך גם המטבע הוירטואלי הייעודי שייוצר יהיה בעל ערך גבוה יותר, ושוק הקנאביס יהפוך לשקוף הרבה יותר".

ביטקויין מטבע וירטואלי. ShutterStock
בהשראת ביטקויון ומטבעות בלוקצ'יין: למטבע שישרת את צרכני הקנאביס עדיין אין שם/ShutterStock

המהפך של סגל: מאיפור לחקלאות

טרנספרנט-סי, המשתמשת בשם המסחרי 'אינטליג'נטה', הוקמה לפני כ-5 חודשים על ידי נדב סגל, בנו של יוסי סגל, שכיהן בעבר ככימאי הראשי וסמנכ"ל הפיתוח בחברת הקוסמטיקה 'הלנה רובינשטיין', שגם ייסד וניהל במשותף את חברת I.M.S Cosmetics. זו האחרונה החזיקה במותג האיפור והטיפוח Soft-Touch, ונמכרה בשנת 2009 לחברת דנשר.

משפחת סגל נכנסה לתחום הקנאביס כבר באוקטובר 2010, כמנהלת פיתוח טכנולוגיות מוצרי ה-CBD של חברת נקסטייג' תראפיוטיקס הישראלית, הנסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של כ-127 מיליון שקל. ונדב סגל היה חלק מהצוות ההתחלתי של חברת הקנאביס הרפואי 'טבע אדיר', ולאחר מכן עסק בגידול חקלאי של קנאביס בחוף המערבי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully