וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר: לא יועלו מיסים בשנת 2021

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 10:43

הדיאלוג בין שר האוצר לבכירי משרדו ממשיך להתנהל ברשת. אחרי שאתמול הוצגו נתוני החוב הלאומי והחשכ"ל רמז לצורך בהעלאת מסים, מבהיר היום ישראל כ"ץ, באמצעות חשבון הטוויטר שלו, כי לא יועלו מיסים במהלך 2021 ומוסיף: "גם תקציב 2022 יהיה תקציב מרחיב".

"מדיניותי כשר אוצר ברורה: לא יועלו מיסים בשנת 2021, וגם תקציב 2022 יהיה תקציב מרחיב" כך כותב היום שר האוצר, ישראל כ"ץ בחשבון הטוויטר שלו.

עוד לפני שנדרשים לתוכן הדברים, קשה שלא להתרשם מכך שהשיח בין שר האוצר לצמרת משרדו עבר לרשתות החברתיות. באמצע מרץ נזף כ"ץ במנהל רשות המסים, ערן יעקב באמצעות פוסט בפייסבוק, בנוגע לשינויי החקיקה הנדרשים כדי לשמר את מתווה הסיוע לעצמאים. כך עשה גם בשבוע שעבר, עת צייץ כי המענקים לעסקים יועברו בדיוק כפי שהבטיח.

עתה הגיע הציוץ הנוכחי, שקשה לנתקו מדברי יהלי רוטנברג, החשב הכללי באוצר, שרמז אתמול - בעת הצגת דוח החוב הלאומי, כי יהיה צורך במדיניות תקציבית שתפעל לצמצום הגרעון, בין היתר אמר כי אינו פוסל אפשרות של העלאת מסים.

רו״ח יהלי רוטנברג מונה לחשב הכללי במשרד האוצר. גלעד ארצי, אתר רשמי
החשב הכללי במשרד האוצר, יהלי רוטנברג. ניהול השיח עם בכירי המשרד באמצעות הרשתות החברתיות הפך כבר לנורמה/אתר רשמי, גלעד ארצי

הגולשים הגיבו בהסתייגות

בהמשך להבטחתו שלא להעלות מיסים עד לסוף השנה, כתב כ"ץ: "גם תקציב 2022 יהיה תקציב מרחיב, עם רפורמות תחרותיות והשקעה גדולה בתשתיות וטכנולוגיןת מתקדמות, כדי לסייע בחזרה לצמיחה מהירה של המשק, שהיא המפתח לצמצום החוב והגרעון". המשפט האחרון אינו מותיר ספק באשר לכתובת אליה כוון הציוץ: החשב הכללי במשרד האוצר.

מאחר ששר האוצר בחר לדבר אל הציבור מעל ראשי הפקידות הבכירה במשרדו, מעניין לבדוק גם את עמדת הגולשים לציוץ. אלה, כך מתברר, לא התרשמו - מניתוח רוב התגובות עולה כי רובם האשימו את השר בפופוליזם, חלקם תהו מהיכן יגיע הכסף, אחרים טענו כי מדובר בחוב שירבוץ על הדורות הבאים ועוד תגובות, שבמקרה הטוב ניתן להגדירן כ"פושרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully