וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יכולת מחזור הפסולת האקלטרונית בישראל גבוהה לעומת המצב הקיים בפועל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 16:15

כך עולה מסקר שיזם התאגיד החברתי למחזור פסולת אלקטרונית Ecommunity לכבוד יום כדור הארץ הבינלאומי שחל היום. מתברר שרוב הציבור אינו מודע כלל לעובדה שיש בקרבתו מרכזי איסוף לפסולת אלקטורנית

בסקר התברר כי רבע מתושבי ישראל ממחזרים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה אבל רק 40% מהציבור מודע לכך שיש בעירם מתקני איסוף. יוסי חזאי, מנכ"ל Ecommunity: "תאגיד Ecommunity פועל להגברת מאמצי ההסברה והעלאת המודעות של הציבור בישראל בכלל ובני הנוער בפרט בנוגע לחשיבות העצומה למחזור הפסולת האלקטרונית ולאפשרויות האיסוף הקיימות בכל עיר בארץ, בשל ההשלכות הסביבתיות והנזקים העצומים שגורמת פסולת זו".

סקר בנושא מחזור פסולת אלקטרונית שנערך על ידי מכון הגל החדש עבור התאגיד החברתי Ecommunity בא ללמוד על הרגלי המחזור של הציבור בישראל ועל דרכים לשפרם, לבחון את הנכונות של הציבור למחזר פסולת חשמלית ואלקטרונית ולבדוק את רמת המודעות של הציבור בישראל לנושא ועוד.

אילוסטרציה. ShutterStock
למקרה שיש לכם עדיין פקס: הידעתם שיש מרכזי איסוף למכשירי חשמל שיצאו מכלל שימוש?/ShutterStock

ממצאי הסקר

לציבור בישראל יש נכונות גבוהה למחזר פסולת חשמלית ואלקטרונית (76% מהנשאלים מציינים שאם היו יותר מתקני מחזור בעירם היו משתמשים בהם).

רבע מתושבי ישראל (26%) מדווחים שהם ממחזרים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

רק כ 40% מתושבי הארץ מודעים לעובדה כי ישנם מתקני איסוף בעיר המגורים שלהם.

בישראל ישנה, מודעות נמוכה יחסית לחובת הספק (שמוכר לנו מכשיר חדש) לאסוף את המוצר הישן -רק 55% מכלל הציבור מודעים לכך.


87% מהנשאלים מסכימים כי העברת פסולת חשמלית ואלקטרונית למתקני המחזור תתרום לשמירה על הסביבה.

פסולת חשמלית ואלקטרונית נתפסת על ידי מרבית המשיבים כרעילה ביותר מבין כל הפסולת הביתית.

קיימת הסכמה מלאה לכך שפסולת חשמלית ואלקטרונית מזיקה לסביבה ולבריאות בגלל שיש בה מתכות רעילות.

הרוב המכריע של המשיבים מסכימים כי הנזק של הפסולת האלקטרונית בסביבה הוא גם זיהום האדמה, זיהום האוויר וגם זיהום המים.

ישנה הסכמה רחבה לכך שפסולת חשמלית ואלקטרונית אשר מוטמנת באדמה ללא פיקוח וטיפול גורמת לחומרים הרעילים שבה לחלחל למי התהום או להצטבר בצמחים ובגופם של בעלי חיים.

נושא חשוב נוסף שעולה בסקר הוא הערך המוסף של Ecommunity כתאגיד חברתי שמעסיק אנשים עם מוגבלויות נתפס בקרב הציבור כמרשים ביותר: כשלושת רבעים מהמשיבים מציינים כי עצם העסקת אנשים עם צרכים מיוחדים בתאגיד משפיעה באופן חיובי על הרצון להביא פסולת חשמלית ואלקטרונית לנקודות איסוף.

האוכלוסיות עם המעורבות הגבוהה ביותר בנושא של מחזור פסולת חשמלית הם גברים בגילאי 35-54 ובעלי השכלה והכנסה גבוהה וזאת לעומת מעורבות נמוכה יחסית של נשים במיוחד בגילאי 18-34.

יוסי חזאי, מנכ"ל תאגיד Ecommunity: "כתאגיד חברתי אנו חשים אחריות ומחויבות כלפי העולם שנשאיר לדור הבא . לאור תוצאות הסקר אנחנו רואים לנכון להגביר את מאמצי ההסברה והעלאת המודעות של הציבור בישראל בנוגע לחשיבות המחזור ולאפשרויות המחזור הקיימות בכל עיר בארץ. אנו מאמינים שאחרי ההתאוששות ממגפת הקורונה נראה בהדרגה עלייה במאמצי ההסברה וההתמודדות של הרשויות השונות עם המזהמים שמסכנים את כדור הארץ שלנו. בימים אלה אנו בוחנים מהלכים ושיתופי פעולה סביבתיים לקידום הנושא עם חברות וגורמי חינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully