וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Ready-Set-Go: טויוטה מכריזה על מרוץ ראשון מסוגו בישראל, שייצא לדרך בחודש הבא

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 19:17

בעיתוי ראוי, מודיעה טויוטה על "המרוץ ההיברידי-חשמלי" לעידוד נסיעה ירוקה וחסכונית. המנצח במקום הראשון יהיה מי שיסיים את המסלול באורך 130 ק"מ, באופן החשמלי והנקי ביותר. הפרס: חופשה זוגית ביפן

יום כדור הארץ יחול מחר (חמישי) והשבוע הודיעה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, על "המרוץ ההיברידי-חשמלי", אירוע ראשון מסוגו בישראל וככל הידוע גם בעולם, במסגרתו מאות נהגים, מקרב הציבור הרחב, יבדקו כמה רכב היברידי מסוגל לנסוע בתנאי אמת על חשמל בלבד, מבלי לעשות שימוש במנוע הבנזין.

המרוץ, שיתקיים בחודש הבא, נועד להעלות את המודעות ליכולת הנסיעה החשמלית המשמעותית של רכבים היברידיים, ללא כל צורך בטעינה ותשתית טעינה חיצונית, המצמצמת ל-0 את כמות פליטות המזהמים של הרכב לסביבה והמנצח בתחרות יהיה הנהג שיסיים את מסלול המרוץ עם אחוז זמן הנסיעה החשמלית הגבוה ביותר מסך זמן הנסיעה הכולל.

דגמי טויוטה, היברידי-חשמלי. יחסי ציבור,
דגמי טויוטה, היברידי-חשמלי/יחסי ציבור

שילוב חכם בין מנוע בנזין וחשמלי

יעילותה המשמעותית של הטכנולוגיה ההיברידית נובעת משילוב חכם בין שני מקורות כוח: מנוע בנזין ומנוע חשמלי, והיא מושגת הודות למערכת הטענה עצמית, החוסכת את הצורך בחיבור למקור חשמל ומאפשרת ניצול מירבי של המנוע החשמלי, תוך צריכת דלק מינימלית, לנסיעה חסכונית המאופיינת ברמת זיהום סביבתי נמוכה במיוחד.

היאריס ההיברידית החדשה של טויוטה, יכולה למשל, לנסוע למעלה מ- 80% מזמן הנסיעה הכולל בעיר ובסביבתה באמצעות חשמל בלבד. לכן בשימוש יומיומי ממוצע, חלק ניכר מהנהגים יכולים להסתמך על נסיעה חשמלית בלבד, הנחשבת לנסיעה ירוקה ולא מזהמת.

הטכנולוגיה ההיברידית חשמלית, היא הדרך היעילה ביותר להפחתת זיהום בתעשיית הרכב ולטויוטה, ניסיון ייחודי, שצברה ביותר מ-20 שנים, של פיתוח ושיווק הטכנולוגיה ההיברידית-חשמלית, כחלוצת מכירות הרכבים ההיברידיים כבר בשנת 1997.

בתהליך הייצור של טויוטה היברידית חשמלית, הזיהום מופחת ומתקיים חיסכון בחומרי גלם כך למשל, במקום לייצר מצבר לרכב חשמלי (BEV) אחד, ניתן להשתמש באותו חומר גלם, כדי לייצר 40 מצברים לכלי רכב היברידיים (HEV).

טויוטה מדורגת כחברה בעלת ממוצע פליטות CO2 הנמוך בתעשיית הרכב באירופה, כאשר מרכיב משמעותי מאוד בהצלחה זו הוא ההטמעה הרחבה של הטכנולוגיה ההיברידית.

רכבי טויוטה שישתתפו במרוץ היברידי-חשמלי. יחסי ציבור,
רכבי טויוטה שישתתפו במרוץ היברידי-חשמלי/יחסי ציבור

על פי הודעתה של יוניון מוטורס, היבואנית, דרגת הזיהום הממוצעת של רכבי טויוטה שנמכרו בשנת 2020, הייתה 3.4 (לפי נוסחת הציון הירוק של משרד התחבורה) לעומת דרגת זיהום ממוצעת 9 בכלל שוק הרכב הישראלי, זאת בזכות היקף מכירות הרכבים ההיברידיים-חשמליים, שעמדו על כ-80% באותה שנה.

הפתרון ההיברידי זוכה לפופולריות גוברת בארץ, עם כ-20% מכירות מכלל השוק, לעומת אחוזים בודדים לפני שנים אחדות, ומגוון רחב מאוד של דגמי יצרנים שונים.

במקום השני - סוף שבוע זוגי במלון בראשית

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל ייערך בשני שלבים: שלב המוקדמות יתקיים ביום שישי ה- 14 במאי 2021, בו יוכלו לקחת חלק עד 200 נהגים. העשרה שישלימו את מסלול המרוץ עם אחוז הזמן הגבוה ביותר בו נסעו על חשמל בלבד, ומכאן ביצעו את הנסיעה הנקייה ביותר, יעלו לגמר, שיתקיים ביום שישי ה-21.05.21.

על מנת למדוד את נתוני "הנסיעה החשמלית" ברכבים, נציגי טויוטה יתקינו בכל רכב רכיב מדידה המתחבר לשקע ה-OBD ברכב, שיתעד את נתוני הנסיעה של הרכב. במקרה של שוויון בנתוני אחוז זמן הנסיעה החשמלית, ההכרעה תיעשה באמצעות נתון תצרוכת הדלק הנמוכה ביותר וזמן הנסיעה הכללי במרוץ.

הזוכה במקום הראשון יזכה בחופשה זוגית ביפן, הזוכה במקום השני יזכה בסוף שבוע זוגי במלון "בראשית".

על מנת לאפשר תחרות בתנאים שוויוניים והוגנים עד כמה שניתן מבחינת נתוני הרכב ויכולות הביצוע הטכניות, המרוץ מיועד לבעלי רכבי קורולה סדאן היברידי, בגרסתו ההיברידית ולמלווה אחד בכל רכב (סה"כ נהג/ת + נוסע/ת).

לפרטים מלאים והרשמה למרוץ ההיברידי-חשמלי - https://toyotahybridrace.co.il

שואפים ל - Beyond Zero

המרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון מצטרף למגוון פעילויות של חברת טויוטה בכלל המישורים, שמטרתם להפחית את הזיהום הסביבתי ולשמר את משאבי הטבע יקרי הערך של כדור הארץ.

עוד משנת 1963, שמה טויוטה את נושא הקיימות הסביבתית בראש מעייניה ובאוקטובר 2015 הכריזה על "האתגר הסביבתי של טויוטה 2050", תכנית המהווה את הבסיס ליעדים הסביבתיים ארוכי הטווח של החברה המכוונים מעבר לעולם הרכב.

המשימה הסביבתית של טויוטה היא להגיע Beyond Zero "מעבר לאפס", כלומר לא רק ל-0 זיהום כמו אחרים אלא אף מעבר לכך. זאת באמצעות שימוש במגוון טכנולוגיות הנעה ירוקות, ייצור מבוסס אנרגיה ירוקה, מחזור, מעבר להנעות מימן המצמצמות את טביעת רגלה הסביבתית ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully