וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצום כספי לאינטרקיור של אהוד ברק

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 18:55

'אינטרקיור' דיווחה על עיצום כספי בגובה 139.5 אלף שקל שהוטל עליה על ידי הרשות לניירות ערך לאחר שנמצא כי חברת הקנאביס לא דיווחה במועד על כישלון ניסוי של חברת ביוטק בה החזיקה מניות. עם זאת, הפחיתה הרשות 35% מסכום הקנס המקורי

חברת הקנאביס הרפואי 'אינטרקיור' דיווחה היום (ד'), כי קיבלה מרשות לניירות ערך דרישה לעיצום כספי בסך 139.5 אלף שקל, לאחר שלא דיווחה על כישלון ניסוי שביצעה חברת הביוטק ריגנרה - ניסוי שהוביל לירידת ערך מניות החברה ובהן גם אלו שהוחזקו על ידי אינטרקיור.

זו האחרונה פרסמה ב־1 במאי 2020 את דו"חותיה הכספיים לשנת 2019, להם צורפה הערכת שווי לחברת ריגנרה, שעמדה על 122.7 מיליון דולר, וגזרה לאחזקות אינטרקיור בה שווי של 14.4 מיליון דולר. הערכת השווי התבססה אז, בין היתר, על מכירת 1.35% ממניות ריגנרה במרץ 2019, שבגינה אינטרקיור רשמה רווח של כ-1 מיליון דולר.

אלא שב־3 במאי אותה שנה הודיעה אינטרקיור, המובלת על ידי היו"ר אהוד ברק, כי כבר ב־30 באפריל 2020 קיבלה הודעה מריגנרה, שלפיה היא בוחנת גיוס של 3 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליון דולר בלבד — נמוך ב־92% מהשווי שלפיו רשומות האחזקות של אינטרקיור בה.

את הסיבה לירידה הדרמטית ניתן, אולי, למצוא בהערכת השווי שצורפה לדו"חות אינטרקיור, שבה נכתב כי ריגנרה נכשלה בניסוי קליני שלב 3 לתרופה שפיתחה לטיפול במחלת ה־NAION, שהיא אוטם (שבץ) של העצב האופטי, שגורם לאובדן כושר הראייה באופן מיידי עד כדי עיוורון מוחלט.

אהוד ברק במסע"ת - ישראל דמוקרטית ומרצ בעבקבות איחוד המפלגות, בית העיתונאים, תל אביב, 25 ביולי 2019. ראובן קסטרו
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור/ראובן קסטרו

בקשה לתביעה ייצוגית עדיין מתבררת

הרשות לניירות ערך בחנה את הנושא והחליטה להטיל על אינטרקיור עיצום כספי, לאחר שמצאה כי חברת הקנאביס לא דיווחה על כישלון הניסוי, שהוביל בסופו של דבר למחיקת השווי, מייד עם היוודע לה עליו.

אינטרקיור טענה מנגד כי אין להטיל עליה את העיצום, בין היתר, בשל כך שריגנרה אינה חלק מפעילותה העיקרית מזה מעל לשנתיים, וכי החברה לא הסתירה דבר, ולמעשה דיווחה תחת לוח זמנים קצר שכלל בתוכו גם סוף שבוע וימי חג.

הרשות דחתה את טענותיה של אינטרקיור, וכתבה בין היתר בדרישת העיצום הכספי, כי "העובדה שהחברה שינתה את המיקוד העסקי שלה אינה רלוונטית, שכן ההחזקה בריגנרה הינה מהותית לחברה וחובות הדיווח אינן חלות רק לגבי העסקים שהינם במוקד העסקי של החברה.

עוד נציין לחומרה, כי ממכתב החברה לסגל המטפל ב-21 למאי 2020 עולה כי המידע הרלוונטי נשלח במייל לחברה כבר ביום ה-10 למרץ 2020, אלא שהוא נשלח למייל פרטי של דירקטור לשעבר בחברה וכן למייל פרטי שאינו בשימוש רציף של מנכ"ל ודירקטור החברה אשר לא פתחו אותו".

הרשות גם ציינה: "לחיזוק, בסופו של דבר המידע שדווח על ידי החברה בדוח התקופתי הוא העתקה מילה במילה מהמייל שסמנכ"ל הכספים של החברה קיבלה מריגנרה ביום 22 לאפריל 2020".

למרות שלא קיבלה את טענותיה לאי הטלת העיצום ולמרות שהחברה לא ביקשה הפחתות, הרשות החליטה בכל זאת להפחית 35% מסכום העיצום ממספר סיבות, ולהעמידו על כ-139.5 אלף שקל במקום כ-214.7 אלף שקל.

יש לציין כי כנגד אינטרקיור הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בגובה 88 מיליון שקל על ידי עורכי הדין ליאור להב ויקיר שעשוע, בטענה כי חברת הקנאביס הסתירה מידע מהותי על כישלון הניסוי שערכה ריגנרה. התביעה מתבררת כיום במחלקה הכלכלית של בית המשפט המחוזי בתל אביב בפני השופט חאלד כבוב.

חדשות טובות מקנדה

במקביל דיווחה הבוקר אינטקיור על גיוס של 180 מיליון שקל במסגרת עסקת המיזוג שלה ל-SPAC הקנדי, וכי היא צפויה ליסחר החל מיום שישי הקרוב בבורסת TSX בטורונטו, לצד המשך המסחר במניות החברה בבורסה בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully