וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבטלה: אילת מתאוששת, הערים הערביות משוועות לתעסוקה

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 19:40

פתיחת התיירות בתחומה הביאה לירידה חדה בממדי האבטלה באילת. לעומת זאת, כמעט כמו בימי השיא של התחלואה, הערים הערביות והחרדיות נמצאות במצוקה, כאשר נצרת ואום אל פחם מחזיקות בשיא המפוקפק של מספר דורשי העבודה

כבר לא במקום הראשון: עם פתיחת המשק, כלכלת אילת מתאוששת ומספר דורשי העבודה בה ירד ב- 26% במהלך חודש מרץ ועומד כעת על 21.3%, עדיין גבוה מאוד לעומת הממוצע הארצי, אבל מדובר בשיפור ניכר.

בראש רשימת הערים בעלות שיעור דורשי עבודה הגבוה ביותר: נצרת עם 26.7% ואחריה אום אל פאחם עם 26.5%, כאשר 13 מבין 15 הערים בעלות שיעור דו"ע הגבוה ביותר הן ערביות, מעורבות, חרדיות או בעלות שיעור גבוה של חרדים ו\או ערבים.

הירידה הגבוהה ביותר במספר דורשי העבודה, היא כאמור באילת, כאשר במקום השני, בפער ניכר, נמצאת מודיעין עם 10%. יצוין, כי ב 42 ערים חלה ירידה של 5% ומעלה במספר דורשי עבודה, כאשר כמחציתן הן ערים ממרכז הארץ, 4 מהן בלבד הן חרדיות ובתוכן רק עיר ערבית אחת.

נצרת, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
רחוב בנצרת. העיר מתקשה להתאושש מהמשבר, כמו חלק גדול מהערים במגזר הערבי והחרדי/ראובן קסטרו

"חיזוק ההון האנושי"

מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור: "שיעורי החזרה לעבודה הנמוכים בערים הערביות והחרדיות מאששות את טענתנו לאורך המשבר כי מי שייפגעו ממנו יותר מכל יהיו השכבות החלשות ומרוויחות השכר הנמוך.

בשנים האחרונות שקדמו למשבר, הגענו באמצעות תכנית מעגלי תעסוקה להישגים משמעותיים מאוד בהעלאת שיעורי התעסוקה בקרב מרוויחי השכר הנמוך. כעת, דווקא עם חזרת המשק לשגרה, הישגים אלו נתונים בסכנה וכדי להבטיח ולעודד את חזרת מרוויחי השכר הנמוך מחדש לעבודה, עלינו לקדם מדיניות של חיזוק ההון האנושי, עידוד תעסוקה והעמדת רשת ביטחון אפקטיבית שאינה מהווה חסם בפני חזרה לעבודה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully