וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספירולינה, הסופר-פוד שיציל את כדור הארץ?

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 12:56

תעשיית המזון מן החי פולטת יותר גזי-חממה מאשר כל תעשיית הרכב. חברת הפודטק הישראלית, SIMPLIIGOOD, העוסקת בייצור ספירולינה טרייה, מציעה פתרון שמאפשר לקבל מאצות את הערכים התזונתיים הגבוהים שיש במזון מן החי

תעשיית המזון מן החי הינה התעשייה המזהמת ביותר בעולם והיא האחראית לפליטת גזי חממה ביותר מ-18% מכלל הפליטות בעולם. לשם ההשוואה: יותר מכל סקטור התחבורה יחד.

מחקרים מעידים, כי בשנת 2048, צפויים לחיות בעולם כ-10 מיליארד בני אדם ולא יהיה מספיק שטח ומשאבים לגדל כמות מספקת של מזון מן החי. את החלבון שנרצה לספק לגופנו, נוכל לצרוך ממקורות אחרים. יתרון סביבתי ובריאותי נוסף בתרחיש הזה, יהיה צמצום השימוש באנטיביוטיקה שכיום תעשיית המזון מן החי עושה בה שימוש רב.

הכי טבעי שיש לטבע להציע

הספירולינה שמייצרת חברת SIMPLIIGOOD, היא בעלת אחוז חלבון גבוה במיוחד ומכילה מגוון רחב של מינרלים וויטמינים חיוניים, בפועל, היא מזון-על הטבעי ביותר שיש לטבע להציע.

את הספירולינה הטרייה, מייצרת החברה במדבר, באזור הערבה. הספירולינה מסייעת למערכת החיסונית, היא פועלת כאנטי דלקתית ועוזרת בוויסות רמת הכולסטרול בדם.

רמת ספיגת החלבון ושאר הנוטריאנטים (כגון ברזל) בגופנו, עומדת על 90% והיא מבין הגבוהות שניתן למצוא בעולם תחליפי החלבון. נוסף לכך אין בה חומרי הדברה, היא סופגת פחמן דו־חמצני מהאוויר, והגידול שמטיב עם הסביבה, נעשה באמצעות 98% מים ממוחזרים וללא פליטת פסולת לסביבה.

ספירולינה, התחליף הראוי לחלבון מן החי, SIMPLIGOOD. SIMPLIGOOD,
ספירולינה, התחליף הראוי לחלבון מן החי, SIMPLIGOOD/SIMPLIGOOD

מכונת ייצור החלבון היעילה ביותר

"הכוח שמניע אותי כל בוקר לעשות את מה שאני עושה ב-SIMPLIIGOOD, הוא להשאיר לילדים שלי ולדורות הבאים עולם טוב ובריא יותר. אנחנו מגדלים אצת ספירולינה, שהיא בעצם מכונת ייצור החלבון היעילה ביותר שיש כיום בטבע. בפועל אנחנו בעצם הופכים את קרני השמש לחלבון מלא", אומר מנכ"ל חברת SIMPLIIGOOD, ליאור שליו.

"אצות, הן חומר גלם מרתק שצפוי לפתור את אחד האתגרים הגדולים ביותר של תעשיית החלבון האלטרנטיבי, והוא מהווה תחליף תזונתי ראוי לדגים, מאכלי ים, בשר ועוף", אומרת אלה וולדמן, סמנכ"לית אסטרטגיה ב-GFI Israel ומסבירה "כפי שמוצג באופן משכנע בסרט של נטפליקס, Seaspiracy, תעשיית הדייג העולמית פוגעת אנושות בסביבה הימית, תורמת יותר מכל גורם אחר לזיהום האוקיינוסים ובשל כך להתחממות הגלובאלית. האקוסיסטם הישראלי, הוא בעל ניסיון רב בתחום האצות, ואני מאמינה שבשנים הקרובות, נראה פריחה של התחום והשקעות בינלאומיות רבות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יצור ספירולינה בערבה, SIMPLIGOOD. SIMPLIGOOD,
יצור ספירולינה בערבה, SIMPLIGOOD/SIMPLIGOOD

שניצל והמבורגר על טהרת הספירולינה

"העולם מתעלם באופן מובהק מהתעשייה המזהמת ביותר במשך שנים", אומר מנכ"ל ומייסד עמותת 'ויגן פרנדלי' עמרי פז: "עבור גידול בעלי חיים בתעשייה, האנושות מקריבה את המשאבים החשובים ביותר שלה כמו אדמה, מים מתוקים, אוקיינוסים, יערות, איכות החמצן שאנו נושמים ופוגעת בבעלי החיים בדרך".

השנה האחרונה הביאה איתה מהפכה בצריכת מזון מהצומח - חדירת מוצרים חדשים, סגירת המסעדות, עלית המודעות להשלכות מזון מן החי וכמובן משבר הקורונה הביא לכך שהישראלים רוצים לדעת בדיוק מה הם אוכלים ואיך זה משפיע על בריאותם.

כחלק מהתאמה לעידן הנוכחי, החברה מתכננת להשיק בקרוב ליין של מוצרים תחליפי בשר ייחודיים בשוק הישראלי, שיכללו שישליק, שניצל והמבורגרים כולם עשויים על טהרת הספירולינה.

חממת ספירולינה בנגב, SIMPLIGOOD. SIMPLIGOOD,
חממת ספירולינה בנגב, SIMPLIGOOD/SIMPLIGOOD

הצרכנים לא יתפשרו על הטעם

"אנשים מחפשים כיום מזון בריא יותר. מעניין אותם לדעת מה הם אוכלים אבל הם לא יתפשרו על הטעם. התרגלנו לחשוב כי מוצר בריא הוא לא טעים, ואני אומר שמוצר בריא חייב להיות סופר־טעים". מנכ"ל ומייסד עמותת 'ויגן פרנדלי' עמרי פז מסביר כי: "כיום ישנם הרבה מוצרים טובים וטעימים מן הצומח. אין ספק כי פיתוחים כמו גידול הספירולינה, יסייעו לנו להמשיך ולפתח את השפע הקיים".

בימים אלו, עובדים בעמותת 'ויגן פרנדלי' על הרצאת 10 המיליון המנגישה את עולם הטבעונות לקהל הרחב. ההרצאה צפויה להגיע למיליוני אנשים, בתקווהלגרום לשינוי התנהגותי אצל הצרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully