וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשוקה להנדסה מתחילה כאן: המכללה שמציעה חוויית לימודים ייחודית

בשיתוף מכללת אפקה

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 11:26

עולם העבודה משתנה ללא הרף, בטח ובטח בשנה האחרונה. לכן, סטודנטים שלומדים כיצד להיות מהנדסים חייבים לצאת לשוק כשהם מוכנים בצורה הטובה ביותר. מכללת אפקה מספקת להם בדיוק את זה, בזכות תכנית לימודים דינמית ומתחדשת

סטודנטית בספרייה. ShutterStock
העתיד מתחיל כאן/ShutterStock

השנה האחרונה שינתה סדרי עולם. כמעט שלא תמצאו תחום בחיינו שלא הושפע מהקורונה וכמובן שהדבר נכון במיוחד לשוק העבודה.

הרי גם כך, אותו עולם לא הפסיק להתקדם לרגע ולכן, כאשר אנחנו מסיימים את לימודינו ונכנסים למעגל העבודה, חשוב לנו ולמעסיקים לדעת שאנחנו "בעניינים" ושהזמן והמאמץ שהשקענו בלימודים לא היה לחינם, אלא גם סיפק לנו את הכלים להצלחה.

בשנה החולפת, השינויים בועלם העבודה בלטו במגוון דרכים, שהיו קיימות גם קודם, אבל אולי פחות שמנו לב אליהן. מה למשל? היכולת לעבוד מרחוק, לבד או בצוות, ולהמשיך לספק תוצרים ולפתור בעיות מורכבות גם כשסביבת העבודה משתנה.

חולמים להפוך למהנדסים מובילים? הירשמו ליום הפתוח של מכללת אפקה, ב-5.5

מהנדסים. ShutterStock
עולם העבודה לא מפסיק להתקדם/ShutterStock

אילו תכונות מחפשים המעסיק המודרני?

כולנו נדרשנו לבצע התאמות ומי שצלחו זאת היטב היו אלו שידעו להפגין יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, גמישות תפיסתית וראייה מרחבית, ולא פחות חשוב מכך - ללמוד בעצמם. לקחת נושא שהם אינם מכירים, להבין את עיקריו ולחלץ מתוכו את מה שהם זקוקים לו על מנת להתקדם בעבודתם.

אלו הם העובדים שהשוק מחפש כיום. כאלו שיודעים לתת ערך מוסף ומחזיקים בסט יכולות רחב, לא קופאים כאשר הסיטואציה הופכת לדינמית, יודעים להמשיך להיות שקדנים וסקרנים ומבינים כיצד פועל העולם המודרני.

את הכלים הללו אפשר וצריך לקבל כבר בתקופת הלימודים, כי מה שנקלט ונטמע שם, גם יעבור עם הסטודנט הלאה, כאשר הוא יהפוך לעובד. התשוקה שנבנית בו למקצוע שהוא לומד, תדחוף אותו בהמשך הדרך ותעזור לו להגיע להישגים ולבסס תכונות כמו חשיבה ביקורתית, ראייה מערכתית ויכולת פתירת בעיות חדשות.

אבל איך עושים זאת? במכללת אפקה מחנכים את מהנדסי העתיד בעזרת שיטת למידה חדשנית. מהנדס הוא תפקיד בעל אחריות גדולה ומחייב אתיקה מקצועית ומעורבות חברתית ובעולם המודרני, תפקידו לרתום את יכולותיו ואת ההנדסה לתועלת החברה והסביבה. לכן, הוא חייב להיות מעודכן בהתפתחויות הטכנולוגיות ובעל יכולת למחשבה עצמאית ושוברת מוסכמות.

דגש על למידה מעשית לא שגרתית

במכללת אפקה נותנים דגש על למידה מעשית לא שגרתית, שמכינה את המהנדסים למעבר לעולם העבודה ומבוססת על פרויקטים שמאפשרים לסטודנטים להתנסות בזמן אמת בסביבות העבודה העתידיות שלהם ולהשתלב בהן עוד במהלך הלימודים. הם חוקרים בעיות אמיתיות ומאתרים צרכים ממשיים בחברות, יוצאים לשטח ופותרים אתגרים.

אותם אתגרים לא מופיעים בפני הסטודנטים רק במקומות ה"שגרתיים" וכך למשל, בהובלתה של פרופ' ורד אהרונסון, סקיפרית מוסמכת ומרצה בכירה במכללה, נפתח בשנה שעברה קורס שייט. החוויות הימיות פותחות לסטודנטים קווי מחשבה חדשים, בכיוונים שהם לא הכירו עד כה. דוגמה מעניינת נוספת היא שיתוף הפעולה עם "אילת-אילות: אנרגיה מתחדשת", בו הסטודנטים מכירים את עולם האקו-טק מתוך תקווה שבעתיד יקדמו אותו בעזרת הידע והיכולות שהם צוברים.

בכל שנה מתקיימת באפקה תערוכת פרויקטי גמר, אליה מוזמנים בכירים מהתעשייה ומעולם ההייטק, כדי להיחשף לעבודות ולהכיר מקרוב את מהנדסי המחר. בין הפרויקטים שהוצגו בשנים האחרונות ניתן למצוא מערכת מבוססת גלי מוח לילדים עם מוגבלויות, התראה לרוכבי אופניים חשמליים, מערכת אימון ליציבות ושיווי משקל לגולשים ועוד.

אפקה. יח"צ,
חוויית לימודים ייחודית/יח"צ

מיהו המהנדס ב-2021

כדי לוודא שהחיבור המוצלח הזה בין האקדמיה לתעשייה לא ייפגע בשום מצב, באפקה נערכו לכל תרחיש וסגר אפשרי ומספקים אפשרות ללמידה מרחוק בעזרת ציוד חדשני המצוי בכיתות הלימוד. בשגרה, הסטודנטים נהנים ממרחבי למידה מיוחדים, כולל בניין מעבדות מתקדם ומתמחי התנסות ותרגול.

בימים אלו כולנו מנסים לצאת ממשבר הקורונה ולהתחיל לשוב לשגרה, ואפשרויות התעסוקה אינן דומות לאלו שהכרנו ומחייבות קווי מחשבה חדשים. בפני כל מעסיק ניצבים שלל מבקשי עבודה ואלו שישיגו את המשרות הנחשקות הם אלו שיפגינו את יכולותיהם בצורה הנכונה ביותר, ויראו כיצד הם משלבים בין כישורים חיוניים לתפקיד, לבין יכולת למידה מהירה וידע, שעוזרים להם לייצר השפעה חיובית ומיידית על מקום העבודה.

מהנדס ב-2021 צריך להיות בעל ידע מדעי נרחב כמובן, אבל גם להחזיק בחוש יזמות ויצירתיות, שעוזר לו להפוך את התיאוריה לפרקטיקה בשוק העבודה המודרני. תהליך החינוך של מכללת אפקה יוצא מתוך נקודת ההנחה הזו ומספק למהנדסי העתיד כר לפיתוח המיומנויות הקריטיות עבורם. לא לחינם המוטו של המכללה הוא: "מהנדסים. לא רובוטים". המטרה היא לא רק לפעול, אלא גם לחנך מהנדסים שינהיגו ויובילו את החברה לשינוי ושיפור.

חולמים להפוך למהנדסים מובילים? הירשמו ליום הפתוח של מכללת אפקה, ב-5.5

בשיתוף מכללת אפקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully