וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה שלא תנהיג מדיניות ברורה בנושא קיימות, לא תוכל להוביל שוק

ד"ר יואב זייף, מנכ"ל "סטרטסיס"

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 15:12

תקופת הקורונה הייתה הדרך של כדור הארץ להתנקות ולהתחדש, עקב ירידה שנוצרה בתנועה מזהמת ולשלוח את הגורמים שמובילים את הכלכלה לחשיבה מחודשת. חברות שלא יקדמו את הקיימות לא יוכלו להוביל שוק. טור מיוחד ליום כדור הארץ

תקופת הקורונה אפשרה לכדור הארץ הוציא "כרטיס צהוב" לאנושות ולשלוח את מנהיגי הכלכלה לחשב משלול מחדש. חברות שלא יקדמו באופן יזום ופרו-אקטיבי את נושא הקיימות, כחלק מהערכים ותכניות העבודה, לא יוכלו להיות מובילות שוק בעתיד.

בהתבוננות על חצי הכוס המלאה, שנת הקורונה שהציבה אתגרים בריאותיים, כלכליים ומנטליים, הותירה גם דבר אחד חיובי. לאור הריחוק החברתי והסגרים, נוצרה סיטואציה שהעולם שלנו לא הורגל בה שנים רבות, במסגרתה הייתה פחות תנועה מזהמת.

כדור הארץ סידר לעצמו שנה של התנקות

מנסיעות לעבודה ובחזרה ועד לשינוע באמצעות מטוסים, אוניות ומשאיות, כללי הקורונה גרמו לנו, מבלי שבכלל התכוונו, לצמצם משמעותית את תביעת הפחמן שלנו. פחות נסיעות ופחות שינוע ותובלה בהכרח אומרים - פחות זיהום אוויר. ייתכן ומבחינה זו, כדור הארץ ניסה לייצר איזון אקולוגי, וסידר לעצמו שנה שלמה של התנקות והתחדשות יחסית.

בתקופת הקורונה למדנו שורה של דברים. בין היתר, המשק למד שיש אפשרות ריאלית, להצליח לעמוד ביעדים עסקיים שונים, מבלי להרבות בנסיעות. למדנו שניתן לסגור עיסקאות בינלאומיות, לקיים פגישות עבודה ולשמור על אפקטיביות גם מבלי להפגש פנים אל פנים. אפילו ניתן לאזן משרה מלאה בעבודה מהבית לצד עבודה ממשרדים, ובכך למנוע נסיעות הלוך וחזור של עובדים במשך שבועות עבודה שלמים.

הזדמנות להתחיל מחדש

השנה שעברנו הביאה עמה הזדמנות של ממש להתחיל מחדש. במהלך השנה הזו יצרנו כולנו, בעל כורחנו, כלים חדשים, טכנולוגיים וגם תפיסתיים, שעזרו לנו לאתגר תפיסות שהושרשו במשך שנים. כלים אלה עזרו לנו להבין שדברים שתפסנו כאמיתות מוחלטות, אינם בהכרח כאלה.

באיזשהו מקום, כדור הארץ הוציא לנו "כרטיס צהוב", וכעת עם החזרה של המשק בישראל, ובקרוב בשאר העולם, לפעילות סדירה לאור המענה הרפואי למגפה, על כל הגורמים העסקיים שמניעים את הכלכלה, לשלב באסטרטגיות העסקיות, התייחסות רצינית ומעמיקה לנושא הקיימות והשמירה על הסביבה.

בסופו של דבר, זיהום האוויר המשמעותי ביותר הוא תוצר של הפעילות הכלכלית העולמית. רוב הפעמים בהם אנו מוצאים את עצמנו בנסיעות קשורים בעבודה שלנו. רוב הטיסות וההפלגות גם הן תוצר של פעילות מסחרית. דו"ח של "גרינפיס" שפורסם בתחילת 2020, זמן קצר לפני שהקורונה נכנסה לחיים שלנו, מעריך את עלות זיהום האוויר שנגרם משימוש בדלקים פוסיליים ב-8 מיליארד דולר ביום.

יואב זייף, מנכ"ל "סטרטסיס". יחסי ציבור,
יואב זייף, מנכ"ל "סטרטסיס"/יחסי ציבור

9 מתוך 10 אנשים בעולם נושמים אוויר מזוהם

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, 9 מתוך 10 אנשים בעולם נושמים אוויר מזוהם. יותר מ-4.2 מיליון מקרי מוות בטרם עת בכל שנה קשורים לזיהום אוויר. הוא נחשב לגורם העיקרי למוות בקרב ילדים מתחת לגיל 15, כשהוא הורג 600 אלף מהם בשנה.

לכן, הגורמים שמניעים את הכלכלה חייבים להיות מעתה אלה שמניפים את הדגל ומובילים, באופן יזום ופרו-אקטיבי, מדיניות ברורה של קיימות, מתוך תחושת אחריות עמוקה וכנה. בישראל הנושא פחות בא לידי ביטוי ולכן אנו, כחברה עולמית להדפסה בתלת ממד שיושבת בישראל, מחויבים לחזון של צמיחה ברת קיימא, גם לטובת פיתוח החברה ולטובת השפעתה החיובית על כדור הארץ.

כחברה העוסקת בהדפסה, נכון לנו תפקיד מרכזי במהפכה התעשייתית הבאה, על ידי קידום ייצור דיגיטלי מקומי, שבמהותו מטיב עם כדור הארץ, מפחית פליטת מזהמים ומפחית שימוש במשאבים שאינם מתחדשים.

הדפסה בתלת ממד תצמצם פליטות פחמן דו חמצני

מחקרים מצאו כי טכנולוגיות הדפסת תלת ממד לבדן יכולות לצמצמם פליטות של פחמן דו חמצני ב-5%. זה נובע לא רק מתהליך הייצור החסכוני יותר בהדפסת תלת ממד, אלא גם מהפתרון שהטכנולוגיה הזו מציעה לשינוע יקר, ארוך ומזהם ממקומות שונים בעולם.

אנו גאים ליישם מדיניות של קיימות כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלנו בכל תחומי העשייה, ממוצרים וטכנולוגיות ירוקות ועד לפעילות מול כל בעלי העניין לאורך שרשרת הערך. קיימות הפכה בשנה האחרונה לנושא מהותי באינטרקציה שלנו מול לקוחות סטרטסיס. חברות שלא יקדמו את נושא הקיימות כחלק מהערכים ותכניות העבודה לא יוכלו להיות מובילות שוק בעתיד.

הכותב הוא מנכ"ל חברת מדפסות תלת הממד "סטרטסיס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully