וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמחים נובלים? כך תתחזקו את הבית והגינה לפני הקיץ

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 9:49

מוטב מוקדם: נכון, רשמית הקיץ עוד לא כאן, הצמחייה עדיין ירוקה ומלבלבת והבית עוד לא לגמרי לוהט ומהביל. ועדיין, עכשיו זה בדיוק הזמן להפשיל שרוולים ולהכין את סביבת המגורים שתעמוד אל מול השמש הקופחת, הלחות, האבק והחרקים

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
תנאי אקלים מאתגרים. עיצוב פנים של קרן גנס/אסף פינצ'וק

הטמפרטורות הנוסקות והימים שחולפים לא מותירים מקום לספק: קיץ 2021 כבר מעבר לפינה וצריך להתחיל להיערך שכן תנאי האקלים הקיצוניים כאן במזרח התיכון מצריכים מבעלי הדירות והבתים לבצע לא מעט פעולות אחזקה שיסיעו להם לעבור את הקיץ בשלום.

לדברי מעצבת הפנים קרן גנס, בקיץ הישראלי מתפתחים תנאי אקלים מאתגרים. שילוב של אירועי אובך ואבק ושמש קופחת שכשם שהיא מזיקה לגופנו כך היא מזיקה גם לאלמנטים בנויים וניידים שנמצאים בגינה, במרפסת ואפילו בבית עצמו. על מנת למזער את הנזקים מומלץ להתחיל לפעול כבר עכשיו. מומלץ בחום לחשוב על פתרונות אחסון של מוצרים שישמשו אותנו לאורך התקופה כמו ארון אחסון בסביבת המרפסת שם ניתן לאחסן למשל כיסאות מתקפלים וכריות חוץ. ישנם פתרונות מוכנים ולא מאוד יקרים אבל מומלץ להיעזר באיש מקצוע ולייצר רהיט אחסון בפרופורציות המדויקות ובהתאם למסת וכמות הפריטים שאתם מתכוונים לאחסן".

עוד בגזרת החוץ, לדברי גנס תקופה זו בשנה היא בדיוק הזמן לתחזק את פרטי העץ כמו הדק והאדניות אחרי החורף הגשום: "מומלץ לצבוע את הדק אחת לחצי שנה במידה ועשוי מעץ אורן, ובמידה והוא עשוי מעץ איפאה, אחת לשנה-שנתיים", היא מסבירה. :צבע שמן שומר מפני ריקבון והתפוררות העץ. יש להשתמש בצבע שמן איכותי ובעת רכישתו להתייעץ עם הספק בנוגע לכמות הנדרשת. לשם כך יש למדוד מראש את שטח הדק ואת שטח האדניות וכן את מספרן".

"השבועות של לפני הקיץ הם גם הזמן בהם בעלי מרפסות וגינות נוטים להתחדש בריהוט גן.
צריך לעשות הפרדה ברורה בין רהיטים המיועדים לסביבה מוצלת שם יתאימו חומרים עדינים יותר כמו עץ או ראטן ולגינות שטופות שמש יתאימו חומרים כגון ראטן סינטטי או מתכת שמותאמת לתנאי חוץ וכן בדי פוליאסטר בעובי של 250 גר' לפחות", מוסיפה המעצבת. "חשוב לזכור שבדים כהים מתבהרים בשמש לאורך זמן ודוהים. לעומתם, בדים בהירים מאבדים פחות את הגוון בחשיפה ממושכת לשמש חשוב להתאים את החומר לצרכים האמיתיים כגון בד דוחה לכלוך/ כביס/ גוון מתאים לתנאי האקלים ולעוצמת השמש לאורך זמן".

אליתה ליוינג. יחצ,
תחום שהתפתח. ריהוט חוץ של אליתה ליוינג/יחצ
תכנון ועיצוב רהיטים יפרח בן צבי. שי אפגין,
להתחיל לתחזק עכשיו. תכנון ועיצוב רהיטים: יפרח בן צבי/שי אפגין

אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של רשת אליתה ליווינג מצטרפת לדעתה של גנס ומוסיפה: "תחום ריהוט החוץ התפתח פלאים בשנים האחרונות וכיום ניתן למצוא לא מעט פריטים עשויים פוליפרופילן - חומר פולימרי המשמש למגוון יישומים ועמיד במיוחד לתנאי מזג האוויר השונים. בחומר זה משולבים גם סיבי זכוכית ממוחזרים הופכים את הכיסא לחזק ועמיד במיוחד וככזה הוא מרשים ויזואלית וידידותי לסביבה. החומר האלסטי מאפשר לייצר כסאות מתקפלים, קלי משקל ונוחים במיוחד. עוד חומר פופולרי היום ליצירת ריהוט חוץ הן מתכות מסוגים שונים שהודות לטכנולוגיות צביעה חדשות ואיכות הצבעים ניתן להקנות להם כמעט כל גוון בהתאם לקונספט העיצוב בגינה או במרפסת".

אם להסתמך על עונות הקיץ בשנים האחרונות קיץ 2021 עתיד לספק לנו לא מעט ימים לוהטים. לצד ניקוי הפילטרים של המזגנים שצריך להיעשות כבר עכשיו והפעלתם לניסיון ממליצה גנס לשקול התקנת מאווררי תקרה, בפרט בחדרי השינה: "בשנים האחרונות הקיץ הישראלי יותר ויותר קיצוני ועדיין, לא כולם מסוגלים לשאת את הקור המקפיא והיובש של המזגן, בפרט בערבים ובלילות, שבחלקם אנחנו עדיין נהנים מבריזה נעימה. לאלה שסובלים מקור או רוצים למנן בהוצאות החשמל מומלץ לשקול התקנה של מאווררי תקרה שמייצרים סירקולציה איכותית של האוויר, מרחיקים חרקים ומעופפים ומייצרים משבי רוח עדינים שממזגים את הטמפרטורה בחדר ומייצרים בריזה נעימה. כל זאת בעלויות תפעול נמוכות ביחס למזגן".

טופ אודיו. יחצ,
תאורה חכמה מבית Philips Hue, להשיג בטופ אודיו/יחצ

לדברי יוסי גול, מנכ"ל ומבעלי טופ אודיו, "סביבת ה-OUTDOOR הביתית הופכת ממש עכשיו לציר חשוב ומרכזי לכן זה הזמן לשדרג את התאורה והסאונד. מוצעים כיום מוצרים רבים בהם נורות חכמות שאינן דורשות תשתית בית חכם. ניתן למצוא דגמי נורות עבור קירות, תקרות וספוטים מעוצבים וחסכוניים שנשלטים באופן מלא ע"י אפליקציות שמאפשרות ממשק אינטראקטיבי בינן למוצרי חשמל וסאונד אחרים המצויים במרחב.

את מערך התאורה ניתן להתאים לסיטואציות ותרחישים מגוונים וכך לייצר פתרון כולל להארת כל חלקי הגינה. כך למשל ניתן לקבוע אילו גופים ידלקו בכל רגע נתון, לתזמן אוטומטית את צירי ההארה באזורים השונים על פי צורך, לקבוע מועדי כיבוי והדלקה בהתאם לזמני כניסת ויציאת השבת, לשלוט בעוצמת כל נורה בנפרד ולקבוע את צבעוניותה ועוד. בתוך כך, ניתן ליצור ממשק בין מערך התאורה לגלאי תנועה אלחוטי המיועד לסביבת החוץ ושולט בתפעול התאורה בעת זיהוי תנועה בשטח. על ידי האפליקציה הייעודית ניתן להגדיר אילו נורות ידלקו ובאיזה אזור בחצר בעת חיווי התזוזה".

הלל אדריכלות. עודד סמדר,
לבדוק שמערכת ההשקיה עובדת. בית בעיצוב הלל אדריכלות ועיצוב פנים/עודד סמדר

לדברי מעצבת הפנים הדס רוט, מבעלות המשרד הלל אדריכלות ועיצוב פנים, דבר נוסף שחשוב לבדוק כבר עתה הוא האם מערכת ההשקיה תקינה ועובדת: "אחרי חודשים ארוכים במהלכם המערכת לא היתה בשימוש, צריך לוודא שהצינורות לא ניזוקו ובמידה ומדובר במערכת אוטומטית לסנכרן אותה. מספיקים יומיים של שרב במהלכם המערכת לא תפעל כדי להרוס השקעה של חודשים ושנים".

לדברי רוט, דבר נוסף שמומלץ לתת עליו את הדעת הן יצירת הצללות כמו צלונים, שמשיות וסוככים שמעבר למיסוך השמש הם יכולים גם להוריד במידה לא מבוטלת את הטמפרטורה בתוך הבית: "ניתן למצוא היום פתרונות הצללה שמופעלים באופן חשמלי או ידני עשויות קונסטרוקציית אלומיניום ובד ועבור סביבת החוץ שימשיות איכותיות ומגניבות כולל גדולות במיוחד שסוככות על טווח גדול. הן מומלצות במיוחד לבעלי חצרות גדולות ובריכות. עבור סביבת החוץ מומלץ לחשוב גם על מאווררים או צ'ילרים- יחידות שזורקות קור שיאפשרו לכם לבלות את חודשי יולי-אוגסט בנעימים".

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully