וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט פי 40 מהסכום המקורי: הפיצוי שישלם העיתונאי יואב יצחק

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 14:09

בית משפט השלום חייב את העיתונאי יואב יצחק לשלם פיצוי של 1,000 שקל, לאחר שחויב להסיר קובץ מצורף באתר הפתוח לציבור, אך הסיר אותו רק באתר הפתוח למנויים. המחוזי הקפיץ את הסכום לכ-40,000 שקל

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל ערעור על פס"ד של בית המשפט בעיר, שחייב את העיתונאי יואב הבעלים והעורך הראשי של אתר news1, לשלם 1000 שקל פיצויים עבור לשון הרע, וקבע כי יצחק יפצה את התובעים - האוניברסיטה הפתוחה ומנהל מטעמה - בכ-40,000 שקל.

בחודש אוגוסט 2020 קבע בי המשפט המחוזי חיפה כי פרסום מסמך באתר הפתוח למנויים בלבד, אינו מהווה פרסום מספק כדי לתקן פרסום שעלה באתר הפתוח לציבור כולו. בכך, קיבל ערעור שהוגש נגד יצחק. השופטת תמר שרון נתנאל קבעה אז כי על יצחק להסיר תוכן שנכלל בידיעה כקובץ מצורף באתר הפתוח לציבור, לאחר שקבעה כי הפרסום באתר הפתוח מהווה לשון הרע.

העיתונאי יואב יצחק. Yagasi, Creative Commons
"פרסום חלקי ובלתי הוגן". יואב יצחק/Creative Commons, Yagasi

ב-2011 פורסמה באתר news1 ידיעה שעסקה בסכסוך משפטי שהתנהל בין מכללת אפיק לבין האוניברסיטה הפתוחה, לגבי מכרז של משרד התחבורה. בעקבות כך, יצחק פרסם כתבה תחת הכותרת "חשד לשחיתות במכרז של משרד התחבורה", ובידיעה גם שולב קובץ שכלל את כתב הטענות.

באותה שנה ניתן פסק דין בסכסוך בין מכללת אפיק לבין האוניברסיטה הפתוחה, שבו נדחו לחלוטין טענות אפיק. האוניברסיטה ומנהל הפרויקט מטעמה הגישו תביעה, לאחר שגילו כי באתר news1 פורסמה כתבה על פסק הדין. כתב הטענות המשמיץ פורסם באתר הפתוח,בעוד הידיעה המבהירה שכתב הטענות מלא שקרים פורסמה באתר סגור למנויים.

השופטת מירב קלמפנר נבון מבית משפט השלום בחיפה דחתה את התביעה ועל פסק הדין הזה הוגש ערעור. בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה וקבע, כי כיוון שהכתבה המקורית באתר הפתוח לציבור לא עודכנה ולא הוצג בה פסק הדין שניקה את האוניברסיטה, הרי שמדובר בפרסום חלקי ובלתי הוגן. השופטת החזירה את התביעה לבית משפט השלום על מנת שיפסוק פיצויים, ואכן בית המשפט פסק לאחרונה פיצוי של 1,000 שקל בלבד וללא שכר טרחת עו"ד.

עו"ד צחי פיסטל. דני לרנר,
עו"ד צחי פיסטל/דני לרנר

על פס"ד זה שוב ערערו האוניברסיטה ומנהל הפרויקט מטעמה, באמצעות עורכי הדין צחי פיסטל ואיתן פלוגר ממשרד בן-ארי, פיש, סבן ושות'. השופטת תמר שרון נתנאל, שהייתה זו שהחזירה את התיק לשלום לקביעת פיצויים, קיבלה את הערעור וקבע כי יצחק יפצה את התובעים ב-25,000 שקל ועוד 13,500 שכר טרחת עו"ד, כך שבסך הכול הוא ישלם 38,500 שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • יואב יצחק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully