וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגיף הלך, האונליין נשאר. האם גם באופנה?

אילנה שטוטלנד

עודכן לאחרונה: 24.4.2021 / 8:51

הסגרים מאחורינו, הנגיף כמעט שנעלם, אבל מה קרה לקניות באונליין - השינוי הצרכני הגדול ביותר של ימי הקורונה? אחרי שהבאנו את נתוני חברות האשראי ובדקנו מה קרה בסופרמרקטים, יצאנו לבדוק גם את תחום האופנה: מה קרה להרגלי הקנייה שלנו? חלק שלישי ואחרון

קניות של בגדים הן אולי התמונה הראשונה שעולה בראשינו כאשר אנחנו מדמיינים "שופינג", כאילו זה עתה יצאנו מסניף של רשת אופנה בבירה אירופית אליה טסנו לוויקאנד אורבני. תחום האופנה לא היה זקוק לקורונה כדי לעבור לרשת. עוד לפני שפרץ הנגיף אל חיינו, החלו תלונות מצד בעלי חנויות ורשתות אופנה מקומיות כנגד אתרי הסחר הבינלאומיים שפגעו קשות בהכנסותיהם.

ובכל זאת, נדמה שעם כל הכבוד לבהלת הקניות המקוונת, בעיקר סביב ימי מכירות בינלאומיים - בלאק פריידי, יום הרווקים הסיני ועוד, יש מקרים שבהם אין תחליף ליכולת לגעת בבד, להיכנס עם כמה פריטים לתא המדידה, להתהלך מול המראה ולקבל את המחמאות הגנריות מהמוכרת.

ניתן היה לצפות שעם הסרת הסגרים, במיוחד שזו התרגשה עלינו באביב, ערב פסח, יעוט עם ישראל על חנויות האופנה. בגדול, זה מה שקרה: מהבחירות ועד ליום העצמאות נרשמה תנועה ערה בקניונים. רק שאותנו מעניים לבדוק איפה הכסף, כלומר - האם אנחנו מעבירים את כרטיס האשראי שלנו בקופה, או שאולי קונים עם העיניים, מודדים, אבל בסוף רוכשים מהבית?

ליאת אלתר, סמנכ"ל סחר טרמינל איקס. דימה טליאנסקי,
ליאת אלתר, סמנכ"ל סחר טרמינל X/דימה טליאנסקי

עליה בכניסות לאתרים, למרות ביטול הסגרים

כדי לבדוק מה עובר על ענף ההלבשה, הלכנו אל הקבוצה הגדולה מכולן, קבוצת FOX, שמחזיקה לא רק בחנויות של מספר מותגים בקניונים השונים, אלא גם באתר קניות פריטי אופנה פופולארי, טרמינל X.

ליאת אלתר, סמנכ"לית סחר של אתר האופנה טרמינל איקס: "מאז שהסתיים הסגר השלישי, וגם עכשיו באפריל, אנחנו עדיין רואים גידול בכניסות לאתר", היא אומרת.

"בחודשי ינואר-מרץ אנחנו שומרים על 5-6 מיליון ביקורים בחודש באתר וכאמור לא רואים ירידה בחודש אפריל. אם בוחנים את ממוצע הביקורים החודשי באתר בין השנים 2020 ל-2019 רואים גידול של 224%; ואם בוחנים את 2021 אל מול 2020 רואים עליה נוספת של 200%. מי שהתרגל לקנות באינטרנט - מה שהפך כבר לנחלת הכלל - שומר על הרגל זה".

אלתר מציינת כי מנתוני טרמינל איקס ניכר גם כי הקורונה חיזקה כמה תחומים. "ראינו גידול משמעותי בקורונה במותגי הספורט", היא אומרת. "גם עולם הילדים מאוד התחזק אצלנו באתר ועדיין שומר על יציבות מאוד גדולה. בנוסף לכך, מפני שלא היה דיוטי פרי, מאוד חיזקנו את עולם הביוטי והקוסמטיקה ורואים בקטגוריה זו עליה מאוד משמעותית".

את צופה שהמגמה הזו תימשך?
"תרבות הצריכה השתנתה בישראל בזכות הקורונה. כאמור, גם בחודש אפריל - כשרוב האנשים כבר מחוסנים ומרגישים יותר בטחון וחופשיות - עדיין המגמה היא זהה: עליה בביקורים באתר ולא עצירה. אולי לא תהיה עליה נוספת של 200% אבל כן כמות הביקורים תישאר בדומה למה שהיא עכשיו או תעלה קצת, גם כי אנחנו כל הזמן מייצרים ללקוח סיבה לבוא לבקר: מכניסים מותגים בלעדיים, עושים השקות מיוחדות וכמובן שומרים על סטנדרט הכי גבוה במשלוח ובשרות לקוחות".

הרבה מעבר למגיפה

הדברים של אלתר מצטרפים לאלה ששמענו גם מבכירים בישראכרט ובשופרסל. המשפט לפיו הקורונה רק האיצה תהליכים שכבר החלו לאפיין את הרגלי הקנייה המשתנים שלנו עוד לפניה, הפך לקלישאה, אבל כנראה זאת רק משום שהוא מדויק. הקניות באונליין היו במגמת גידול עוד לפני השנה המוזרה שעברה עלינו. אבל אין ספק שההגבלות שהושתו עלינו בגלל הנגיף, הכניסו למעגל הצריכה המקוונת גם חלקים גדולים בציבור שלא היו חלק ממנה לפני הקורונה.

המגמה הזאת אינה עוצרת גם עם החזרה לשגרה - וכאשר במקביל משתכללת חוויית הקנייה המקוונת על כל מאפייניה - מבחירת המוצרים, דרך פישוט של דרכי התשלום ועד לשיפור האספקה, ניתן להניח שהיא רק תלך ותתעצם. הקורונה אולי לא המציאה את הסחר המקוון, אבל בהחלט יתכן שהיא צמצמה עשור של התפתחות הדרגתית לקפיצה בזמן שהתבצעה בשנה אחת.

הכתבה המלאה התפרסמה במוסף העסקים של מעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully