וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי הרשת הפכו ממקדמי מותגים למותג עצמו

דולב משה, מנכ"ל בית התוכן לצעירים FRESH

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 8:40

CREATORS ECONOMY היא תעשייה שלמה שהצמיחה לאורך השנים האחרונות עשרות חברות שחלקן אף הונפקו. יוצרי הרשת שעד לפני מספר שנים קיבלו מעמד של מקדמי מותג, הופכים למותגים בפני עצמם

כבר לא מדובר בבאזוורד או בגימיק חולף, CREATORS ECONOMY היא תעשייה שלמה שהצמיחה לאורך השנים האחרונות עשרות חברות שחלקן אף נמכרו והונפקו, תחת מגמה ברורה: יוצרי הרשת שעד לפני מספר שנים קיבלו מעמד של מקדמי מותג, הופכים למותגים בפני עצמם.

אז איך עובד המודל העסקי החדש? מהן הפלטפורמות המדוברות ביותר ואיך זה ישפיע על תעשיית השיווק? כל מה שתצטרכו לדעת על הטרנד החם של עולם הדיגיטל.

צילום מסך אתר NEWNEW. צילום מסך אתר NEWNEW, צילום מסך
צילום מסך מתוך אתר NEWNEW/צילום מסך, צילום מסך אתר NEWNEW

מהמשפיען לצרכן

שיווק משפיענים איננו דבר חדש, למעשה, מדובר בתופעה שצומחת בעשרות אחוזים משנה לשנה ושיחקה תפקיד מרכזי ככלי שיווקי במהלך תקופת הקורונה. שיטת העבודה המקובלת היא שאותם כוכבי רשת עבדו מול חברות פרסום ומותגים במודל B2B (BUSINESS TO BUSINESS) אם כי לאחרונה, אנו עדים לתעשייה צעירה וחדשנית שמשנה את חוקי המשחק ומאפשרת לאותם כוכבי רשת לעבוד במודל C2D (DIRECT TO CONSUMER) לתעשייה הזו קוראים היום THE CREATORS ECONOMY.

כלכלת היוצרים עוסקת בדרכים אלטרנטיביות לייצר הכנסה ליוטיוברים, גיימרים, כוכבי טיקטוק וכמובן לפלטפורמות עצמן, ישירות מול קהילת העוקבים הנאמנה שלהם. ההכנסה של אותם משפיענים לא תלויה עוד בקידום מותגים, אלא מאפשרת להם לייצר מקורות הכנסה נוספים ולהישאר נאמנים "לערכי המותג" שלהם.

איך עובדת התעשייה? העוקבים משלמים מחיר קבוע או משתנה, במודל של מנוי חודשי ברמות מחיר שונות, או בתמורה לתכנים אקסקלוסיביים ואינטראקציות אישיות עם היוצרים.

צילום מסך מתוך אתר PEARPOP. צילום מסך מתוך אתר PEARPOP, צילום מסך
צילום מסך מתוך אתר PEARPOP/צילום מסך, צילום מסך מתוך אתר PEARPOP

שחקניות הטכנולוגיה הסתערו על ההזדמנות

בכל חודש צצות פלטפורמות חדשות שמתווכות בין היוצרים לקהל, ואלה צוברות פופולאריות מהירה ומתמקדות בנישות שונות, לצד שחקניות ותיקות וחזקות. לדוגמה, PATREON שגייסה החודש לפי שווי של 4 מיליארד דולר היא הפופולארית ביותר ומאפשרת מימון יצירות ויוצרים באמצעות מנויים, לצד YouTube הותיקה שמאפשרת גם היא מודל מנוי-פרימיום ליוטיוברים, תופעה שפופולארית במיוחד בקרב גיימרים.

פלטפורמות נוספות כמו PEARPOP ו-NEWNEW ו-CAMEO מאפשרות לקהל לייצר מעורבות משמעותית בחייו של המשפיען, משליטה בשגרת היום שלו, דרך צילום ברכה ועד ליצירת אינטראקציות פומביות עם העוקבים בטיקטוק- שחולמים על דואט מיוצר הטיקטוק האהוב עליהם.

צילום מסך מתוך אתר היוטיוב של עידן תלם. צילום מסך מתוך אתר היוטיוב של עידן תלם, צילום מסך
צילום מסך מתוך אתר היוטיוב של עידן תלם/צילום מסך, צילום מסך מתוך אתר היוטיוב של עידן תלם

כלכלת משפיענים כחול לבן

גם אצלנו כלכלת היוצרים מקבלת ביטוי לוקאלי מקורי במיוחד. גיימרים כמו עידן תלם (500,000 מנויים) שמשדרים ביוטיוב ומציעים מודל מנויים בתשלום עבור תוכן פרימיום, יוצרי תוכן כמו קווין רובין (383,000 מנויים) שהשיק קו מוצרים ממותג שנמכר אונליין ישירות לצרכן ואפילו משחק קופסה בסגנון "מונופול כוכבי רשת" בכיכובם של יוצרי טיקטוק.

משחק דיאמנט צעצועים. דיאמנט צעצועים,
מונופול כוכבי הרשת, משחק קופסה/דיאמנט צעצועים

איך המודל החדש ישנה את התפיסה השיווקית?

האפשרויות שנפתחו בפני יוצרי התוכן והמשפיענים מאפשרות להם לדבוק באותנטיות, לבחור בקפידה את המותגים שאיתם יעבדו, ואת אופי התכנים שיופקו עבור המותגים.

הבנה של התפתחות עולם יוצרי התוכן והמשפיענים תאפשר לאנשי השיווק לתת ליוצרים יד חופשית ולהנגיש את המותג לקהילה שלהם בשפתם, מותגים שיבינו זאת יתמכו ביוצרים-יזכו לאמון גבוה יותר בקרב העוקבים של אותו יוצר ויוכלו לנכס לעצמם חלק מה"מותגים הפרטיים" של היוצרים ומהנאמנות של קהל העוקבים.

הכותב הוא מומחה לשיווק משפיענים ומנכ"ל בית התוכן לצעירים FRESH

צילום מסך אתר MERCHANDVICE. צילום מסך אתר MERCHANDVICE, צילום מסך
צילום מסך מתוך אתר MERCHADVICE/צילום מסך, צילום מסך אתר MERCHANDVICE

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully