וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא יעקצו אתכם: המדריך לקנייה בטוחה באונליין

דניאל כהנוב, מנכ"ל פרסונס מדיה

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 12:24

כולנו קונים באונליין, אבל גם קצת חוששים. איך בודקים האם מדובר באתר קניות אמיתי, מה עלינו לבדוק טרם הרכישה, באמצעות איזה כרטיס אשראי מומלץ לרכוש ומה חוכמת ההמונים יכולה ללמד אותנו על קניות אונליין? מדריך מיוחד לצרכן המקוון

הקורונה הביאה עימה שינוי מהותי בדפוסי הקנייה, ממוצרי מזון, דרך פרטי ביגוד ועד ריהוט לבית, רובנו קונים כעת הרבה יותר מוצרים באון ליין מבעבר.

הפרקטיות והנוחות שבדבר מביאות עימן גם סכנות לא מעטות, כאשר מספר מקרי העוקץ צפוי לגדול בהתאמה ועלינו להיות ערוכים, עירניים ובעיקר בעלי ידע מקדים בכדי להימנע מעוגמת נפש.

בתקופת הקורונה הצרכן הישראלי התרגל לקנות ברשת והרשתות מצידן, השקיעו הרבה מאוד כסף בפיתוח פלטפורמות נוחות וקלות לרכישה. גם עכשיו, למרות שנראה שהקורונה מאחורינו מכירות האונליין בהחלט יישארו.

מצד אחד זו בשורה נהדרת לכולנו, חוויית הקנייה הזו בהחלט משדרגת את החיים של כולנו ומביאה עימה חסכון רב בזמן ובכסף. עם זאת, חשוב לדעת וליזהר כי ריבוי הקניות אונליין הוא כר פורה לתרגילי עוקץ, מתקפות סייבר והונאות מחשב.

קניות אונליין. באדיבות האקריו,
קניות אונליין, הנוחות והיעילות מפתות את הצרכן/באדיבות האקריו

כללי הזהב לקנייה בטוחה באונליין

קנו רק באתרים רשמיים
ערכו את קניותיכם רק באתרים רשמיים שלהם מערכת אבטחה מובנית. סממן ראשוני לזיהוי אתר רשמי יהיה באמצעות 'הצצה' אל כתובת הדומיין. כתובת ארוכה ומסורבלת מידי צריכה להעלות בנו חשד ראשוני. סממן נוסף ועיקרי יותר נמצא בצד שמאל בראש המסך בצמוד לכתובת, בצורת סימן של מנעול וכיתוב מילולי של המילים מאובטח או secured. דרך נוספת לזיהוי 'חנויות פקטיביות' היא לוודא כי בדף התשלום מצאת הצהרה מטעם האתר על עמידה בתקן PCI DSS, שהוא תקן לאבטחת התשלום בכרטיסי אשראי.

בחרו סיסמה חזקה
הסטטיסטיקה אומרת כי בכל 39 שניות מתבצע ניסיון לפשע סייבר. כדי לא להקל על הגנבים שמנסים להשיג את פרטינו בדרך למסע קניות מפנק על חשבוננו מומלץ ליצור סיסמאות חזקות. רצוי, אם אפשר סיסמא ייחודית לכל אתר. הסיבה לכך היא שהגנבים עושים שימוש בתוכנות שיודעות לנחש סיסמאות קלות בצורה אוטומטית.

אל תתפתו לדילים שנראים טוב מדי
מכירים את הפתגם 'טוב מכדי להיות אמיתי'? יישמו אותו בכל הנוגע לקניות ברשת. אם המחיר של המוצר בו אתם חושקים נמוך בצורה מגוחכת, זו נורת אזהרה עבורכם. המטרה היא לעורר את תאוות הרכישה שלכם. במצב כזה: ודאו שהרשת שלכם מוגנת בסיסמה, ובצעו מחקר מעט מעמיק יותר בגוגל בצורת מידע על האתר או ביקורות רוכשים קודמים, בכדי להיות בטוחים ב-100% במהימנות החנות או האתר.

עקבו אחרי קניות שביצעתם
סיימתם את הקנייה? זה הזמן לבדוק שהחיוב שבוצע באמצעות פרטי כרטיס האשראי הוא אכן על הסכום לפני אישור העסקה. כדאי 'להקדים תרופה למכה' ולהיות מנויים לשירות המאפשר לכם לקבל התראות על חיובים חריגים בכרטיס האשראי. התראות כאלה ניתן לקבל ישירות לסלולארי באמצעות הודעת SMS. בנוסף, תוכלו להיעזר באפליקציית הבנק שלכם על מנת לעקוב אחרי חיובים שונים, ולזהות חיובים חריגים.

השתמשו בכרטיס אשראי ייעודי לאונליין
כדי למזער את הסיכון האישי מומלץ להשתמש בכרטיס אשראי נפרד, שמטרתו היא לשמש אך ורק לקניות אונליין, ולעקוב אחרי דפי החשבון באופן קבוע. ישנן חברות כרטיסי האשראי המציעות את האפשרות ליצור 'כרטיס אשראי חד פעמי' לרכישה, כמו למשל כרטיס האשראי של אפל. אם יש לכם אפשרות כזו, היא עדיפה.

הסתייעו בחוכמת ההמונים
קלישאה או לא, גם בקניות אונליין חוכמת ההמונים יכולה למנוע מקרי עוקץ כואבים. לפני הרכישה, גם באתרים הגדולים והמפורסמים, תשקיעו כמה דקות לקרוא על המוצר ועל מי שמוכר אותו. תבחנו האם יש מספיק תגובות מפרגנות ואם בקרב המגיבים ישנם גם צרכנים שפחות היו מרוצים. אם אתם רואים שהתגובות חוזרות על עצמן באופן חשוד, בהחלט ייתכן שמדובר בעוקץ.

הכותב, דניאל כהנוב, הוא ראש תחום מסלול שיווק באינטרנט בהאקריו ומנכ"ל פרסונס מדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully